2020-05-06, 14:17
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Blev många besvikna här inne när det "bara" blev 87 dödsfall trots samkörning med dödsregistret?

Fler av Er har ju suttit med halv-stånd i brallan i ett dygn, sedan andre Anders igår sade att det kommer bli fler dödsfall idag på grund av samkörning av register.

Nu kan ni ställa in runken och släppa på kukringen.

Ge dig, 87 är jävligt mycket människor. Men du skiter tydligen i det.
Citera
2020-05-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Fortfarande drygt 100 personer döda om dagen i coronavirus. Siffran borde sjunka när de flesta över 70 år har dött!

Drygt 100?
I vilket land då?
Citera
Medlem
Siffrorna känns så jävla tillrättalagda. Men visst är det bara 85 döda per dag jättebra ...
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Fortfarande drygt 100 personer döda om dagen i coronavirus. Siffran borde sjunka när de flesta över 70 år har dött!

Det är det som är målet.
Citera
2020-05-06, 14:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Coronavirus: 'Shielded' Britons could be told to stay at home for longer than 12 weeks, says health secretary
Matt Hancock says those being "shielded" from COVID-19 could be asked to avoid all face-to-face contact for a longer period.

Giesecke och Tegnell säger 2 dagar??!!

"shielded" betyder skyddade. Det är personer i riskgrupp som ska totalisoleras, så att de får en chans att inte bli smittade.

EDIT: detta är ännu en åtgärd som "inte har någon effekt" enligt FHM...
Citera
2020-05-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Blev många besvikna här inne när det "bara" blev 87 dödsfall trots samkörning med dödsregistret?

Fler av Er har ju suttit med halv-stånd i brallan i ett dygn, sedan andre Anders igår sade att det kommer bli fler dödsfall idag på grund av samkörning av register.

Nu kan ni ställa in runken och släppa på kukringen.

Men deras besvikelse kan de förklara med att siffrorna manipuleras.
Allt för att önskan om höga dödstal ska vara sant.
Morbida individer.
Citera
2020-05-06, 14:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyw
Siffrorna känns så jävla tillrättalagda. Men visst är det bara 85 döda per dag jättebra ...

Men visst är det hemskt att vi har vant oss vid, att vi nu har en sjukdom i Sverige som skördar 85 människoliv per dygn i genomsnitt. Och att vi dessutom tycker att det är "bara".
Citera
2020-05-06, 14:21
Medlem
Fyfan, 606 nya fall, hur stor är den sk platån?
Det väller ju in nya fall dagligen, det ser inte bra ut det här....
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Har så många studier.....

Var tidig i tråden med just aerosol genererad smitta +källor.

Se mina inlägg och känn dig besegrad.

Varför skulle jag ens bemöda mig gräva fram relevanta som bemöter din hetsade bajskastningston ytliga antaganden.

Ex.

Du går på ord som "bra". Munskydd är "bra". För låg akademisk/kritisk diskussionsnivå.

Sen alla versaler / håll käften mm.

Lär dig god ton.

Orkar inte citera alla dina inlägg jag ska svara på nu, men:

Om nu fukt gör dropparna större så sjunker de till marken snabbare, eller hur? Oavsett så blockar en mask delar av droppsmittan och som jag sa så handlar det om att minska spridningen, inte stoppa den totalt. Finns inte bara 1 lösning.

Om folk har symtom så ska de stanna hemma. Det skulle inte ändras om Sverige införde rekommendationer att använda ansiktsmask och detta skulle de vara tydliga med. Nu tror jag inte alla håller sig hemma vid minsta symtom ändå, men då är det bättre om de går ut med ansiktsmask än inte, eller hur? Det handlar dessutom även om att fånga upp de med asymtomatisk smitta och jag tror helt klart att det finns fler fördelar med att täcka för ansiktet än inte.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
LOL! varför står tengele och skrattar genom hela konferensen ska han få ligg ikväll?

Han skrattade till några sekunder när tekniken strulade. Han kan liksom inte stå och gråta när han gör sitt jobb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyw

Alla vet att Folkhälsomyndigheten fifflar med siffror. Inget nytt i västvärldens Nordkorea.
Citera
2020-05-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Nej. Det finns inget att tolka i detta. Du hävdade något och stödde dig mot SEBs statistik. SEBs statistik visade inte alls det du hävdade, vilket jag påtalade. Statistiken rent av motbevisade det du hävdade. Du försöker nu slingra dig och prata om helt andra saker för att slippa erkänna det.

Detta håller jag med om. Man ska kunna argumentera och inte hålla med varandra, och till och med kunna ha objektivt fel, utan att bli personligt påhoppad. Jag blir också påhoppad med jämna mellanrum och dina meningsfränder (i lockdown-diskussionen) hävdar att jag förespråkar folkmord och är ond som inte bryr mig om människors liv. Eller inte fattar ekonomi trots att jag jobbar med det. Idioter som håller på så finns i alla läger.

Däremot får man tåla att andra förklarar varför man har fel och man får även acceptera viss irritation från andra debattörer om man med en dåres envishet håller fast vid sin ståndpunkt även om man är överbevisad. Ett exempel där är Severustheemperor, som konstant hävdar att dödligheten i COVID ligger uppåt 20-30 % och som trots otaliga svara som förklarar varför han har fel fortsätter med sin bullshit, sådana blir man bra otroligt irriterad på.

Observera att jag inte hävdar att du är där i nuläget

Ok, i början hade jag inte läst hela rapporten, utan sett endast Sveriges siffror, i Expressen. Det var det mitt första inlägg ens handlade om.

Alltså grunden i det jag pratade om, och det jag vände mig emot så att säga, var inställningen att Sveriges ekonomi skulle "räddas" av att vi låter folk dö. Där ser jag fortfarande inte någon prognos på att det är så, tvärtom så ser vår ekonomi ut att bli väldigt dålig, i princip kstastrofal. Trots att vi nu låtit en massa folk dö. Vilket vissa med all rätt kan se som ett brott, t.ex. vållande till annans död.

Jag medger att det i just denna prognos ser ut som att vi kan klara oss något bättre än de nordiska länderna.

Dock tror jag även, att det kommer räknas om flera gånger, som sagt, då det är vanligt att prognoser kan ändras vid nya händelser eller vissa faktorer man ej räknat med osv.

Jag vidhåller dock fortfarande, att om alla andra länder i princip i hela världen klarar av att göra en lockdown, så har jag svårt att se hur Sverige inte skulle klarat det, ekonomiskt. Vi borde rimligen haft bättre möjligheter än en hel drös andra länder.

Att offra 3.000 Pers att bara dö så här och sen kanske ändå sluta med en väldigt dålig ekonomi, 14% arbetslösa osv, då anser jag att det ekonomiska argumentet tunnas ut mer och mer. Från början lät det på många som att vi i princip skulle klara oss jättebra ekonomiskt, bara man offrade gamlingarna.

Vem som helst får tycka annorlunda. Jag kommer alltid tycka vi skulle prioriterat människoliv framför ekonomin. Om det skrivs om detta i historieböckerna så kommer jag vara stolt att ha stått på den sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in