2020-05-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är smutsigt knep att fortsätta trycka ner Sverige. Arbetslösa som aldrig varit i Lombardiet säger ständigt att Sverige är ett U-land i jämförelse. Det finns inget land i världen som får Sverige att framstå som ett U-land.

Ja, snart är jag kanske arbetslös. Tur jag har pengar på banken som räcker i 3-4 år utan problem. Får väl bli hemmapappa tills den här krisen är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att man tror på rysk propaganda som sprids på nätet, sprider det vidare och i sin egenskap som "professor" KRÄVER att få prata med den som representerar ett mer kritisk förhållningssätt till Putins anhängare och lägger på luren.

Det är sådana DU skulle vilja se i ledningen på VHM..

Du som säger dig jobba inom vården :-o

Det var ett väldigt förvirrat svar.

Du skriver så dåligt och grötigt att jag inte orkar ta reda på vem och vad du syftar på och hur.

Du kan inte inte ens skriva FHM

Att Tegnell och FHM absolut inte vill ha en välgrundad och kritisk debatt, det ser väl alla.

Problemet är flerdelat:

1 Regeringen misslyckades från början 2 Man behöver en snabbuppfunnen låtsasstrategi för att täcka över politisk impotens 3 Man skickar fram FHM och Tegnell, som får låtsas att vi har en strategi, fast vi bara låter snöbollen rulla 4 Löfven gömmer sig och filar på nästa val 5 Ingen kommer att ta övergripande ansvar osv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om vi skulle ha haft lockdowns för hiv i väntan på vaccin, så skulle vi fortfarande ha lockdowns.

Vad man har gjort när det gäller hiv är att utvecklat medicin som kontrollera smittan, och givetvis ska man satsa på att utveckla både medicin och vaccin emot covid19, det ska man inte vänta med. Vilket man inte heller gör.

Tja, "bastuklubbar" (klubbar dit homosexuella män går och har bög-gruppsexorgier och sex med ett mycket stort antal olika män i ett enda virrvarr) förbjöds ju ett tag efter att HIV/AIDS hade slagit igenom. Det var ju en slags "lockdown" för att stoppa smittspridning inom den grupp som spred smittan och blev smittade. Det var en målgruppsspecifik och helt relevant "lockdown" av bögsubkulturen, istället för av hela samhället.
Citera
2020-05-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag börjar tröttna på pandemin.

Kan väl bero på att vi inte blivit sjuka.

Skall vi leva med detta i två år så måste ju allt gå tillbaka till det normala rätt snart.

Ja, till sist blir det till att släppa sargen och bara köra på. Däremot får man ju undvika onödiga risker såklart.
Citera
2020-05-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Jo men 99% av befokning kommer aldrig sitta med excel och räkna ut 30 dagar bakåt i tiden.
Enda dessa kan få höra om är nånting om överdödligheten här och där på nån media som ibland måste släppa lite icke-propaganda news.
Men den har ingen speciell impact på folk. Absolut inte lika starkt som den siffran som presenteras varje dag.

Så så länge man kan se till att den siffra inte överstiger smärtgränser och dessutom inte sker kontant, så har man räddat.
En +2 döda en söndag är tex ren magi.
Det går sämst i världen för Sverige men tack vare hokuspokus har de flesta inte insett de blivit grundlurade.

Är det möjligt för dig att förklara lite tydligare hur du menar?
Citera
2020-05-07, 11:15
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag vet inte ens hur man skall kunna bo kvar i Sverige efter det här.

- Kommer du att ha något val? Vilka länder kommer svenskar att välkomna svenskar?

Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ett mer rövknullande land får man leta efter som inte ens har psyke eller kapacitet att utrota ett virus.

Vilket företag vill verka i Sverige i framtiden när man vet att man hellre förlamar Sverige i ett år istället för en hård lockdown i en månad.

- Det bästa för ekonomin hade förmodligen varit att stoppa epidemin vid gränsen.

Men Anders Tegnell ville annorlunda. Enligt Anders Tegnell, så är stängda gränser en fullständigt meningslös åtgärd.

Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Fantastiskt goda nyheter för alla semestefirare! Länder som bekämpat coronaviruset bildar allians för ekonomiskt samarbete och kommer öppna gränser mellan varandra för turism och semsterfirande!
...
Sverige då? Sverige vill bilda en Pest-allians med länder som kör flockimmunitetstrategin och full smittspridning. Dock så vill inget annat land vara med.

- Anders Tegnell får resa runt i Världen och predika om fördelarna med flockimmunitet. För att uppnå flockimmunitet, så behöver man förvisso offra en ansenlig andel av medborgarna. Men dessa medborgares liv räknas inte, eftersom dom antingen har hög ålder, eller så har dom bakomliggande sjukdomar. Sjukvården kan undvika kollaps, helt enkelt genom att satsa alla resurser på dom patienter som förtjänar att överleva. Resten sorteras bort, kremeras och glöms. Överlevarna kan känna sig som värdefulla övermänniskor, när dom uppnår frälsningen flockimmunitet.

Vem kan tacka nej till en såpass genial strategi?

Citat:
Svenska semesterfirare får stanna hemma i sin pesthärd.

- Kan Sverige förhandla sig till en allians med Benelux-länderna? Svenska turister får tillbringa semestern i Belgien. Kommer Danmark och Tyskland att bevilja svenskar genomresa? Jag tror att vi behöver en färja mellan Göteborg och Zeebrygge.

Citat:
https://www.wsj.com/articles/countri...es-11588424855

Countries That Kept a Lid on Coronavirus Look to Each Other to Revive Their Economies

- Länken fungerar inte. Prova denna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hon är inte min idol.

Och du byter ämne.

Nej. Jag byter inte ämne. Du beundrar någon som är "professor" utan omdöme och kritiskt tänkande. Och tittar ner på någon annan som endast har doktorerat och de fakto jobbat med just pandemipatienter med risk för sitt egna liv, när sådana som professor Cecilia Söderberg Naucler höll sig låååååångt borta från svartingar som var smittade med Ebola..

Känns jobbigt att sådana som du jobbar inom vården. För där behövs gott omdöme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
På vilket sätt ligger de 20 år efter resten av världen?
Att de ligger 20 år efter Sverige kanske inte är så konstigt - hela världen ligger ju 20 år efter Sverige (kan det ofta låta som) ...

Nu skrev jag många andra EU-länder.

I stort sett all kontakt med diverse myndigheter tar en evighet. Ingenting är digitaliserat. Det går ofta inte att betala med kort. Utöver det är det ett traditionsbundet samhälle där kyrkan har stor makt. Listan går att göra lång.

Detta är norra Italien. Södra är mer som ett arabland skulle jag säga.
Citera
2020-05-07, 11:16
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att man utan att ha någon som helst kunskap bestämmer sig för att flockimmunitet ska utföras.

Exakt så är det. Hur lång tid ska det ta innan vi alla förstår att FHM inte förstår?

Ingen är expert på detta virus.
Det är därför presskonferenser och expertis i Sverige pratar utifrån det. Flockimmuniteten.
Man ger info utifrån den inställningen.
Ungefär som "titta, nu börjar det bli som vi tror"
Men dagen efter tar media upp raka motsatsen.
Du blir nog inte immun, enligt undersökning X.
Du behöver lång rehabilitering efteråt, enligt undersökning X2.
Du kan räkna med fler tusen döda, enligt "Kalle"
Nu har det planat ut bland döingar.
Oj vi hade inte räknat med så många, men "Kalle" hade ju sagt några tusen.
Det är bra nu.
Till hösten kan vi räkna med 8000- 20000.
Vi är bäst.

Snillen diskuterar.
Det blir nog inga permanenta skador.
Hjärnskada eventuellt.
De har nog alla varit sjuka. Tegnell, Stefan, övriga inom FHM.
De lider av hjärnskador.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-05-07 kl. 11:19.
Citera
2020-05-07, 11:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Öh, Volvo är inte kinesiskt (Volvocars är kinesiskt). Däremot så är Scania tyskägt.
Hmmm ... Volvo Personvagnar (Volvo Cars) har kinesiskt majoritetsägande, och jag antar att det är det som åsyftades.
Citera
2020-05-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
I en sådan position som han har så måste han kunna prata.
Man säger att i dagsläget vet vi inte om......
I dagsläget finns inga studier på........
Men han säger munskydd kommer inte att hjälpa.
Smittan kommer inte till Sverige.
Först lär man sig prata sen står man i rampljuset.
Anyway hans strategi har alltid varit att döda alla äldre och flockimmunitet.

Mmmm, blaj, men tänk du så om du vill.
Citera
2020-05-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Missade du HIV mannen Mehdi?

Han gick runt och hade oskyddat sex med så många han orkade för att sprida smittan.

Det var olagligt och han flydde till Iran.

Idag är det inte olagligt längre.

Just JAG måste ha missat honom. Tack gode Gud.
Tror dock inte att jag skulle ha blivit intresserad heller. "Mehdi" låter inte särskit lockande.

Det var olagligt och ÄR olagligt att sprida dödliga sjukdomar, men på vilket sätt begränsades allmänhetens frihet på den tiden?

Jag kommer inte ihåg några som helst restriktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in