2017-10-16, 12:21
Medlem
Oerhört intressant Mobilspel utvecklare. Backpacker lanserades i Torsdags globalt och har under helgen ändå stigit rätt kraftigt på listorna i världen. Fortsätter det så här ser det oerhört ljust ut för bolaget. Jag tecknade men fick bara 800 aktier och har endast kvar dem. Skulle gärna vilja köpa mer på BV runt 100mkr men avvaktar eventuella noteringshandeln, som brukar vara rätt intensiv.

In på stockaboo.com gärna med där finns det oerhört mycket grym information om bolaget och diskuteras friskt.
Citera
2020-03-21, 21:11
Medlem
Qiiwi Interactive - QIIWI

Hittade ingen tråd om detta lite mindre svenska gaming bolag inom mobile. Kollar man nyckeltalen ser det ordentligt dyrt ut, omsättningen 2019 var 24 MSEK med ett resultat på 0.5 MSEK, detta med ett BV på 250 MSEK.

Men det man ska kolla efter är tillväxten och att det är tillväxt under vinst, bara i Q4 omsatte man 12 MSEK och positivt resultat med 1 MSEK. Det var en QoQ tillväxt med 100% och det är denna trend jag tror de kan hålla

Det som skiljer sig mot de flesta andra är att de har stor del av inkomsterna från reklam och mindre från inap köp ca 80/20 %. Det gör att man tjänar pengar på alla spelare medans de som satsar på in-app köp måste jaga hardcore spelare som blir hooked.

Än så länge i Q1 verka detta skala på om man kollar sensortower ser det ut som trenden fortsätter och ytterligare tillväxt QoQ på 100%. De har nämnt att ROI för deras spel ger 100% ROI inom 90 dagar. Det betyder att för varje satsad krona i marketing får de 2kr i revenue inom 90 dagar. ROI = (revenue - cost) / cost.

Nu kan man ju teckna upp alla möjliga scenario man förstår ju att 100% tillväxt inte är rimligt men frågan är hur stor user base de kan anskaffa innan de börja plana ut?

Fick upp ögonen för det under våren och har själv aktier med GAV runt 30, börsoro och tålamod gör att man nog kan köpa in sig till rätt bra priser när börsen är blodig som den numera blir då och då.
Citera
2020-03-23, 09:11
Medlem
Tycker bolaget på nytt är intressant, Q4 vissade 100% QoQ tillväxt och Q1 verka ha börjat på samma spår.

Vist nyckeltalen kanske se ansträngda om man kollar på 2019, P/S 10, men håller man denna tillväxttakt så är man nere på P/S 1 i slutet av året. Man ska nog dock inte räkna med några större resultat då de återinvestera alla inkomst till anskaffa användare. Frågan är hur länge de kan växa i den takten och om de kan få samma ROI på hells kitchen.
Citera
2020-04-25, 21:09
Medlem
ja nu har ju kursen nästan dragit 100% sedan jag startade tråden och intresset på AVA har ökat enormt.

För er som inte följt app bolag innan så är här lite bra tjänster där man kan tracka bolagens downloads och grossing. Dock får man inte med reklamintäkterna vilket står för 80% av intäkterna så det gör de lite svårare att bedöma här änn andra bolag som bara har in-app köp.

Först sensortower, både andorid och iOS, de bra med sensortower är att de har en omsättning estimate, som man i qiiwi:s fall då får räkna upp med gross/0.2 = total grossing, då bara 20% går igenom appstore.

https://sensortower.com/android/publisher/weareqiiwi-interactive-ab/WeAreQiiwi%2BInteractive%2BAB
https://sensortower.com/ios/publisher/publisher/495572903

Nästa tjänst som är bra är appannie,
https://www.appannie.com/company/1000200000033295/

Fördelen med denna tjänst är att man snabbt får en överblick av alla marknader för ett spel
https://www.appannie.com/apps/ios/app/1437273344/app-ranking/?device=iphone&type=ranks&date=2020-04-24

Själv har jag sålt ca 40% efter 100% uppgång är de skönt att ta ut insatsen och ha lite likvider redo i dessa oros tider. Men tror bolaget har mer att ge, Q2 börjar starkt 2-30% grossing ökning i April och ser vi nu en omsättnig på 25 MSEK i Q1 är 50MSEK inte långt bort i Q2 och nyckeltalen börjar se bra ut. G5 värderades till 5 Miljarder när hypen var som störst, jag tror qiiwii bör ha en miljardvärdering i sikte iår om HS full lancuhen går bra och coronation kommer ut tidig höst.
Citera
2020-04-29, 10:16
Medlem
Vi haft ATH och konsolidering i veckan, ett par finan triggers nu i närtid, dels ehll's kitchen full launch nu 30 April. Pushar de som de gjorde med adnra ITV appar kan de bli fint, vi får hoppas de annonsera nya säsongen av TV programet så de bli lite hype och mer skriverier.

Sen har vi Q1 rapotern 6 maj, jag förvåntar mig 100% omsättningsökning mot Q4.
Citera
2020-05-01, 12:26
Medlem
Med denna otroliga kursutveckling på kort tid. Hur mycket mer kan det sticka genom Q3 och Q4? Känns som man skulle gått in nu du startade tråden. Nu känns det som att tåget gått för oss som skulle vara tvåa på bollen.
Citera
2020-05-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m_boy
Med denna otroliga kursutveckling på kort tid. Hur mycket mer kan det sticka genom Q3 och Q4? Känns som man skulle gått in nu du startade tråden. Nu känns det som att tåget gått för oss som skulle vara tvåa på bollen.

Ja håller man en 100% QoQ tillväxt så går de jäkligt fort, se G5 som dro från 40 till 600, eller 400 MSEK till 6000 MSEK i värde på ett år, där låg årliga tillväxten på 100%.

Just nu kanske de kan vara lägge att vänta in Q1 rapotern för att se de är on track, och på det hålla koll på om Hell's kitchen börja dra.
Citera
2020-05-06, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
...
Men det man ska kolla efter är tillväxten och att det är tillväxt under vinst, bara i Q4 omsatte man 12 MSEK och positivt resultat med 1 MSEK. Det var en QoQ tillväxt med 100% och det är denna trend jag tror de kan hålla
Raport idag och först klappa mig på axlen... Man nåde 100% QoQ tillväxt igen som jag förrutspåde i trådstarten, de jag vill poängtera är att den väldigt enkla estimat modelen ännu håller. Dvs man tar data från sensortower och ta /0.2 på.
Man växer som sakt in sig snabbt i sin värdering, Q2 ser ut att öpnna bra nästan 30% högre omässtning änn i mars, dvs 100% QoQ takten håller i sig.

Imponerade från ett sådant litet bolag, de har typ ingen burnrate i personal och annat mycket slimat, där de skiljer sig från G5 etc som inte alls har de marginalerna.

Själv sålde jag idag, hur bra siffrorna änn är bör de komma en rekyl, flear har raport som trigger och nya räkna på caset, ruint 50 kr är billigt, mid 55 är bra entry, runt 60 är okej. Tro kurser uppå 100 är möjligt i slutet av året
Citera
2020-05-15, 12:08
Medlem
Citat:

Själv sålde jag idag, hur bra siffrorna änn är bör de komma en rekyl, flear har raport som trigger och nya räkna på caset, ruint 50 kr är billigt, mid 55 är bra entry, runt 60 är okej. Tro kurser uppå 100 är möjligt i slutet av året

Nu tror jag rapport rekylen är över, handlade tillbaka allt som såldes på raporten för runt 55-60 som jag nämde innan jag skulle göra. Framtiden ser riktig stabil ut, enbart genom att ta x3 på aprils siffror så landar Q2 på 33 MSEK dvs nästan 50% QoQ tillväxt, men vad vi kan se nu i Maj är att wordington verka hålla sin månads tillväxt på en 10%, men HK växer kraftigt, 20-30% tillväxt där nu i maj och nu senaste får de lite featuring så spelrbasen växer kraftigt. Tro inte 40 MSEK omsättning är omöjligt i Q2 och min kurs på 100 kan närma sig vid nästa raport, inte omöjligt med ett nytt 100% QoQ tillväxt dvs 46 MSek.

Nyckeltalen börja nu se riktigt bra ut håller de samma marginal är P/E nere på runt 12-15 vilket är sjukt billigt på ett sådant tillväxtbolag, G5 och Paradox har ju P/E på 30-40 och vissar inte samma tillväxt.
Citera
2020-05-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ja nu har den ju gått yttligare 20% sedan dess, tro inte de stora tåget gått ännu, fortfarane ganska okänd aktie, tror ju ytligare en 20% är möjlig till Q2 rapotern om Juni utvecklas i samma takt
Citera
2020-05-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ja nu har den ju gått yttligare 20% sedan dess, tro inte de stora tåget gått ännu, fortfarane ganska okänd aktie, tror ju ytligare en 20% är möjlig till Q2 rapotern om Juni utvecklas i samma takt

Jag fascinerad av bolaget och dess utveckling. Likaså imponerad av allt du skrivit här. Klapp på axeln förtjänas verkligen

Som du skriver så finns flera intressanta parametrar om slimmad verksamhet, vart man tjänar pengar och framförallt tillväxten. Det gäller att hitta dessa bolag i tidigt skede om man ska ha förtjänst av hela resan. I mitt stilla sinne undrar jag hur många såna här guldkorn det finns??

Jag har inte hoppat på detta tåg. Dels är tveksam på att göra det så här sent i uppgången. Dels så har jag satt det mesta av kapitalet i andra aktier och har inte så mkt cash nu under våren då jag inväntar rätt nivå på dessa innan jag säljer och kan införskaffa nya.

Du bedömer en uppgång till 100. Det skulle vara intressant om det gjorde det. Kanske den t.o.m kan gå upp ännu mer beroende på hur mkt mer bolaget kan växa. Har de fler intressanta spel i pipen på gång? Jag googlade och såg att backpacker används i skolor. Frågade ungarna i skolan och japp, de sa att det spelet har dom. Låter som en grogrund?

Har man redan nu satt datum för nästa rapport?
Citera
2020-05-30, 00:04
Medlem
Citat:
Jag fascinerad av bolaget och dess utveckling. Likaså imponerad av allt du skrivit här. Klapp på axeln förtjänas verkligen

Som du skriver så finns flera intressanta parametrar om slimmad verksamhet, vart man tjänar pengar och framförallt tillväxten. Det gäller att hitta dessa bolag i tidigt skede om man ska ha förtjänst av hela resan. I mitt stilla sinne undrar jag hur många såna här guldkorn det finns??

Jag har inte hoppat på detta tåg. Dels är tveksam på att göra det så här sent i uppgången. Dels så har jag satt det mesta av kapitalet i andra aktier och har inte så mkt cash nu under våren då jag inväntar rätt nivå på dessa innan jag säljer och kan införskaffa nya.

Du bedömer en uppgång till 100. Det skulle vara intressant om det gjorde det. Kanske den t.o.m kan gå upp ännu mer beroende på hur mkt mer bolaget kan växa. Har de fler intressanta spel i pipen på gång? Jag googlade och såg att backpacker används i skolor. Frågade ungarna i skolan och japp, de sa att det spelet har dom. Låter som en grogrund?

Har man redan nu satt datum för nästa rapport?
Själv investera jag helst inom gaming/mobile gaming och gjort så 6-7 år nu, där jag känner jag har en liten edge, har rätt bra känsla genom titta på listor som finns sensortower/appanie för mobile, och för pc finns de en rad verktyg för följa steam framgång etc. Det jag gillar är att jag kan se hur spelen prestera och därmed kan uppskata rapotern rätt bra. Inom gaming i mobile ser jag i sverige potential i Qiiiwi och nu börja även MAG vända, utanför de äger jag Gravity, samtliga 3 har dragit ca 100% sedan botten iår men ser stor uppsida endå.

Svårt att säga en målkurs, äger så länge de växer i samma takt, men 100 kr tex skulle innebära ett BV på 800 MSEK, rimligt? Ja räknar man på Q1 x 4 så är de PE 40 inte lågt men inte högt om man har bra tillväxt. KOmmer nu Q2 in på säg 44 MSEK i omsättning och samma marginal dvs resultat på en 8 MSEK så är PE på 25 på BV på 800 MSEK, är väll rimligt med kurser uppåt 80 vid Q2, 100 sek möjligen om de bli hype och bra börsklimat men absoult 100 innan året är slut

Men ingen mening att stressa in, som sagt så uttnytjar jag att många ägar inte har tålamod. Hade jag inte ägt hade jag nog skalat in långsamt om den sjunkit mid 65, sen följt hur spelen går håller tillväxten i Juni/Juli? Maj verka on track men man ska ju veta att om tillväxten avtar så straffas det hårt så gäller hålla koll hur de går
Senast redigerad av sven12 2020-05-30 kl. 00:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in