2020-05-06, 10:20
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netflixnchill22
Ser livesending på Dagbladet, politiet driver i hagen å raker? Lurer på hva de lan finne i plenen etter 18 mnd.
Sannsynligvis: Nada.

Er politiet igang med en gedigen fisketur?

Kan virke slik. I så fall kan adv Holdens uttalelse om «spinkelt grunnlag» vise seg å ha noe for seg. Har sett flere intervjuer med påtaleansvarlig, og han virket ikke overbevisende. Men kanskje han fremstår som mer overbevisende skriftlig overfor lagmannsretten?
Citera
2020-05-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det hevdes at AEH var/er enebarn :

Hennes far : Jørgen Henriksson Viken (Wiken)
Kjønn: Mann
Født: 26. Mars 1921
Haus, Hordaland, Norway
Død: 06. August 2000 (79)
Bergen, Hordaland, Norway
----
Hennes mamma :
Ragnhild Jorunn Rasmussen (Kvilås)
Kjønn: Kvinne
Født: 02. Juli 1924
Gjøvik, Oppland, Norway
Død: 29. November 1997 (73)
Gjøvik, Oppland, Norway
Begravet: Gjøvik, Oppland, Norway
Nærmeste familie:

Datter av Arne Bertinius Johnsen Kvilås og Aasta Elisabeth Larsdotter Falkevik
Wife of <privat> Rasmussen
Ex-wife of Jørgen Henriksson Viken
Mor til <privat> Rasmussen (Viken)
-----------------------
AEH sin slekt er som dette :
Biological child of Jørgen Henriksson Viken og Ragnhild Jorunn Rasmussen
Foster child of <privat> Rasmussen
Gift med <privat> Hagen
Forelder til <privat> (Hagen); <privat> (Hagen) og <privat> (Hagen)
Half sibling of <privat> Viken; J***e Viken og E***nd Viken
-----
Dette er funnet på Genealogy. Jeg driver selv på med slektsforskning, slik at jeg tenkte at det var mulig å finne noen spor.
Jeg skriver dette da jeg ser at det hevdes at AEH var enebarn. Hun har/hadde søsken...eller det man kaller halvsøsken dersom opplysningene er korrekte.
En forferdelig tragisk sak.

Takk for informasjon.

Det er ikke alltid at informasjonen som er registrert er korrekt. Er halvsøsknene født før eller etter AEH. Jeg greier ikke helt å se hvilke realiteter som ligge bak opplysningene.

Det har vært nevnt tidligere i tråden at AEHs far var krigsseiler, og at han i en periode etter krigen var kaptein på Skiblander.

Hvis opplysningene fra Genealogy er korrekte, døde ingen av AEHs foreldre i 1993, så hvis AEH arvet hus da må det ha vært forskudd på arv.
Citera
2020-05-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk for informasjon.

Det er ikke alltid at informasjonen som er registrert er korrekt. Er halvsøsknene født før eller etter AEH. Jeg greier ikke helt å se hvilke realiteter som ligge bak opplysningene.

Det har vært nevnt tidligere i tråden at AEHs far var krigsseiler, og at han i en periode etter krigen var kaptein på Skiblander.

Hvis opplysningene fra Genealogy er korrekte, døde ingen av AEHs foreldre i 1993, så hvis AEH arvet hus da må det ha vært forskudd på arv.

Stefar/adoptivfar (Rasmussen) døde i 92 vel? Det var han som var krigsseiler. Biologisk far var helt ute av bildet tror jeg. Og moren døde så i 97. Hun kan ha solgt huset ved sin ektemanns død kanskje, og gitt forskudd på arv.
Citera
2020-05-06, 10:55
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0ER4p0/vg-har-kartlagt-soelvgraa-biler-i-hagens-nabolag-ingen-sier-at-de-har-tatt-mystisk-snarvei

Vet noen om de noen gang fant ut noe mer informasjon rundt dette? Ser på kartet at det er kun 4 min mellom huset og Futurum dersom man tar den snarveien, og man slipper unna hele nabolagets evt. observasjoner på veien.
Citera
2020-05-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Stefar/adoptivfar (Rasmussen) døde i 92 vel? Det var han som var krigsseiler. Biologisk far var helt ute av bildet tror jeg. Og moren døde så i 97. Hun kan ha solgt huset ved sin ektemanns død kanskje, og gitt forskudd på arv.

Jeg får allikevel ikke dette til å stemme helt. Hvis moren hadde tre barn med Henriksson Viken før hun skilte seg og giftet seg med krigsseiler Rasmussen, burde AEH ha to helsøsken, og ikke to halvsøsken.

Om moren hadde to barn, skilte seg fra Henriksson Viken, giftet seg med krigsseiler Rasmussen og så fikk AEH, ville det stemme at AEH hadde to såkalte halvsøsken.

Jeg vet ikke hva som er sant her.
Citera
2020-05-06, 10:56
Medlem
Direktesending fra søk på Hagens eiendom:
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste/vgtv/196563/?utm_source=vgfront&utm_content=row-2
Citera
2020-05-06, 11:02
Medlem
Citat:
Jeg får allikevel ikke dette til å stemme helt. Hvis moren hadde tre barn med Henriksson Viken før hun skilte seg og giftet seg med krigsseiler Rasmussen, burde AEH ha to helsøsken, og ikke to halvsøsken.

Om moren hadde to barn, skilte seg fra Henriksson Viken, giftet seg med krigsseiler Rasmussen og så fikk AEH, ville det stemme at AEH hadde to såkalte halvsøsken.

Jeg vet ikke hva som er sant her.

Hun hadde selvsagt ikke det. De fikk han med en annen. Han dro tidlig ut av deres liv. De giftet seg i 1949 tror jeg, Rasmussen giftet seg med moren i 1953 etter hva jeg vet. Stefaren, RAR dør 31.05.1993
Citera
2020-05-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0ER4p0/vg-har-kartlagt-soelvgraa-biler-i-hagens-nabolag-ingen-sier-at-de-har-tatt-mystisk-snarvei

Vet noen om de noen gang fant ut noe mer informasjon rundt dette? Ser på kartet at det er kun 4 min mellom huset og Futurum dersom man tar den snarveien, og man slipper unna hele nabolagets evt. observasjoner på veien.
Takk! Når du skrev dette med 4 minutter, kan eventuelt TH ha rukket å kjøre tilbake og å være i Sloraveien før kl 9:14. (Han ankom arbeidsplassen kl 9:08).

Jeg vet ikke om det har kommet noe mer informasjon om den bilen som et vitne observerte at kjørte ulovlig fra boligblokken og i retning Sloraveien. Vitnet hadde ikke merket seg nøyaktig tidspunkt for den observasjonen.

Hvis den observerte bilen fra artikkelen i linken har med forbrytelsen å gjøre og hvis det var TH som kjørte den bilen, så kan en ev medhjelper kanskje ha parkert den bilen i nærheten av THs arbeidsplass slik at TH kunne bruke den bilen. Eller ev en lånt/leid bil som han selv ev hadde parkert nær arbeidsplassen på forhånd.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-06 kl. 11:16.
Citera
2020-05-06, 11:12
Medlem
Citat:
Hun hadde selvsagt ikke det. De fikk han med en annen. Han dro tidlig ut av deres liv. De giftet seg i 1949 tror jeg, Rasmussen giftet seg med moren i 1953 etter hva jeg vet. Stefaren, RAR dør 31.05.1993

OK, det oppklarer saken. AEH hadde to yngre halvsøsken. Det er ikke sikkert søsknene har hatt noen nær kontakt, hverken som barn eller voksne, med familieforhold som beskrevet.

Det var stefaren som døde i -93, og som AEH arvet hus på Gjøvik etter.
Citera
2020-05-06, 11:26
Medlem
Citat:
OK, det oppklarer saken. AEH hadde to yngre halvsøsken. Det er ikke sikkert søsknene har hatt noen nær kontakt, hverken som barn eller voksne, med familieforhold som beskrevet.

Det var stefaren som døde i -93, og som AEH arvet hus på Gjøvik etter.

Mulig moren ble boende, det tror jeg. At hun fikk det først i 97, men som enebarn etter moren og stefaren, så ville hun få hus og arv etterhvert. og det er kanskje det denne VG siktet til, at hun hadde et hus i vente. Derfor tok TH særeie på Sloraveien, som han hadde bygget, og hadde tilknytning til.
Citera
2020-05-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani

Tack för länk med en pedagogisk bild över området. En slutsats blir att det fanns möjlighet att lämna kontoret obemärkt, under ganska kort tidsperiod, utan att någon noterar det särskilt.

Det är märkligt att de ville ha sin villa bredvid denna hiskeliga lägenhetsbebyggelse. Det är många lägenheter, mycket trafik, och mängden av bilar i området gör att man inte noterar vem som kommer och går.
Citera
2020-05-06, 11:43
Medlem
Citat:
Mulig moren ble boende, det tror jeg. At hun fikk det først i 97, men som enebarn etter moren og stefaren, så ville hun få hus og arv etterhvert. og det er kanskje det denne VG siktet til, at hun hadde et hus i vente. Derfor tok TH særeie på Sloraveien, som han hadde bygget, og hadde tilknytning til.

Det går jo ikke an. Det er helt unormalt. Det ligner ingenting.

At AEH i 1993 skal gi fra seg eiendomsretten i felles bolig på Lørenskog fordi hun kommer til å arve et hus på Gjøvik når moren dør. De var gift og bodde sammen i fellesboligen.

Nå var det nevnt en nedbetaling av huslån på 450.000 i ektepakten fra 1993. Hvis dette lånet gjaldt eiendommen på Gjøvik, måtte AEH kanskje innfri dette lånet for at moren skulle ha mulighet til å bo i huset frem til sin død. Det var høye boliglånsrenter tidlig på 90-tallet.

Avhengig av verdien på eiendommen på Gjøvik. TH kunne ha dekket huslånet, tatt pant i eiendommen på Gjøvik, beregnet lave "familie"-renter frem til dagen AEHs mor døde, og så solgt huset, og overskuddet av hussalget ville da ha tilkommet AEH som arv etter moren. Og AEH ville ha beholdt sin del av felles bolig i Sloraveien.

TH hadde tross alt 60 millioner i kontanter tidlig på 90-tallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in