2020-05-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Problemet er jo at du får ikke en person i varetekt kun med hensikt i 'å utelukke' en mistanke. Heldigvis er rettsvesenet i Norge slik.

For å varetektsfengslet noen for drap og eller medvirkning til overlagt drap så MÅ man ha konkrete bevis for det.

Angående hva Holden sier så må man ta det med en solid skje, han er TH forsvarer. Selvfølgelig skal han kritisere og spille spørsmålstegn med det politiet legger frem. Det er han jo betalt for å gjøre.

Tilbake til vår diskusjon; Jeg synes det er så trist at du idioterklærer meg fordi jeg tilsynelatende ikke mener det samme som deg. Og horisonten din er i mitt syn ganske smalt, når du TOTALT UTELUKKER at TH har er drapsmannen all den tid det er nettopp det han sitter i kassetten for - etter 18(!!!) mnd etterforskning.
Tull og tøys. Alle som har blitt frikjent for drap i norge har sittet i varetekt. Og alle som har urettmessig blitt siktet har sittet i varetekt. Det at en person sitter i varetekt betyr ikke at politiet har rett , eller at noen er skyldig i noe som helst. Terskelen for å få innvilget varetekt i Norge er svært lav i slike saker, alvorligheten av saken har betydning.
Citera
2020-05-07, 14:14
Medlem
TH løslatt fra varetekt!
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5eb3fa6fb6fec30012051aef?utm_source=vgfront&utm_co ntent=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhet sdognet
Citera
2020-05-07, 14:16
Medlem
Holy shit.
Citera
2020-05-07, 14:16
Medlem
https://www.nrk.no/norge/anken-behandlet_-_-tom-hagen-loslates-1.15004788

Anken behandlet: – Tom Hagen løslates
Citera
2020-05-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Tull og tøys. Alle som har blitt frikjent for drap i norge har sittet i varetekt. Og alle som har urettmessig blitt siktet har sittet i varetekt. Det at en person sitter i varetekt betyr ikke at politiet har rett , eller at noen er skyldig i noe som helst. Terskelen for å få innvilget varetekt i Norge er svært lav i slike saker, alvorligheten av saken har betydning.

Han løslates, så mulig du har rett!
Citera
Medlem
Selvfølgelig måtte han bli løslatt..
Jaja. Da forblir denne saken uløst og Tom Hagen lever lykkelig videre i alle sine dager...
Citera
Medlem
Citat:

Nei, det er ikke tull og tøys det jeg skrev. Så du mener det hadde holdt hvis politiet sto fullstendig på bar bakke og varetektsfengsle TH kun for å kunne utelukke han som en potensiell GM?
Citera
2020-05-07, 14:18
Medlem
Citat:
Er en del hysteriske påstander her inne , tror de har sett litt for mye på detektimen. Alle som bestiller alarm er personer som frykter for sitt liv..Makan til tøv.

Citat:
Man kan utelukke at TH har utført drap.

Du kommer till fel slutsatser om Tom Hagen! Känner du honom?

Jag har larm. De flesta jag känner har larm därför att kriminaliteten ökat. Jag fruktar inte för mitt liv, men det är bra med larm när man lämnar huset. Det avskräcker inbrottstjuvar. I vissa områden är det ett krav på larm från försäkringsbolaget om man vill ha högre försäkringsbelopp. Vi vet inte vad slags larm som är beställt av EH, och om det kan användas medan man är hemma. Annars ingår det videoinspelningar som bevakar huset dygnet runt i nyare system.

Att EH ville ha larm är normalt. Men det kan ha triggat igång genomförandet av mordet på henne och genomförandet av kidnappingshistorien. Om huset har larm och kameror, är det senare svårt att få till en story om att kidnappare tar sig in i huset och rövar bort frun.
Citera
2020-05-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Han løslates, så mulig du har rett!

Alle nordmenn vet og skal vite at vareteksfengsling skjer på svært få grunnlag.

Problemet her er at domstol sa politiet hadde gode beviser/mistanker. TH blir nok frikjent 100% nå.
Citera
2020-05-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Problemet her er at domstol sa politiet hadde gode beviser/mistanker. TH blir nok frikjent 100% nå.
Yup.
Citera
2020-05-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
TH løslatt fra varetekt!
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5eb3fa6fb6fec30012051aef?utm_source=vgfront&utm_co ntent=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhet sdognet
"Anken behandlet: Lagmannsretten vil løslate Tom Hagen
Eidsivating lagmannsrett har nå behandlet anken etter at Tom Hagen ble varetektsfengslet for fire uker. Han blir sittende i varetekt inntil Høyesterett har behandlet saken."

"Eidsivating lagmannrettt har besluttet å løslate Tom Hagen, sier Hagens forsvarer Svein Holden til NRK.

Kjennelsen fra lagmannsretten får oppsettende virkning, siden politiet har anket den til Høyesterett. Det betyr at Hagen blir sittende i varetekt inntil Høyesterett har behandlet saken."
https://www.nrk.no/norge/anken-behandlet_-lagmannsretten-vil-loslate-tom-hagen-1.15004788
Citera
2020-05-07, 14:25
Medlem
Eidsivating lagmannrett har besluttet å løslate Tom Hagen.

Hva skjer da. Har politiet ankemuligheter med oppsettende virkning, eller må politiet akseptere løslatelsen.

Edit:
Det går kjapt unna her, svaret kom mens jeg skrev spørsmålet mitt.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-07 kl. 14:26. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in