2020-05-05, 13:27
Medlem
Razouls avatar
Martin vill ha mer pengar trots att han försover sig flera gånger i månaden - till sitt eget program! Idag kom han in sent och drog i handbromsen. Hela samtalet sänktes till hans sega lunkande i en kvart innan det drog igång igen.

Det är fan skämmigt.
Citera
2020-05-05, 13:54
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razoul
Martin vill ha mer pengar trots att han försover sig flera gånger i månaden - till sitt eget program! Idag kom han in sent och drog i handbromsen. Hela samtalet sänktes till hans sega lunkande i en kvart innan det drog igång igen.

Det är fan skämmigt.

Ja det är ju verkligen skitjobbigt för att inte säga omänskligt att infinna sej på jobbet två timmar om dagen.
Klart man fattar att det är lätt att försova sej flera gånger i månaden då.
På så sätt behöver han ju bara slita 1-1 1/2 timme fyra dagar i veckan istället. (Ironi ofc).
Citera
2020-05-05, 14:09
Medlem
Infinner sig en viss avundsjuka här inne på att Martin tjänar pengar på att göra pod medan vi måste gå till vanliga hemska jobb? Jag tror bestämt det. Även fast det såklart finns en del saklig kritik.
Citera
2020-05-05, 16:45
Medlem
Kewks avatar
Försovning idag igen 😁
Citera
2020-05-05, 19:20
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammofontratt
Det som framförallt måste till är att Martin själv städar upp i programmet. Han måste peta in några timmar till per dag. Få ordning på livet. Alla de här som sträcker ut händer för att hjälpa till (några av gästerna, några av patronerna i facebookgruppen): deras hjälp är visserligen välment men likväl farlig: det blir alldeles för många kockar inblandade. Med eget intresse, dessutom.
Större rotation på gästerna. Att de kokar torrt i dagens sändning med det gänget i studion är jäkligt weird. Ta in chatten (lite) mer. Slut fred med K, ta in honom i studion. Få dit original-amk lite oftare.

Håller med dig! När det var best of-avsnitt i påskas så märkte man att i de flesta utvalda delar var chatten med mycket mer. Nu för tiden nämner han knappt chatten.

Tycker han borde svälja stoltheten och bli sams med K och Branne bland annat.

Sen för att inte nysta i något jag inte vet något om. Men jag skrev ju om Johanna Wagrell för något inlägg sedan. Och kommer ihåg för kanske 2 år sedan då hon var gäst i Elinor Svenssons podd Lunchgänget och då pratade Johanna om hur jobbig stämning det kan vara när man är med i AMK Morgon. Kanske därför hon aldrig är med.
Citera
2020-05-05, 19:25
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Försovning idag igen 😁
Pinsamt är bara förnamnet! Jag vet ingen annan som gång på gång kommer försent till sitt EGET program. Försova sig nån gång är mänskligt. Martin är en förvuxen tonåring.
Citera
2020-05-06, 08:35
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Håller med dig! När det var best of-avsnitt i påskas så märkte man att i de flesta utvalda delar var chatten med mycket mer. Nu för tiden nämner han knappt chatten.

Tycker han borde svälja stoltheten och bli sams med K och Branne bland annat.

Sen för att inte nysta i något jag inte vet något om. Men jag skrev ju om Johanna Wagrell för något inlägg sedan. Och kommer ihåg för kanske 2 år sedan då hon var gäst i Elinor Svenssons podd Lunchgänget och då pratade Johanna om hur jobbig stämning det kan vara när man är med i AMK Morgon. Kanske därför hon aldrig är med.
Hade det inte och göra med att dom alltid kom in på en massa metoo/sexuella övergrep/sexdockor-diskussioner så fort hon och Ellinor? Vill minnas att det kan ha varit runt den tiden.
Citera
2020-05-06, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Hade det inte och göra med att dom alltid kom in på en massa metoo/sexuella övergrep/sexdockor-diskussioner så fort hon och Ellinor? Vill minnas att det kan ha varit runt den tiden.

Jag minns det avsnittet med, men Wagrell var ju alltid den pådrivande och hetsiga i dessa diskussioner (samt även tog upp dem?)
Citera
2020-05-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Ja det är ju verkligen skitjobbigt för att inte säga omänskligt att infinna sej på jobbet två timmar om dagen.
Klart man fattar att det är lätt att försova sej flera gånger i månaden då.
På så sätt behöver han ju bara slita 1-1 1/2 timme fyra dagar i veckan istället. (Ironi ofc).

Han tjatar ju hela tiden om hur mycket han har att göra. Han måste ha det för jävligt?

Visste Martin verkligen inte om att uppklarningsprocenten hos polisen var så låg?
Citera
2020-05-06, 17:08
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik

Jo, det kan nog stämma. Kommer ihåg att Johanna iaf inte tyckt det vart okej när de snackat om tex sexdockor. Så kan nog stämma. Ellinor dyker ju ändå upp då och då i AMK fortfarande vilket jag gillar.

Annars tycker jag dagens avsnitt var avsevärt mycket bättre än måndagens och tisdagens avsnitt. Igår kändes Martin så nedstämd och off på något vis igår. Idag var han mer på hugget. Blev sugen på se den nya serien We got this.
Citera
2020-05-06, 17:09
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Jag minns det avsnittet med, men Wagrell var ju alltid den pådrivande och hetsiga i dessa diskussioner (samt även tog upp dem?)

Jo, det har jag också för mig att hon var ganska drivande att komma in på liknande ämnen. Men kanske inte sexdockor iof.
Citera
2020-05-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Jo, det har jag också för mig att hon var ganska drivande att komma in på liknande ämnen. Men kanske inte sexdockor iof.

Man måste dock minnas att kvinnliga gäster hamnar i ett ganska utsatt läge när ämnen vidrör sexualitetens utkanter. Speciellt om de är ensamma som kvinnor i studion. Martin har lite svårt att känna av gästernas gränser, men jag tycker han sköter det hyfsat, med vissa undantag. 100-fittor-grejen hade kunnat bli jobbig exempelvis. Sexdockor med Wagrell var lite väl okänslig.
Sitter dessutom Ola Aurell i studion blir det än besvärligare - har han nånsin hörts hålla med en kvinnlig gäst om nånting? Nä, han verkar ha det lite svårt med kvinnor, eller kanske rättare sagt sin manlighet. Håller ni inte med om min analys är ni incels själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in