2020-05-07, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Krasst uttryckt är domen och domskälen en käftsmäll till åklagarna, särskilt om man till detta lägger de pikar som är uttryckt om att bevisningen är åklagarnas jobb.
Det är helt rätt i det stora hela så som TR bedömt; finns för många hål som inte är tilltäppta och som ger grund för tvivel och andra tänkbara förklaringar än de som åklagarna framställt. Men å andra sidan finns inget som helt friar honom heller.

Icke desto mindre är jag så gott som övertygad om att SD är rätt mördare.

Är det brukligt att TR lägger in så värderande ord i domen?
Låter inte sakligt, vilket man kanske borde kunna kräva i ett så viktigt ärende som mord och en dom från en Tingsrätt.

Det borde räcka med att konstatera och visa på svagheterna.
Citera
2020-05-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Låter inte sakligt, vilket man kanske borde kunna kräva i ett så viktigt ärende som mord och en dom från en Tingsrätt.

Domen är väldigt välskriven tycker jag.
Citera
2020-05-07, 13:15
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Någon som kommer ihåg hur länge stackaren satt häktad? När han blir friad i hovrätten kan han ju vänta sig ett ganska saftigt skadestånd, speciellt när han visar upp denna tråden och hur många visningar den har.

Undrar vad han ska investera dessa pengar i? Kanske sälja sitt nuvarande hus och flytta till ny ort där han inte är utpekad som mördare, blir nog lättare för barnen oxå skulle jag tro?
Citera
2020-05-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, det ÄR märkligt, håller med!
Men samtidigt: Stackars människa, HD!
Hon har trots allt mångåriga och starka skäl att djupt ogilla LW, så om hon släpper ut lite av sin frustration och ilska, är ju det i sig inget förvånande.
Väl?

Nä du, det är verkligen inte alls begripligt!

Oavsett om HD är inblandad eller inte redan från början eller fått kännedom tidigare än den kommunikation vi kan läsa i FUP så är det:

- Oförlåtligt att önska någon annans - våldsamma - död även om man avskyr personen djupt och innerligt. Den tanken tänker inte en normalt funtad människa, än mindre hasplar man ur sig det till sin chef.
- Skyddande av tilltalad att sitta och humma och förtiga och i TR det hon vet - något vet hon, något minns hon, det är min övertygelse. Det kanske inte ens är till förfång för SD, men oavsett så är det illa.
- Grovt stötande att initiera en grundlig storstädning med golvbrunnsrensning i SDs hus - tror inte ett dugg på att hon har för vana att skura golvbrunnar så kliniskt rena - när hennes exmake är misstänkt för mord. Det visste hon att han var, annars är hon mer än lovligt korkad om hon inte kan lägga ihop ett plus ett när de inte blir insläppta i USA och sätts under bevakning samt eskorteras från landet.
-
Citera
2020-05-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Någon som kommer ihåg hur länge stackaren satt häktad? När han blir friad i hovrätten kan han ju vänta sig ett ganska saftigt skadestånd, speciellt när han visar upp denna tråden och hur många visningar den har.

Undrar vad han ska investera dessa pengar i? Kanske sälja sitt nuvarande hus och flytta till ny ort där han inte är utpekad som mördare, blir nog lättare för barnen oxå skulle jag tro?
Från den 27 augusti 2019-15 april 2020. Det finns schablonbelopp som inte är statiska utan går att reglera - det är bara att googla. Sen är det förutom skadestånd även en del annat som skall räknas in såsom förlorad arbetsinkomst (antar jag). En duktig advokat kan nog få till ett stort belopp i detta fall kan jag tänka. Men det återstår att se. Än är han inte helt frikänd.
Citera
2020-05-07, 13:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det är bra att TR är striktare än brukligt när det varit en sådan katastrofal utredning anser jag.
Om inte TR ska ge åklagarna bakläxa vem ska göra det hade du tänkt? Bra välskriven dom.
Citera
2020-05-07, 13:30
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Från den 27 augusti 2019-15 april 2020. Det finns schablonbelopp som inte är statiska utan går att reglera - det är bara att googla. Sen är det förutom skadestånd även en del annat som skall räknas in såsom förlorad arbetsinkomst (antar jag). En duktig advokat kan nog få till ett stort belopp i detta fall kan jag tänka. Men det återstår att se. Än är han inte helt frikänd.

Ja du har förstås rätt med arbetsinkomst osv. Och ju mer uppmärksammat fallet är desto mer skada har det drabbat den åtalade, i detta fall denna tråd, alla tidningsartiklar, youtubeserien om mordet där han redan i första avsnittet konstaterades vara mördaren, skadegörelsen på hans hus osv.
Sen saltar man ju självklart på med att man blir hotad, spottad på, inte vågar lämna hemmet pga dödshoten osv, kollegorna på arbetet skyr en som pesten, ja det blir en del pengar till slut med en bra advokat.
Citera
2020-05-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En sak (av många) som förvånade mig gällande förhören med SD, var att man inte pressade honom mer angående hans uttalande: "De kommer inte kunna lösa brottet". Hur han kunde vara så säker på det. Finns flera SD-citat som åklagarna borde ha satt mer press på honom på.

Härads-Psykopaten SD hade planerat mordet på sin älskarinna [LW] in i mista detalj, det råder det föga tvivel om för den som har ögonen med sig och sålunda kan läsa och förstå.

Det smarta villospåret med den gläntade ytterdörren till offret's bostadsrätt, vilket lurade Polisen rejält i början av utredningen.

L*na Wesstr*m's mobila enhet som under den då aktuella tidpunkten rörde sig från brottsplatsen och senare någon gång därefter fram till Hj*lmar Bergm*ns väg 54, för att därstädes så småningom bli avstängd av Gärningspersonen och❗för att slutligen gömmas nära angränsande till offret's bostad var den senare därefter pingades, men❗aldrig hittades.

Enligt ovan skrivet, rena rama GeoCaching-leken för den som har vanan inne så att säga.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-07, 13:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Dina frågor kan bara besvaras av SD, men ska jag utgå ifrån det beteende han hittills har uppvisat så tror jag han kommer att bo kvar i huset - d v s om han inte har förlorat jobbet. Ingenting verkar bekomma SD. Han borde flytta för döttrarnas skull, men de ville han ju ha bort från sitt hem vid den här tiden för två år sen. Han bryr sig nog inte alls vad någon annan upplever, tycker eller tänker om honom. Han är just nu på vinnarposten, men allt kan ändras om några av beskyddarna öppnar munnen och ifall man man finner ny bevisning som missats tidigare.
Citera
2020-05-07, 13:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nä du, det är verkligen inte alls begripligt!

Oavsett om HD är inblandad eller inte redan från början eller fått kännedom tidigare än den kommunikation vi kan läsa i FUP så är det:

- Oförlåtligt att önska någon annans - våldsamma - död även om man avskyr personen djupt och innerligt. Den tanken tänker inte en normalt funtad människa, än mindre hasplar man ur sig det till sin chef.
- Skyddande av tilltalad att sitta och humma och förtiga och i TR det hon vet - något vet hon, något minns hon, det är min övertygelse. Det kanske inte ens är till förfång för SD, men oavsett så är det illa.
- Grovt stötande att initiera en grundlig storstädning med golvbrunnsrensning i SDs hus - tror inte ett dugg på att hon har för vana att skura golvbrunnar så kliniskt rena - när hennes exmake är misstänkt för mord. Det visste hon att han var, annars är hon mer än lovligt korkad om hon inte kan lägga ihop ett plus ett när de inte blir insläppta i USA och sätts under bevakning samt eskorteras från landet.
-

Det är fruktansvärt sagt av HD. Man säger inte så om någon. Äcklas.

Ja, det grandiosa sättet dessa personer (SD, HD, JG och SOA) uttrycker sig på - både förhör och Tingsrätten - är anstötligt. De tycker inte de behöver följa Svensk Lag eller ha normal respekt för Polisen, Åklagare och andra som jobbar för vår trygghet.

Vi VET ju från Golvbrunns-Hannas egna två golvbrunnar att städning av sådana inte ligger naturligt för henne. De ser ju ut som golvbrunnar på valfri camping på midsommardagen. Så det är mer än konstigt att hon städade SD´s golvbrunnar och vattenlås, så att det blev kliniskt rent.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-05-07, 13:38
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Dina frågor kan bara besvaras av SD, men ska jag utgå ifrån det beteende han hittills har uppvisat så tror jag han kommer att bo kvar i huset - d v s om han inte har förlorat jobbet. Ingenting verkar bekomma SD. Han borde flytta för döttrarnas skull, men de ville han ju ha bort från sitt hem vid den här tiden för två år sen. Han bryr sig nog inte alls vad någon annan upplever, tycker eller tänker om honom. Han är just nu på vinnarposten, men allt kan ändras om några av beskyddarna öppnar munnen och ifall man man finner ny bevisning som missats tidigare.

Personligen tror jag inte han kan slappna av öht, så att han ser sig som vinnare tror jag inte. Måste vara fruktansvärt att veta att man inom ett halvår kanske avtjänar en livstidsdom.
Nej efter hovrätten tror jag den värsta ångesten släpper då det ska mycket till för att HD ens sneglar på det.

Så han har det förmodligen inte så lätt denne Stefan fast han för tillfället är fri.
Citera
2020-05-07, 13:41
Medlem
Citat:
Personligen tror jag inte han kan slappna av öht, så att han ser sig som vinnare tror jag inte. Måste vara fruktansvärt att veta att man inom ett halvår kanske avtjänar en livstidsdom.
Nej efter hovrätten tror jag den värsta ångesten släpper då det ska mycket till för att HD ens sneglar på det.

Så han har det förmodligen inte så lätt denne Stefan fast han för tillfället är fri.
Med tanke på att han yrar omkring i Hjärsta och ler och vinkar åt folk på sin cykel med cykelkärran fastkopplad, som en kung på värsta eriksgatan så tror jag inte ens han begriper vilken paria han är. Han verkar glad och nöjd.

Lär bli problem för SDs arbetsgivare också om kunderna ber att få en annan besiktningsman beroende på hur kunderna tar ställning gällande SD. Kan bli en uppsägning pga arbetsbrist om kunderna flyr och kanske till och med anlitar andra firmor.
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-07 kl. 13:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in