Citat:
Ursprungligen postat av
Promeneramera
I din värld är det alltså fullt rimligt att skjuta budbäraren? Bara för att det är AT:s ansikte du ser på tv varje dag så är det med din logik han som ska avrättas.
Du som har livlig fantasi borde väl kunna föreställa dig en situation där vi redan i mars hade stängt ner landet, jag skriver total lockdown också eftersom jag vet att det uttrycket ger dig gåshud av välbehag.
Om vi gjort det och ändå haft det antal döda vi ser idag, hade du då varit helt nöjd med regeringen och FHM:s agerande under den här krisen? Hade du suttit där bitter och besviken och hatat ändå?
Jag misstänker det.
Du har en mcyket konstig bild av vekrligheten.
Lockdown ger mig gåshus? Kan säga då samma till dej: lockdown ger dej mardrömmar.
I mitt fall får jag inga gåshud av lockdown. Men då jag anser vara det bäst man kan göra i en sån situation hade jag förstås varit glad. Varför inte? Det handlar ju bara om att det sker något som man tycker är rätt och rättvist.
Vill du kalla gåshud får du kalla det så.
Det låter dock tyvärr som att jag skulle få lockdown av några sadiska skäl. Att jag skulle vara glad att folk måste vara instängda. Men det har förstås inget med det att göra. Varför skulle jag bryr mig allmänt att folk bli instängda hemma?
Elelr du kanske tro som vissa andra att jag är en sån som är rädd för att gå utanför dörren och då vill jag att alla också ska stanna hemma?
En vädligt märklig resonemang i så fall. Men det finns ju märkliga personer.
Nu med facit i handen (där facit är hur det gått med länder som haft lockdown HITTILLS, bättre specificera för annars börjar mantra med framntiden och hur man ska klara sig efter lockdown) så hade jag förstås inte behvt kritisera vare sig staten eller statsepidemiologen. Och varför skulle jag göra det? Det går alltid att klara på dem som styr. Men inte i just detta fall.
Jag hade inte haft några belägg för att kritisera dem JUST gällande hur de agerat för att skydda sitt folk under pandemin.
Varför jag pekar på Tegnell är för att det är han som representerar FHM som i sin tur såtr bakom allt detta.
Att det finns andra han tar beslut med är jag medtveten om. Men han får förstås agera syndabock.