Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Jamen såklart har vi haft tur. En väldans tur. Och alla andra har haft otur, självklart är det så.
Din hemmagjorda "bevisföring" om när det gäller vilken variant vi har av viruset hamnar direkt i soptunnan.
Men har jag fel i att en mildare variant av viruset nu sprids än det som tog död på så många i Italien?
Och har jag fel i att man på Island hittat flera olika mutationer av viruset?
Är det då inte rimligt anta att Sverige fått en mildare variant? Eller ska man anta att alla varianter är lika dödliga förutom en som är mildare?
Sen säger jag inte att hela Sverige fick en mild variant. Det verkar ju som att den aggressiva varianten kom från Italien till Stockholm där den rätt snabbt tog död på en massa. Det var också någon by, Högsjö, där flera dog, inklusive två i samma familj. Folk säger det är en tillfällighet, men det verkar ju konstigt att det smittats så många i Högsjö och att Skåne klarat sig. Det är inte så att man fått rulla ut äldre och kasta dem i massgravar.
Ja, jag tror Sverige delvis hade tur i att viruset muterade och blev mindre dödligt än vad det var i Italien. Nästa gång har vi kanske inte samma tur.