2020-05-06, 00:33
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag tror inte blodplasma från tillfrisknade hjälper sjuka i Alzheimers eller HIV? Men jag kan ha fel på den.

Nej, när det gäller de sjukdomarna gäller ringdans baklänges med en död tupp.
Citera
2020-05-06, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Så varför har vi fler covid döda än dessa untermenschen om vi är så överlägsna?

Vi lever längre här i Sverige. Blir gamla. Gamla människor är svaga och sköra. Förstår du?
Utöver det så har de antagligen helt bedrövliga system för att räkna sina döda.
Tror du man kör med folkbokföring i Indien och Mexico?
Citera
2020-05-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
För att vi är överlägsna vad gäller att hålla äldre vid liv.

Tydligen inte vi har fler döda.
Citera
2020-05-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men vi vet ju inte. Det som sagts är runt 2% om sjukvården pallar med. Om sjukvården inte gör det går det upp till 5%. Men detta måste man ju se till det totala antalet smittade. Som vi inte vet ännu. Då kan man få en rättmätig siffra.

Svininfluensan t.ex var ju tänkt att ha extrema nummer. Blev 0,3%. Även om det kan varit högre.

Det är väl samma för denna smitta. Det handlar ju mest om att testa.

https://unherd.com/thepost/german-virologist-finds-covid-fatality-rate-of-0-24-0-36/

Citat:
The headline result is that 15% of that population was infected, which implies an Infection Fatality Rate of 0.36%. This would put him somewhat in the middle of the previous experts we have spoken to. Professor Streeck was keen to point out, however, that he still believes this is a conservative estimate, and thinks it may be closer to 0.24-0.26% and may come down further still as we know more

så det ligger inte i närheten av 2% och han säger att det förmodligen kommer sjunka ännu mer ju mer data man får, så nånstans mellan 0.1-0.2% borde den ligga på.
Citera
2020-05-06, 00:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja jo! Och när vi äter på stan (säg en macka på tunnelbanan som motsvarar ens lunch och middag, ska man få ta av sig masken då om man behöver äta ?
Nej, är du galen? Du pular in maten innanför masken och sen får du tugga i dig/slicka i dig mackan bäst du kan.
Citera
2020-05-06, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Vi lever längre här i Sverige. Blir gamla. Gamla människor är svaga och sköra. Förstår du?
Utöver det så har de antagligen helt bedrövliga system för att räkna sina döda.
Tror du man kör med folkbokföring i Indien och Mexico?

Ja, gamla siffror men:

61,955,950 är över 65 år i Indien
7,731,670 är över 65 år i Mexiko
Citera
2020-05-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nej, är du galen? Du pular in maten innanför masken och sen får du tugga i dig/slicka i dig mackan bäst du kan.

Men om jag drar in smulor och börjar tok hosta och kvävas på mackan ??? För jag ta av mig den då ??
Citera
2020-05-06, 00:38
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:

Vi har fler 82 åringar som har dött i cancer också. Jag antar att du tänker dig att det beror på Indiens förträffliga cancervård?
Citera
2020-05-06, 00:38
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Bara för att vi hållit dem vid liv. Du skulle förstås föredra att de dött mycket yngre för du är koko i bollen.
Citera
2020-05-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag skulle tippa: nej!

Det blir samma regler som med niqab. Har du sett någon ta av sig niqabben i stan bara för att vederbörande skulle trycka i sig en hamburgare? Nope. Man får krångla burgaren bakom masken och försöka tugga bäst man vill.

Ja men precis smart där ändå. Kontaminera masken lite

haha så man håller sig från att äta. Jag fattar jag fattar
Citera
2020-05-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Vi har fler 82 åringar som har dött i cancer också. Jag antar att du tänker dig att det beror på Indiens förträffliga cancervård?

Mitt argument var att vi borde hanterat detta bättre och vi borde ha bättre vård i Sverige.

Vår löjliga självgodhet är dödlig.
Citera
2020-05-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Tror nog att vi är rätt så generösa med att föra in döda i covid-statistiken. Kanske till och med i överkant.
Testar du positiv för covid idag men dör om en månad av vad fan som helst så blir det en pinne till i statistiken.

Det är tydligt att många med konton skapade efter årsskiftet har en tendens att inte läsa viktig information.
SCB har konstaterat stt överdödligheten i Stockholm under v 14, 15 och 16 var ca 180 döda per dygn.
Vad sa A.T. ja just det, 40, 45, 60, 80 döda per dygn och hela tiden utplanande kurva.
Sanningen är således konstaterat MYCKET MYCKET HÖGRE !!
Hur förklarar ni förnekare bort SCB s statistik. SCB säger själva att det är värre än någon gång de senaste 100 åren.

Det är en hårresande skandal S, C, MP, V och L bjuder Sverige äldre på.
Hela regeringen med stödpartierna C, L och V måste dömas för detta !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in