Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag får inte heller ihop det.
Som du säger så har ju inte UW kontaktat SD förrän vid 10:57 och det var väl först efter det som det började skickas ut info till några andra.
Jag kan inte se någonstans i förhören att L*ena föräldrar nämner detta ens.
Har MT vittnat i rätten?
Detta har jag inte riktigt kläm på. Någon som vet? Vore mycket intressant att lyssna på henne.
Förövrigt är det mycket givande att lyssna på vittnesmål.
De som raljerar över att många här i tråden gör det borde sannerligen själva ta en stund och lyssna på åtminstone något från rättegången. UW, eller varför inte NW. Eller för all del SD:s kompis som jobbar med it inom polisen.
Det är en helt annan femma att lyssna i stället för att "bara" läsa FUP.
När man hör någon prata och berätta ger det en fullödigare bild än om man bara läser.
Man kan med fördel även lyssna på inspelade samtal mellan LW och kompisar. När man läser en utskrift rakt upp och ned så får man inte med tonfall och annat som bygger en bild av en människa. Lyssnar man så blir det personligt och begripligt på ett helt annat plan.
Förhöret på YT med SOA:s ger också väldigt mycket. Han låter arrogant, överlägsen, hånfull, spydig, förminskande och svarar som en riktig slingerbult. Men, nån gång händer det att även han snubblar till, och det märks väldigt tydligt när han kommer av sej.
Tycker man att det är slöseri med ens värdefulla tid att läsa FUP, och under ens värdighet att lyssna på inspelningarna så är det ju en bedömning man gör. Då får man också acceptera att man ligger efter många andra tråddeltagare som gör sej besvär att åtminstone försöka sätta sej in i fakta.
Å andra sidan kanske ens huvudsyfte i denna tråd inte är att försöka komma fram till vem som är GM - och att GM kan dömas. Man kanske har fokus någon annanstans.