2020-05-06, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Hva mener du nå?
Kart 1 er hyttefelt Gammalsætra ved Fåvang/Kvitfjell, Kart 2 er hyttefelt rundt Brattbergsætre (Drugavegen) ved Biri, Kart 3 er Heia industriområde/bygg ved Fetsund, og Solheimveien (Elkraft)/Hornerudveien (Tom Hagens kontor) i Lørenskog/Industriveien 7 er eid av TH-Eiendom (THE)

THE eier i Lørenskog følgende: Industriveien 7A, Norliveien 21, Solheimveien 28,28A og B, 30, 56, 62 og 112.
Takk for svar og opplysninger!
Jeg kunne bare se kartene veldig utydelig på avisens førsteside, og jeg forsøkte å tyde (uten å lykkes med det) stedsnavnene som sto på kartene.

Jeg skrev at jeg merket meg at det sto ""sentrale eiendommer som er brukt av Tom Hagen"" da det kan bety at det også eventuelt omhandler eiendommer som han ikke eier.
Citera
2020-05-06, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Mener å huske at Green sa han fikk en anonym epost fra noen i norge, sikkert etter avtale med politiet?
Takk for svar!

"Michael Green har både vært fullverdig medlem av motorsykkelklubben Bandidos og Hells Angels.

Holden har kontaktet ham.
Kanskje kan han hjelpe?"

"Green har fortalt Holden om sine kontakter i kriminelle miljøer over hele Europa.

Danskens vurdering er at det er noe amatørmessig over hele kidnappingen. Ekte kriminelle opptrer ikke slik, sier han. Han mener å ha peiling på slikt.

24. september møtes Green og Tom Hagen på Holdens kontor.

Green blir skeptisk, og skriver dette i en e-post til politiet.

Gjennom 30 år har han vært i mange kriminelle miljøer og hørt mange løgner. Men få har hatt en ro over seg som Hagen, mener han.

Green skriver i en e-post:"

(les resten i artikkelen)

https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/
Senast redigerad av POlROT 2020-05-06 kl. 03:27.
Citera
2020-05-06, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Green møtte bare Hagen én gang.
Han svarer følgende på hvorfor det ikke ble noe samarbeid mellom organisasjonen han leder og Hagen:
– Jeg var av den oppfattelse av at vi trykket på noen knapper som han kanskje var nervøs for, kanskje fordi han har visst noe selv. Jeg kan ikke svare på det, men ut fra det som foregikk var det litt merkelig å ta den beslutningen. For vi var i gang med en dialog.
Hagens forsvarer Svein Holden ønsker ikke å kommentere Greens uttalelser."
https://www.tv2.no/a/11409855/

"Etter møtet skal imidlertid kontakten mellom Hagen og Green ha stoppet. Etter det ABC Nyheter får opplyst skal foreningen ha stilt flere krav for å bistå i arbeidet med å finne ut av hva som skjedde med kona, betingelser Hagen ikke ønsket å godta."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/04/28/195673902/tom-hagen-holdt-mote-om-forsvinningen-han-virket-ikke-skremt-redd-eller-nervos

Jeg lurer på hvilke krav/betingelser det var snakk om.

Det står litt mer om det i denne artikkelen:

"Kort etter avslår Hagen å samarbeide med Green. Det blir med dette ene møtet.
Tilbakemeldingen til Green er at Tom Hagen synes det er vanskelig å forholde seg til den samarbeidsformen som den tidligere MC-medlemmet har foreslått.
– Det er krevende å forholde seg til kjøreregler han ikke forstår, skriver Holden i en e-post."
Citera
2020-05-06, 03:32
Medlem
Citat:
Takk for svar!

"Michael Green har både vært fullverdig medlem av motorsykkelklubben Bandidos og Hells Angels.

Holden har kontaktet ham.
Kanskje kan han hjelpe?"

"Green har fortalt Holden om sine kontakter i kriminelle miljøer over hele Europa.

Danskens vurdering er at det er noe amatørmessig over hele kidnappingen. Ekte kriminelle opptrer ikke slik, sier han. Han mener å ha peiling på slikt.

24. september møtes Green og Tom Hagen på Holdens kontor.

Green blir skeptisk, og skriver dette i en e-post til politiet.

Gjennom 30 år har han vært i mange kriminelle miljøer og hørt mange løgner. Men få har hatt en ro over seg som Hagen, mener han.

Green skriver i en e-post:"

(les resten i artikkelen)

– Det startet med en anonym henvendelse på TBMs hjemmeside, der folk kan kontakte oss. Det var en eller annen som åpenbart har kjennskap til TBM i Norge som ga uttrykk for vi kanskje kunne være til hjelp i denne saken, sier han og fortsetter:

– Deretter ble advokat Svein Holden kontaktet av noen fra «MC og Gjenkriminalitet», en blogg som samarbeider med TBM. På den måten kom det i stand at Svein Holden

https://www.tv2.no/a/10943551/
Citera
2020-05-06, 03:35
Medlem
Citat:
– Det startet med en anonym henvendelse på TBMs hjemmeside, der folk kan kontakte oss. Det var en eller annen som åpenbart har kjennskap til TBM i Norge som ga uttrykk for vi kanskje kunne være til hjelp i denne saken, sier han og fortsetter:

– Deretter ble advokat Svein Holden kontaktet av noen fra «MC og Gjenkriminalitet», en blogg som samarbeider med TBM. På den måten kom det i stand at Svein Holden

Takk!
Citera
2020-05-06, 03:42
Medlem
Nei nå er det faen meg opprettet en støttegruppe for Tom Hagen på facebook, det er nesten perverst

Gruppa heter: vi ber for tom hagen

Citat:
Beskrivelse
tom hagen er blitt riksdemon.. han har antageligvis drept kona si ved et uhell.. så har han laget en practical joke ut av det for media og politiet.. det er jo faktisk litt gøy hvis man først er så uheldig.. krypto valutta (...)a
Senast redigerad av Gassa 2020-05-06 kl. 03:48.
Citera
2020-05-06, 03:44
Medlem
Citat:
Nei nå er det faen meg opprettet en støttegruppe for Tom Hagen på facebook, det er nesten perverst

vi ber for tom hagen

Hva ber de om for Hagen? Gir de inntrykk av å være overbevist om at han er uskyldig?

Har det blitt opprettet støttegrupper for AE?
Citera
2020-05-06, 03:46
Medlem
Citat:
Hva ber de om for Hagen?

Har det blitt opprettet støttegrupper for AE?

Det er navnet på støttegruppa selvsagt.
Citera
2020-05-06, 03:47
Medlem
Citat:
Det er navnet på støttegruppa selvsagt.
Takk! Jeg forstår.
Citera
2020-05-06, 03:54
Medlem
Citat:

Da forstår jeg ditt spørsmål her. Men det forblir vel kanskje et mysterium hvem som skrev den anonyme henvendelsen til TBM.
Citat:
Lurer på om Michael Greene i bunn og grunn var en informant for politiet som skulle infiltrere TH.
Citera
2020-05-06, 03:55
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Beskrivelse
tom hagen er blitt riksdemon.. han har antageligvis drept kona si ved et uhell.. så har han laget en practical joke ut av det for media og politiet.. det er jo faktisk litt gøy hvis man først er så uheldig.. krypto valutta (...)a
Gruppa heter: vi ber for tom hagen
Veldig spesielt!
Familien vil sikkert ønske å få dette fjernet?
Citera
2020-05-06, 03:56
Medlem
Citat:
Da forstår jeg ditt spørsmål her. Men det forblir vel kanskje et mysterium hvem som skrev den anonyme henvendelsen til TBM.

Det er vel ikke det hvis politiet kontaktet han for å infiltrere TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in