2020-01-17, 14:36
Medlem
Confus3ds avatar
En tävttäkta avtändning gör man fan bäst under kontrollerade former inom sjukvården. Period.

Är man sliten efter långvarigt festande, rök gräs om du gillar det, ta alla avtädnings heliga motmedel Diazepam (om det inte är det du ska tända av mot).

När detta är avklarat. Ät. Ät nyttigt. Känner ingen, inklusive mig själv som någonsin ätit ens i närheten av något från kostcirceln under ett race. Din kropp behöver vitaminer etc. Trygg i dig dessa, i matform, tablettform, dryckform eller vad som helst.

Inse att det går över.
Citera
2020-01-21, 08:40
Medlem
Flusons avatar
Det här med kosten är otroligt viktigt för vårat mående, speciellt under avtändningar. Säkert många som tar det för givet (jag var en utav dom) och inte tänker på hur pass mycket det egentligen påverkar våra känslor.

Efter en period på t.ex. Amfetamin om man har misskött sina matvanor och sin sömn så kan en pizza göra susen. Men stirra er inte blinda på att räkna kalorier bara, ät varierat och ordentligt. Drick vatten. Se till att få i er vitaminer och allt bra som kroppen behöver. Saknar du aptit så tvinga i dig så mycket du orkar. Det är lätt att skippa den där måltiden och göra en smörgås eller ta lite yoghurt när man känner sig avtänd och nere, men den där måltiden gör mycket för hur din kropp och ditt psyke fungerar.

Sen är vilan viktig, minst lika viktig som fysisk aktivitet. Detta beroende på hur pass illa din avtändning är för stunden och vilka droger det är man tänder av på, men vi får komma ihåg att alla klarar sig förbi den första fasen om man bara håller ut, och tillslut så känner man sig så pass kry att man kan börja ta promenader trots att man inte känner någon lust inför det. Gör det ändå!. Pusha dig lite längre efter varje promenad. Vi människor mår bra utav att röra på oss.

🚿 Duscha
Har du ont i kroppen, eller kallsvettas, så kan en varm dusch hjälpa dig slappna av i muskler och leder. Duscha länge och varmt. Ett plus är du ser och känner dig lite fräschare också.
Citera
2020-01-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Det här med kosten är otroligt viktigt för vårat mående, speciellt under avtändningar. Säkert många som tar det för givet (jag var en utav dom) och inte tänker på hur pass mycket det egentligen påverkar våra känslor.

Efter en period på t.ex. Amfetamin om man har misskött sina matvanor och sin sömn så kan en pizza göra susen. Men stirra er inte blinda på att räkna kalorier bara, ät varierat och ordentligt. Drick vatten. Se till att få i er vitaminer och allt bra som kroppen behöver. Saknar du aptit så tvinga i dig så mycket du orkar. Det är lätt att skippa den där måltiden och göra en smörgås eller ta lite yoghurt när man känner sig avtänd och nere, men den där måltiden gör mycket för hur din kropp och ditt psyke fungerar.

Sen är vilan viktig, minst lika viktig som fysisk aktivitet. Detta beroende på hur pass illa din avtändning är för stunden och vilka droger det är man tänder av på, men vi får komma ihåg att alla klarar sig förbi den första fasen om man bara håller ut, och tillslut så känner man sig så pass kry att man kan börja ta promenader trots att man inte känner någon lust inför det. Gör det ändå!. Pusha dig lite längre efter varje promenad. Vi människor mår bra utav att röra på oss.

🚿 Duscha
Har du ont i kroppen, eller kallsvettas, så kan en varm dusch hjälpa dig slappna av i muskler och leder. Duscha länge och varmt. Ett plus är du ser och känner dig lite fräschare också.
Kan man instämma det du skrivit och har man tillgång till bastubad är det guld värt!
En stadig frukost gör åtminstone stor skillnad för mig och kratom är underbart om du tänder av på tram eller oxy!
Citera
2020-04-12, 14:31
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jag tar inga illegala droger men mediciner som är narkotikaklassade och ibland slarvar jag med tiderna och får grymma besvär med skakningar, darrningar, kliande hud och framför allt en grym jävla ångest.
Jag har fått Oxascand att ta vid behov mot det här (när det blir för mycket) men tycker inte de hjälper alls eller extremt lite, och i alla fall inte fort, för ungefär 4 timmar senare somnar jag totalt jättetrött men det är ju på en gång jag vill ha lindring.
Den här ångesten efter att jag tagit tabletterna utan att ha ätit ordentligt eller glömt dem (ett amfetaminliknande preparat) (blivit för mycket eller för lite av) är helt vidrig och får mig att gå runt och känna mig superstressad och det känns som att jag har mördat någon eller gjort något annat riktigt riktigt hemskt. Somnar jag har jag hemska mardrömmar.
Så... att ta 5mg oxascand hjälper inte. Kan man öka på till 10 eller blir man beroende direkt då? Jag har lätt för att bli beroende av piller så vill inte ha ett till som jag måste ta varje dag..
Något annat som hjälper?
Det här med avtändningen eller utsättningssymptomen händer ungefär varannan vecka så inte varje dag.
Nu har jag varit vaken i tre dagar och mår skitdåligt. Jag somnar i 15 minuter och vaknar av mardrömmar.

Nu är det ju nån månad sedan men det du berättat om problemet är busenkelt. Sluta slarva med tider och sluta förfan slarva överlag så blir sitt liv mindre stressigt. Du får ställa larm på mobilen eller knyta snöre runt fingret eller vad som helst bara du blir påmind . Sen efter att du kört Å ett tag blir det lättare o lättare människan stället om sig ganska lätt.

Problemet är att inte falla tillbaks eftersom då ställer du in dig på att vara en lat slarvputte igen för det är antagligen ett beteende du lärt in redan som barn, det brukar räcka med en eller nån gång man skiter i det för att unna dig så är man fan tillbaks i lika svår att bryta glömska igen.

Mvh en lat slarvig man till
Citera
2020-04-15, 13:59
Medlem
Hantera ofrivillig AT

Jag har fått oerhört svårt att hantera dessa ofrivilliga AT. Jag är daglig missbrukare av oxy och är van vid ca 100-130mg oxy, alternativt 20-30mg metadon om dagen.
Jag hamnar nästan varje vecka i ofrivillig AT och denna gången är det fruktansvärt. Jag behöver tips på hur ni andra gör, när ni helt slutat eller hamnat i liknande sits.
Citera
2020-04-16, 13:22
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTaste
Jag har fått oerhört svårt att hantera dessa ofrivilliga AT. Jag är daglig missbrukare av oxy och är van vid ca 100-130mg oxy, alternativt 20-30mg metadon om dagen.
Jag hamnar nästan varje vecka i ofrivillig AT och denna gången är det fruktansvärt. Jag behöver tips på hur ni andra gör, när ni helt slutat eller hamnat i liknande sits.

Loperamid räddar mig när jag är i samma sits, dvs ofrivillig abs när sjukvården fuckar med mitt recept på oxy..🥺
Citera
2020-05-06, 12:24
Medlem
Har aldrig klarat en heroinavis hemma, men på sjukhus X antal gånger, av någon anledning så är avisen mycket mildare på sjukhus än hemma (kanske för kosten är mer balanserad)

Jag ger oftast upp efter ett dygn hemma
Citera
2020-05-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

🚿 Duscha

Tips på opiat avis då? Med amfetamin är det bara att äta och sova men horse så lider man av grov insomnia, gör inte att ligga still, går inte att äta, spyr så fort man känner lukten av mat. Har hittills inte hittat något förmildrande förutom kopiösa mängder lyrica och däcka av de
Citera
2020-05-06, 13:29
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
Tips på opiat avis då? Med amfetamin är det bara att äta och sova men horse så lider man av grov insomnia, gör inte att ligga still, går inte att äta, spyr så fort man känner lukten av mat. Har hittills inte hittat något förmildrande förutom kopiösa mängder lyrica och däcka av de
Vi vet ju att av en opiat avtändning dör vi inte av. Svåra benso och alkohol avtändningar bär risken att man kolar vippen om utsättningen inte sker under en till viss del kontrollerad form. Så även om det känns som att man ska dö eller att "det här kommer aldrig gå över" vilket är en känsla av hopplöshet som ofta uppstår när man ligger där sjuk. Ge inte med dig! Va stark och härda ut skiten, jag tror man kan till viss del förmildra avtändningen med lugnande som typ benso och lyrica. Men peta inte i dig kopiösa mängder så att du sen får ett bakrus av den skiten också. Räkna med att må piss ett tag men att alltid ha i åtanke att det kommer få gå över och få ett slut. Ta lärdom 😉

Myrkrypningarna är värst. Eller värst och värst, allt är illa. Det fysiska, psykiska, precis allt. Men att inte kunna sova, när det är det enda man vill göra, för att det kryper i benen så fort man försöker slappna av i dom kan nästan driva en till galenskap kan det kännas som. Ligger där och sparkar i sängen liksom, men ofta slumrar man till tillslut och även om det bara är 1-2 timmar så gör all vila nytta. Såvitt jag vet så kan du räkna med restless legs en vecka, kanske mer eller mindre helt beroende på hur starkt missbrukandet varit och typ av drog.
Må hända att det finns en medicin för myrkryp i benen men huruvida den är receptbelagd eller inte vet jag inte.

Duscha ofta, det kan hjälpa för stunden när det kommer till värken man har i kroppen. Naproxen har jag för mig kan hjälpa lite också.
Gällande kosten så får man räkna med att inte kunna äta normalt, ofta eller inte alls på ett litet tag. Men bara lite yoghurt, vad som helst om det går, försök få i dig. En människa klarar sig utan mat (eller för alldeles lite) förvånansvärt länge, vatten däremot är viktigt att du får i dig. Se till att hydrera dig ofta.

Som sagt så gäller det bara o hålla ut. När stormen lagt sig så får man komma ihåg att inte upprepa misstaget bara. Det kan ta en jävla massa gånger innan man verkligen fattar.

Lycka till
Citera
2020-05-06, 21:10
Medlem
Plaguetongue1s avatar
jobba, och jobba och jobba lite mer, helst med något fysiskt ansträngande.
Citera
2020-05-06, 21:51
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue1
jobba, och jobba och jobba lite mer, helst med något fysiskt ansträngande.
En riktig jävla avtändning kan du inte arbeta dig igenom!
Citera
2020-05-06, 22:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
En riktig jävla avtändning kan du inte arbeta dig igenom!

Skitsnack. När jag tände av från GHB (cold turkey) den sista gången jag tände av från den drogen, så var jobbet den BÄSTA motivation jag någonsin kunde haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in