2020-05-06, 21:19
Medlem
Tjena har jobb under sommarhalvåret men inte under vinterdelen och funderade på att sälja tacokrydda.

Ett Paket kostar 100 kr till kund och jag får behålla 35kr. Sedan skall det skattas mm så får behålla ungefär hälften inslutänden dvs 17,50kr typ. Säljer jag för 5k om dagen så ger det interna pengar ungefär 875kr om dagen. Bor inne stad med runt 15 tusen invånare så folk måste verkligen vara sugen på krydda men inte omöjligt.

Vad tror ni är effektivast?
Knacka dörr?
Stå utanför Ica?

Kom gärna med förslag.
Citera
2020-05-06, 21:23
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Tjena har jobb under sommarhalvåret men inte under vinterdelen och funderade på att sälja tacokrydda.

Ett Paket kostar 100 kr till kund och jag får behålla 35kr. Sedan skall det skattas mm så får behålla ungefär hälften inslutänden dvs 17,50kr typ. Säljer jag för 5k om dagen så ger det interna pengar ungefär 875kr om dagen. Bor inne stad med runt 15 tusen invånare så folk måste verkligen vara sugen på krydda men inte omöjligt.

Vad tror ni är effektivast?
Knacka dörr?
Stå utanför Ica?

Kom gärna med förslag.

50 paket om dagen ? snälla du kanske säljer 5 st om dagen
Citera
2020-05-06, 21:24
Medlem
franges avatar
Hur mycket är det i varje förpackning? 100 spänn för lite tacokrydda låter väldigt mycket - ett halvkilo (532g) Santa Maria kostar 83 spänn på ditt lokala Ica Maxi... Och en påse för en måltid på 4 personer går på runt en tia...
Citera
2020-05-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
50 paket om dagen ? snälla du kanske säljer 5 st om dagen

På 8 timmar?
Citera
2020-05-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur mycket är det i varje förpackning? 100 spänn för lite tacokrydda låter väldigt mycket - ett halvkilo (532g) Santa Maria kostar 83 spänn på ditt lokala Ica Maxi... Och en påse för en måltid på 4 personer går på runt en tia...

8 st 40 grams påsar.

Men du får ju tänka på servicen att slippa komma ihåg tex och att jag levererar kryddan till dig. Kanske kan utöka och ha flera kryddor för att lättare få ihop det.
Citera
2020-05-06, 21:30
Medlem
franges avatar
Citat:
8 st 40 grams påsar.
Med andra ord klart dyrare än ditt lokala Ica.
Citat:
Men du får ju tänka på servicen att slippa komma ihåg tex och att jag levererar kryddan till dig. Kanske kan utöka och ha flera kryddor för att lättare få ihop det.
Har du missat coronatiderna? Har du tänkt på att det är många som absolut inte vill ha någon okänd dörrknackare som kommer förbi hem till en - och det efter att ha varit runt hos ett oräknat antal främmande människor precis innan? Låter ju som den perfekta smittspridaren...
Citera
2020-05-06, 21:31
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
8 st 40 grams påsar.

Man måste ju handla andra grejer ändå...
Citera
2020-05-06, 21:33
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
8 st 40 grams påsar.

samma pris på willys eller dyrare. du säljer noll. kan du inte räkna ?
varför skulle folk köpa okänd tacokrydda på gatan som det vore narko ?
Citera
2020-05-06, 21:33
Medlem
Oldberrys avatar
Varför just taco-krydda?
Citera
2020-05-06, 21:34
Medlem
Citat:

Men kan motiveras med en mer kvalitativ produkt.

Har du missat coronatiderna? Har du tänkt på att det är många som absolut inte vill ha någon okänd dörrknackare som kommer förbi hem till en - och det efter att ha varit runt hos ett oräknat antal främmande människor precis innan? Låter ju som den perfekta smittspridaren...
Det är ju eventuellt en nackdel

Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Man måste ju handla andra grejer ändå...
Precis kan ju ha flera kryddor kanske.
Citera
2020-05-06, 21:35
Medlem
STORVITHAJs avatar
Får man ens stå utanför ica?
Citera
2020-05-06, 21:36
Medlem
Citat:

Det kan motiveras med en mer kvalitativ produkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in