Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Det har ju i tråden diskuterats om SD o LW brukade ses på BP, det tas upp i domen:
”I sammanhanget är det också relevant att redovisa att det inte finns någoti utred-ningen som tyder på att brottsplatsen var en hemlig mötesplats –eller liknande –för Lena Wesström och Stefan
Davidsson.
Sammanfattningsvis finns det inte något i kommunikationen mellan Lena Wesström och
Stefan Davidsson den 14-15 maj 2018 som binder Stefan Davidsson till mordet.
Åklagarna har antytt att det kan finnas kommunikation mellan Lena Wesström och Stefan Davidsson som raderats. Åklagarna måste dock lägga fram bevisning som på ett positivt sätt knyter Stefan Davidsson till mordet”
Sid 51, blev lite knas med citatet, orkar ej redigera.
Bara jag som läser in en underliggande kritik i den avslutande formuleringen ”Åkl har antytt att det kan finnas..”, och att de ”måste dock lägga fram bevisning som på ett positivt sätt knyter” SD till mordet.
Lite föreläsning/uppläxning över detta?🤔
Betänk Lindéns ”Nu skall vi göra juridik av det här”.
Håller med domaren om att det inte lagts fram bevisning som utan rimligt tvivel visar att SD gjort det här. (Nej jag känner honom inte och är inte kär i någon i denna härva!)
Det är inte färdigjobbat helt enkelt.
De bör gå tillbaka och lusläsa/lyssna på SD, han kan inte låta bli att släppa små sanningar här och var, spänningsökare!
SD har inte bara planerat mordet, han har njutit av att lura polisen. Varje sak han gjort under planeringstiden har ett syfte, det gäller att inse vilket. Allt är utstuderat och har flera bottnar. Typ ingen är så dum att de gömmer sina pengar i madrassen, därför gömmer jag mina pengar i madrassen.
Mordvapnet!
Att hitta SDs svaga punkt och knäcka honom i förhör!
Det är de tre punkter som kan lösa detta.