Citat:
Ursprungligen postat av
HonestAhmed
Tips på opiat avis då? Med amfetamin är det bara att äta och sova men horse så lider man av grov insomnia, gör inte att ligga still, går inte att äta, spyr så fort man känner lukten av mat. Har hittills inte hittat något förmildrande förutom kopiösa mängder lyrica och däcka av de
Vi vet ju att av en opiat avtändning dör vi inte av. Svåra benso och alkohol avtändningar bär risken att man kolar vippen om utsättningen inte sker under en till viss del kontrollerad form. Så även om det känns som att man ska dö eller att "det här kommer aldrig gå över" vilket är en känsla av hopplöshet som ofta uppstår när man ligger där sjuk. Ge inte med dig! Va stark och härda ut skiten, jag tror man kan till viss del förmildra avtändningen med lugnande som typ benso och lyrica. Men peta inte i dig kopiösa mängder så att du sen får ett bakrus av den skiten också. Räkna med att må piss ett tag men att alltid ha i åtanke att det kommer få gå över och få ett slut. Ta lärdom 😉
Myrkrypningarna är värst. Eller värst och värst, allt är illa. Det fysiska, psykiska, precis allt. Men att inte kunna sova, när det är det enda man vill göra, för att det kryper i benen så fort man försöker slappna av i dom kan nästan driva en till galenskap kan det kännas som. Ligger där och sparkar i sängen liksom, men ofta slumrar man till tillslut och även om det bara är 1-2 timmar så gör all vila nytta. Såvitt jag vet så kan du räkna med restless legs en vecka, kanske mer eller mindre helt beroende på hur starkt missbrukandet varit och typ av drog.
Må hända att det finns en medicin för myrkryp i benen men huruvida den är receptbelagd eller inte vet jag inte.
Duscha ofta, det kan hjälpa för stunden när det kommer till värken man har i kroppen. Naproxen har jag för mig kan hjälpa lite också.
Gällande kosten så får man räkna med att inte kunna äta normalt, ofta eller inte alls på ett litet tag. Men bara lite yoghurt, vad som helst om det går, försök få i dig. En människa klarar sig utan mat (eller för alldeles lite) förvånansvärt länge, vatten däremot är viktigt att du får i dig. Se till att hydrera dig ofta.
Som sagt så gäller det bara o hålla ut. När stormen lagt sig så får man komma ihåg att inte upprepa misstaget bara. Det kan ta en jävla massa gånger innan man verkligen fattar.
Lycka till