2020-05-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvor kan man lese om at hennes klær lå på den stolen?
Jeg har kun lest i avisartikler at noen av AEs personlige eiendeler lå på en stol i entreen like innenfor ytterdøren.

Vet ikke om det er skrevet i noen avisartikler, men har hørt det fra flere hold.
Citera
2020-05-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Verisure selgeren er en av bevisene som peker på at AEH følte seg utrygg hjemme og fryktet for sitt liv. Den kommer nok i retten.

Verisure kan ha blivit nämnd för att oroa GM hur nära det kunde vara att han inte skulle lyckas med sitt uppsåt utan att bli avslöjad. Nu fantiserar jag också......
Citera
2020-05-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sketchyfetchy
https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649

Artikkel fra over et år tilbake.

"På varebilen som vekket hans mistanker, var det hvite skilter, ikke grønne, slik det burde ha vært. Da Rolf Arne Letvik (64) sjekket skiltene opp mot Statens vegvesens register, så han at noe var galt.

Skiltene tilhørte en Mazda personbil - ikke en varebil."

Når jeg leste det kom jeg til å tenke på at politiet fant bilskilter i vannet. Passer også overens med diverse andre obervasjoner av biler i området.

Siden han observerte dette endel dager etter at hun var kidnappet, så var det politiet som sto foran boligen til Tom Hagen. På samme måte som det var de som gikk rundt inne i boligen hans med hvite drakter.
Citera
2020-05-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Verisure selgeren er en av bevisene som peker på at AEH følte seg utrygg hjemme og fryktet for sitt liv. Den kommer nok i retten.

Ja. Det er utvilsomt at AEH har vært i kontakt med, og gjort en avtale med, Verisure-selgeren.

Det kan tyde på at hun fryktet for sitt liv i hjemmet. Hun kan ha ønsket kameraovervåkning innendørs, med panikk-knapp, slik at hun kunne tilkalle vektere om hun ble redd, eller om hun skulle bli utsatt for vold.

Men hva som er sant og ikke sant rundt kontakten med Verisure-selgeren er umulig å vite før politiet frigir korrekt informasjon.
Citera
2020-05-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det er utvilsomt at AEH har vært i kontakt med, og gjort en avtale med, Verisure-selgeren.

Det kan tyde på at hun fryktet for sitt liv i hjemmet. Hun kan ha ønsket kameraovervåkning innendørs, med panikk-knapp, slik at hun kunne tilkalle vektere om hun ble redd, eller om hun skulle bli utsatt for vold.

Men hva som er sant og ikke sant rundt kontakten med Verisure-selgeren er umulig å vite før politiet frigir korrekt informasjon.

Rart om ikke vitner kan verifisere dette eventuelt - man betror seg vel til noen hvis man frykter for sitt liv hjemme?
Citera
2020-05-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Vet ikke om det er skrevet i noen avisartikler, men har hørt det fra flere hold.
Takk for opplysning!

Ny artikkel nå

"Kripos 3D-skanner Hagens eiendom igjen: Kan avsløre forandringer"
"Både området rundt huset i Sloraveien 4 og arbeidsplassen til Tom Hagen har de siste dagene blitt 3D-skannet."

https://www.nrk.no/norge/kripos-3d-skanner-hagens-eiendom-igjen_-kan-avslore-forandringer-1.15006642
Citera
2020-05-07, 12:00
Avslutad
Citat:

Det trenger ikke å bety noe som helst. Det er et helt vanlig moderne alarmsystem for hvermansen.
Jeg har også panikk-knapp - men ingen panikk.

Det er også veldig vanlig å installere alarmsystem etter fullført oppussing - så det kan ha vært planlagt en stund.
Vet ikke, men kanskje AEH allerede var i kontakt med Verisure, for første gang, før oppussingen av huset.
Citera
2020-05-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Rart om ikke vitner kan verifisere dette eventuelt - man betror seg vel til noen hvis man frykter for sitt liv hjemme?

Jeg vet ikke.

Jeg har lest historier om mishandlede kvinner som gang på gang velger å gå tilbake til en mann som mishandler. Etter oppholdt på krisesentere, på sykehus, osv.

Det er lett å se at kvinner som har felles barn med en mishandler, må komme seg vekk spesielt av hensyn til barna. Allikevel er det mange utsatte kvinner som ser det annerledes, og tar med seg barna hjem igjen til en far som mishandler mor. Gang på gang.

Det er uforståelig, men vi vet at det skjer.

Nå vet jeg ikke om AEH har vært utsatt for regelmessig og eller sporadisk fysisk mishandling gjennom hele ekteskapet. Det har vært nevnt episoder med fysisk mishandling i tråden, uvisst hva som er sant. Men at hun har vært utsatt for psykisk mishandling og tvunget til å akseptere økonomisk avhengighet og undertrykkelse, synes å være bevist gjennom ektepakten fra 1993.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-07 kl. 12:12. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-05-07, 12:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det er jo gal manns verk dette her.

Jeg tror altså at denne betalingsplanen med max 1 mill Euro per uke, er ment å forestille at kidnapperne har gjort det slik for å unngå at Monero-betalingene skulle påvirke kursen mer enn nødvendig.

I teorien kan det være noe i det. Men hvordan dette ville ha utartet om betalingene ble forsøkt gjennomført etter planen, det vet jeg ikke.

En miljon euro per vecka var det nog ja. Men ändå. Nån lär märka det, inget snack om saken. Det betyder ju den kidnappades dödsdom, om man ska tro hotelserna. Med absolut krav på att polisen inte känner till kidnappningen. Vilket redan damens frånvaro från släkt och sociala kontakter under samma period förstås till slut skulle rendera i. Polisen och polisens åklagare är skyldig att agera vid misstanke om brott.

Så det är dödsdom genom tidsutsträckningen och beloppens storlek i den valutan. Plus då att damens hälsa kraftigt lär påverkas.

Så pass idiotiska kidnappare borde man snabbt kunna lokalisera...
Citera
2020-05-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Dette er vel hva som har stått i media, jeg vet ikke, men det finnes flere bevis på at TH ankom Futurum fordi han er fanget opp av kamera utenfor.
Om det finns en kamera utanför så borde väl den ha sett om han gick ut och in under dan också, om det inte finns fler utgångar förstås. Det vet man ju ingenting om. Men det vet ju polisen.
Citera
2020-05-07, 12:28
Medlem
allegragellers avatar
Kan verkligen rekommendera Krimpodden från VG. Att lyssna till ex-svågern är riktigt intressant även om han inte i sak berättar vilken slags info han delgett polisen. En händelse som ligger tillbaka i tiden där jag tolkar det som att han själv blivit hotad eller liknande av TH.

Hittar inte länkar på VG nu men podden är även publicerad på Spotify.
Citera
2020-05-07, 12:42
Medlem
Nå gjør politiet undersøkelser ved hytta i Kvitfjell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in