2020-05-06, 21:52
Medlem
Jag fick en känsla att hon e kidnappad på riktigt. Fast med hans godkännande. Hon e säkert inte ens död. Dom
har tatt henne pga av att hon vill skiljas. Han kanske inte har mage att beställa mord. Hon e säkert i en stuga i sverige och trycker med kidnapparna. Eller ett helt annat land. Det e därfør tom e säker på att hon inte e död. Dom blodspår som hittats kanske kom till i fighten eller medvetet.. Hon e säkert i liv men kommer nog leva borta länge. Hon e inte död. detta e en känsla. Men tom har arrangerat allt . Varför vet vi ju inte men hon stod väl i vägen.
Citera
2020-05-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Nei, de har tidligere også undersøkt THs tidligere bil, en Citroen C4 Picasso.

Å.

Så Citroen er solgt til en forhandler, som har solgt denne videre uten å vaske den, og undersøkt av nye eiere.

Ford er solgt, men ikke solgt videre, og er nå undersøkt.

Korrekt?
Citera
2020-05-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Takk!
Jeg leste jo faktisk at de prøvde å få kontakt med en "e-post" også, men det er kanskje ikke en vanlig e-post?

Tviler ja på at de får informasjon ut av denne e-posten, da må de fysisk finne serveren til e-post "forhandleren".
Citera
2020-05-06, 21:59
Medlem
Citat:
Sverige da?

Jeg hadde værtfall ikke lagt henne i min egen hage eller kjellergulv.. Garantert å bli tatt.
Hvis hun ble senket i havet/fjord så er det her i Norge,tror.
Ja,det er helt psyko å grave liket i sin egen hagen
Citera
2020-05-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om det varit blod, tror jag inte Tom Hagen klarat sig lika länge ute i det fria. Sen så tror jag inte Tom Hagen fortsatt med sin kidnappningshistoria om det sett blodigt ut. Vi måste komma ihåg att polisen trodde på denna kidnappningsstory initialt.

Vi vet inte vad polisen trodde eller inte trodde initialt. Jag tvivlar starkt på att TH tillåtits leda polisarbetet men polisen kan säkert ha låtit honom tro att de trodde på honom.
Citera
2020-05-06, 22:04
Bannlyst
Citat:
Å.

Så Citroen er solgt til en forhandler, som har solgt denne videre uten å vaske den, og undersøkt av nye eiere.

Ford er solgt, men ikke solgt videre, og er nå undersøkt.

Korrekt?

Om de nye eierne har vasket bilen, det kan jeg ikke vite. Citroen er solgt til en mann på vestlandet. Forden ble levert som innbyttebil. TH kjører/kjørte en ny Ford Kuga, men det blir vel en stund til at han kan kjøre bil igjen.
Citera
2020-05-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Om de nye eierne har vasket bilen, det kan jeg ikke vite. Citroen er solgt til en mann på vestlandet. Forden ble levert som innbyttebil. TH kjører/kjørte en ny Ford Kuga, men det blir vel en stund til at han kan kjøre bil igjen.

Takk.

Ja, jeg leste at den ikke var blitt vasket av forhandler før ny eier.

Står at Ford står i et annet navn, jeg trodde det var sønnen sin. Hm.
Citera
2020-05-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hvis hun ble senket i havet/fjord så er det her i Norge,tror.
Ja,det er helt psyko å grave liket i sin egen hagen

Vis det var bestillings drap fra TH er hu nok senket her i Norge ja... Er det en "kidnapping" er hu kjørt hvertfall til Sverige.

TH er nok litt psyko, men å grave ned hu i sin egen hage, nei så dum er han nok ikke...
Citera
2020-05-06, 22:09
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Flere av oss (inkl jeg) i denne diskusjonen og i diskusjoner på andre forum har kanskje ønsket å ikke forhånsdømme et menneske og flere av oss har sett etter andre muligheter enn TH som GM.

Det argumentet har jag mött. (Tror dig f.ö. på detta om rik man). Synes det er merklig.
Ologiskt, helt enkelt.
Att leta efter andra GM är ju att leta efter andra att förhandsdömma.
Det kan ju vara så att man letar efter andra att förhandsdömma för att slippa förhandsdömma just Hagen.

I trådar där man letar mördare är det rimligt att gissa, tippa, spekulera vem som är GM. Dvs förhandsdömma.
Man är f.ö. ingen domstol. Och har rätt att spekulera.Man dömer i juridisk mening inte.
Man har en åsikt bara!

DET har man inte velat ha. Varför?
Kan man råka illa ut? Finns det straff i Norge på att yttra sig om vem man tror är mördare. Anses det fult? Umoralskt?

På tal om märkliga mord har det skedd ett i mitt naboskap. Upptäcktes igår. Som jeg kan rekommendera. Helt utrolig. Något för en Poirot.
(FB) Två hittade döda på Ekerö, 2020-05-04
Citera
2020-05-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Vi vet inte vad polisen trodde eller inte trodde initialt. Jag tvivlar starkt på att TH tillåtits leda polisarbetet men polisen kan säkert ha låtit honom tro att de trodde på honom.

Skal jeg være ærlig så tror jeg politiet har fulgt TH's råd så langt det lar seg gjøre.. Han er en kar med mye KR som igjen gir "trygghet/troverdighet". Bare disse 2 politi folkene som møtte han på shell sier sitt hvor troverdig han var i første omgang..
Men igjen, disse 2 politi folkene møtte opp sivilt i en uniformert bil som tilsier ikke mye profesjonelt da han kunne blitt overvåket.
Citera
2020-05-06, 22:11
Bannlyst
Citat:
Takk.

Ja, jeg leste at den ikke var blitt vasket av forhandler før ny eier.

Står at Ford står i et annet navn, jeg trodde det var sønnen sin. Hm.

Okei, ja, de skjønte nok at det kanskje ikke var så lurt å vaske bilen først.
Citera
2020-05-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det argumentet har jag mött. (Tror dig f.ö. på detta om rik man). Synes det er merklig.
Ologiskt, helt enkelt.
Att leta efter andra GM är ju att leta efter andra att förhandsdömma.
Det kan ju vara så att man letar efter andra att förhandsdömma för att slippa förhandsdömma just Hagen.

I trådar där man letar mördare är det rimligt att gissa, tippa, spekulera vem som är GM. Dvs förhandsdömma.
Man är f.ö. ingen domstol. Och har rätt att spekulera.Man dömer i juridisk mening inte.
Man har en åsikt bara!

DET har man inte velat ha. Varför?
Kan man råka illa ut? Finns det straff i Norge på att yttra sig om vem man tror är mördare. Anses det fult? Umoralskt?

På tal om märkliga mord har det skedd ett i mitt naboskap. Upptäcktes igår. Som jeg kan rekommendera. Helt utrolig. Något för en Poirot.
(FB) Två hittade döda på Ekerö, 2020-05-04

Jeg tror det i Norge ikke er vanlig for aviser i Norge å ytre hvem de tror er GM. De skal vel være nøytrale og kun være faktabasert?

I tillegg vil man vel prøve å si at TH er uskyldig til han er dømt, og ikke nødvendigvis spekulere i å finne en annen nøyaktig GM, men heller beviser for at det kan være noen andre enn TH når faktisk ingen vet helt sikkert? Tenk om det ikke er TH, da er det jo synd om alle sier det er han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in