Citat:
Ursprungligen postat av
m_boy
Jag fascinerad av bolaget och dess utveckling. Likaså imponerad av allt du skrivit här. Klapp på axeln förtjänas verkligen
Som du skriver så finns flera intressanta parametrar om slimmad verksamhet, vart man tjänar pengar och framförallt tillväxten. Det gäller att hitta dessa bolag i tidigt skede om man ska ha förtjänst av hela resan. I mitt stilla sinne undrar jag hur många såna här guldkorn det finns??
Jag har inte hoppat på detta tåg. Dels är tveksam på att göra det så här sent i uppgången. Dels så har jag satt det mesta av kapitalet i andra aktier och har inte så mkt cash nu under våren då jag inväntar rätt nivå på dessa innan jag säljer och kan införskaffa nya.
Du bedömer en uppgång till 100. Det skulle vara intressant om det gjorde det. Kanske den t.o.m kan gå upp ännu mer beroende på hur mkt mer bolaget kan växa. Har de fler intressanta spel i pipen på gång? Jag googlade och såg att backpacker används i skolor. Frågade ungarna i skolan och japp, de sa att det spelet har dom. Låter som en grogrund?
Har man redan nu satt datum för nästa rapport?
Själv investera jag helst inom gaming/mobile gaming och gjort så 6-7 år nu, där jag känner jag har en liten edge, har rätt bra känsla genom titta på listor som finns sensortower/appanie för mobile, och för pc finns de en rad verktyg för följa steam framgång etc. Det jag gillar är att jag kan se hur spelen prestera och därmed kan uppskata rapotern rätt bra. Inom gaming i mobile ser jag i sverige potential i Qiiiwi och nu börja även MAG vända, utanför de äger jag Gravity, samtliga 3 har dragit ca 100% sedan botten iår men ser stor uppsida endå.
Svårt att säga en målkurs, äger så länge de växer i samma takt, men 100 kr tex skulle innebära ett BV på 800 MSEK, rimligt? Ja räknar man på Q1 x 4 så är de PE 40 inte lågt men inte högt om man har bra tillväxt. KOmmer nu Q2 in på säg 44 MSEK i omsättning och samma marginal dvs resultat på en 8 MSEK så är PE på 25 på BV på 800 MSEK, är väll rimligt med kurser uppåt 80 vid Q2, 100 sek möjligen om de bli hype och bra börsklimat men absoult 100 innan året är slut
Men ingen mening att stressa in, som sagt så uttnytjar jag att många ägar inte har tålamod. Hade jag inte ägt hade jag nog skalat in långsamt om den sjunkit mid 65, sen följt hur spelen går håller tillväxten i Juni/Juli? Maj verka on track men man ska ju veta att om tillväxten avtar så straffas det hårt så gäller hålla koll hur de går