Citat:
Ursprungligen postat av
jerka11
Men du kan läsa rubriken eller? Det epidemiologexpert på Folkhälsomyndigheten som uttalat, deras track record är väldigt bra hittills, du kanske missat/inte fattat det ännu? men snart ramlar nog polletten ner även för dig.
Du kan ju alltid försöka hitta bättre/ mer pålitliga källor själv, jag känner mig dock nöjd. Du kan kanske testa med tråden, här finns ett stort antal outtröttliga skribenter som säkert kan ge dig mycket mer neutrala och pålitliga siffror.
FHM har haft fel om i princip allt sedan covid först uppstod i Kina. Så jag litar inte ett dugg på.vad de säger. Du kan förkovra dig i alla deras felbedömningar om du önskar och har ett sinne som är mottagligt för fakta.
Senast idag i DN finns en artikel om hur deras felbedömning om 2 dagar till smittfrihet, har bidragit till utbrotten av covidsmitta på äldreboenden. Men det kanske inte är intressant för dig, om FHM är ofelbara i dina ögon.
Jag litar på den siffran Socialstyrelsen anger om influensan som var betydligt lägre, 1100. Det är också missvisande av dig att jämföra med en hel influensasäsong medan vi fortfarande är mitt i en pandemi och folk kan fortsätta dö länge än, i covid.
Men jag förstår att ditt syfte är att förringa covid och upphöja FHM till gudar och att du därmed inte är intresserad av någon som helst fakta som motsäger det.