2020-05-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Låt oss leka med tanken då att det blir mask ska bäras nudå!!

Och vart ifrån tänker du att vi ska trolla fram munskydd eller ansiktsmasker eftersom det är enorm brist och räcker inte ens inom sjukvården ?

Helt öppen för idéer och förslag ! Bomba mig gärna !

CDC - USAs version av FHM har instruktioner på hur man tillverkar munskydd.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html
Citera
2020-05-06, 00:18
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Lite ljus i mörkret
Vaccin kan bli färdig tidigare än beräknad.
Många länder jobbar hård.
Tysland (pfizer) verkar kommit längst.

https://www.cnbc.com/2020/05/05/pfizer-biontech-are-set-to-begin-us-coronavirus-vaccine-trial.html
Jag förhåller mig neutral. Det har kommit löften om HIV-vaccin sedan 80-talet vid jämna mellanrum och boten för Alzheimers har stipulerats fler gånger än det finns covid-döda i Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Vi vet inte än om det är rätt eller fel väg. Vi kan inte säga nu att det är "sämst i världen".

Han är inte ensam ansvarig över FHM - det här personhatet är fan obehagligt. Jag anser inte att allt FHM säger och står för är korrekt; det finns delar som jag tycker är märkligt - men jag har inte den blekaste aning egentligen. Vi sitter ju alla och i princip gissar kring allt, och det blir så väldigt känsloladdat. Fattar det.

Jag värdesätter den erfarenhet han har. Men han är inte ensam ansvarig på hela jordklotet som ska besitta nån slags kunskap i exakt hur ett helt nytt virus ska agera.

Det är inte sa att vi "ska inte säga" att vi är sämst i världen.
Vi ÄR sämst i världen.
Detta är då något man har siffror på.
Så inget jag hittar på för att ha lite kul.

Att han inte är ensam ansvarig, det stämmer.
Det är dock hans face vi ser varje dag. Så man har per automtik ett syndabock i honom.

Det finns andra mer eller mindre kända personer bakom som också bär på ansvaret.
Men i och med att han har den rollen han har får han ta en stor del av ansvaret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men fortfarande är 65 inte en avsevärd ålder gällande detta virus.
80 plus och ålderdomshem däremot.

Tja, de flesta på våra IVA är ju 50-69 år gamla. Mexiko har enorma problem med just riskfaktorerna för covid också, diabetes, högt blodtryck, övervikt osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Som Indiens och Mexikos fantastiska sjukvård och sociala välfärd som får dem att leva nästan 20% kortare liv än i Sverige? Eller deras fantastiska byråkrati som inte ens jan hålla koll på hur många invånare de har, än mindre vad folk dör av?

Tack för ditt spännande perspektiv! Det finns en av varje sort i vår herres hage.

Så varför har vi fler covid döda än dessa untermenschen om vi är så överlägsna?
Citera
2020-05-06, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Ska du vara tyst tills dess?

Nä men du kan ju be till högre makter och se om det hjälper.
Citera
2020-05-06, 00:21
Medlem
Citat:
Ska du vara tyst tills dess?
Och varför skulle man vara tyst tills man får veta om överdödligheten?
Är det så normala människor agerar tycker du?

Om du är ute med en tjej och hon går till random snubbe och börja flirta. Vad gör du då?
Avvaktar och väntar lite?
Och bara om hon drar hem med snubben anser du att hon är en slyna?

Intressant sätt att tänka.
Förstår att svenskar är ofta konflikträdda.
Men allt lite fegt kan man tycka.
Citera
2020-05-06, 00:21
Medlem
Citat:
Du måste verkligen hata all sjukvårdspersonal som låter folk dö varje dag året runt, före och efter covid.

Absolut inte, de sliter som djur både av vad man läser om, och vad jag vet från annat håll.

Skulle aldrig få för mig att lägga skulden på de som faktiskt försöker rädda liv. Jag lägger skulden där den hör hemma, oroa dig inte.
Citera
2020-05-06, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
CDC - USAs version av FHM har instruktioner på hur man tillverkar munskydd.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html

Utveckla gärna! Mer detaljer.

Låt säga att masker blir krav i Sverige från och med nu på måndag tex

Vem ska producera maskerna ? Vart kommer materialet ifrån eftersom vi saknar material i Sverige ? Ska man köpa masken själv ? Ska dom vara gratis ?

Ska dom komma i olika storlekar ? Ska barn ha dom och isåfall på skolan då också eller?
Citera
Medlem
Citat:
Tror nog att vi är rätt så generösa med att föra in döda i covid-statistiken. Kanske till och med i överkant.
Testar du positiv för covid idag men dör om en månad av vad fan som helst så blir det en pinne till i statistiken.

Det blir även en pinne om du befinner dig i livets slutskede och har förflyttats till ett hospits. Om det visar sig att du testar positivt där då hjälper det inte om du dör i lugncancer. Det blir en pinne i Corona-statistiken ända.
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jaha ok du tycker det. Jag tycker tvärt om nackdelarna överväger fördelarna

>ton< pratar< jag i

Haha. Roligaste på länge

Du är ung och jag förstår att du blir störd av att jag skriver exakt rakt ut. Helt ok att du tycker så för du har rätt att tycka precis som du vill. Men fortfarande dumförklarar jag ingen. Jag liksom du säger precis som jag tycker

Haha jag blir inte direkt störd av det men du måste ju fatta att det blir rätt ironiskt när jag ser dig fråga om nån är trög och prata i en nedlåtande ton i några inlägg i rad bara för att sedan säga "jag dumförklarar ingen". Kunde inte hålla mig men det är ingen big deal Jag har bara svårt att hålla mig ibland när jag ser att folk går på andra med sånt prat i diskussioner när jag inte tycker de förtjänar det.

Även om vi tycker olika så vill nog de flesta samma sak här inne = att detta ska vara över snart.
Citera
2020-05-06, 00:25
Medlem
Citat:
Jag förhåller mig neutral. Det har kommit löften om HIV-vaccin sedan 80-talet vid jämna mellanrum och boten för Alzheimers har stipulerats fler gånger än det finns covid-döda i Sverige
Jag vet inte om de kan lyckas eller inte och när i så fall. Men jag vet att det är mer än 10 länder kämpar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in