Citat:
Ursprungligen postat av
stora_osten
Bumpar den här jag har också råkat sticka såpass att det Är feta ärr i båda armvecken och vill ha T-shirt och linne i sommar. Fungerar det aldrig att få färg fast innan dom är helvita å fina? Mina är röda fortfarande och jag hatar att gå med långärmat konstant alternativt skrika ut ”SPRUUUTNARKOMAN” med min unge.
Jag har inget problem om det släpper färg o sådär bara det är bättre än feta trackmarks som påminnelse att jag vart heroinist o hade en punkt som favvo IV plats för många fixar tydligen. En punkt ärntyp som ett jävla hål o jag går inte ut sån o orka hålla på typ med zomboysminket då kortärmad anställning är på ingång även.
Blir tatuerarna förfärade och vill ha intyg på att jag är frisk från blodsmitta när man kommer med så tydliga missbruks relaterade skador? Jag vettefan isf jag går ner på stan när dom öppnar men är det nån som har erfarenhet får ni gärna upplysa om ärrtatuering och just dom ärren om ni har erfarenheter det vore stöttande minst sagt. Drar mej för att fläka ut den delen till främlingar då många ogillar narkotika beroende oavsett nyktra tydligen. Ha det
Hur ser ärret ut? Är det rött fortfarande eller har det bleknat och är vitt liksom?
Det går att tatuera över ärr - men inte alla tatuerare gör det och du ska såklart hitta någon som är duktig på det. Jag har sett fina exempel på tatueringar över ärr. Har själv frågat över ett ärr jag har på min skuldra efter en canceroperation som ser fruktansvärt ut - men det behöver "läka" mer (fortfarande ilsket rött trots att det gått 6 år sedan).
Det kan kanske vara så att de frågar - men om du berättar att du nu lever ditt liv annorlunda, och att du är frisk, men vill att just denna biten ska synas mindre - så tror jag inte någon tatuerare har något problem med det.