2020-05-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Du glömde håret. Det är det rufsiga håret tillsammans med den noppiga tröjan som bevisar att han är mer autist än epidemiolog. Två klockrena kriterier som pulveriserar hans meriter.

Där ser man. Inte ens jag hänger med utan glömde bort hälften. Blev så exalterad när jag tänkte på hans vinröda, noppiga tröja..

Men du glömde också. Förutom låtsasläkare och autist är han ju solklar psykopat och narcissist också.
Vet ej om den snedvridna munnen bevisar detta tillsammans med glasögonen?
Citera
2020-05-06, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Tror nog att vi är rätt så generösa med att föra in döda i covid-statistiken. Kanske till och med i överkant.
Testar du positiv för covid idag men dör om en månad av vad fan som helst så blir det en pinne i statistiken.

Är det önsketänkande eller har du belägg för det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Så istället för att sitta handlingsförlamad och vänta på studier så kan man ju lyssna på de erfarenheter som redan gjorts.

https://www.wsj.com/articles/to-curb-the-coronavirus-hong-kong-shows-the-world-masks-work-11586338202

Låt oss leka med tanken då att det blir mask ska bäras nudå!!

Och vart ifrån tänker du att vi ska trolla fram munskydd eller ansiktsmasker eftersom det är enorm brist och räcker inte ens inom sjukvården ?

Helt öppen för idéer och förslag ! Bomba mig gärna !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så vad hände?
Fanns det välutbildad personal? Fanns det skyddsutrustning? Stannade sjuk personal hemma?
Svaren verkar vara nej, nej och nej.
Resultat ser vi i dödstalen.
Men han passar ibvanlig ordning även där på att skicka över ansvaret om det går dåligt till andra.
Inte så konstigt att viruset nått äldreboendena när informationen inte når alla anställda vad det är som gäller i dessa tider.

Äldreboenden har blivit en oseriös arbetsplats när inte ens gamla kan kommunicera med personalen pga språket.
Senast redigerad av x2016 2020-05-06 kl. 00:15.
Citera
2020-05-06, 00:13
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Ajaj, ridå för han du svarade Varit en tydlig trend i den här tråden av vad jag sett att "förnekarna" kommer med såna uttalanden bara för att få en länk i ansiktet som visar motsatsen. Troligen därför jag har svårt att undvika att ta "alarmisternas" parti i den här tråden.

Tycker även att förnekarna i regel är mer otrevliga här i inläggen.

Är rätt mycket FHM spelat ner riskerna av som de sedan fått fel om nu. Tråkigt men sant. Önskar att även de som gillar deras jobb hittills borde kunna vara kritiska mot vissa saker med och inte verka vara just 100% förnekare.
Du fick aldrig lära dig källkritik i skolan kan jag tänka mig? Gick du i skolan? Fick du lära dig att citerade rubriker på forum är samma sak som sanningen? Intressant att följa när skolkmaffian på fb ska försöka söka sanningen...
Citera
Medlem
Lite ljus i mörkret
Vaccin kan bli färdig tidigare än beräknad.
Många länder jobbar hård.
Tysland (pfizer) verkar kommit längst.

https://www.cnbc.com/2020/05/05/pfizer-biontech-are-set-to-begin-us-coronavirus-vaccine-trial.html
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Vad spelar det för roll utbildning, bakgrund och kunskap?
Han har varit bakom den vägen som SVerige följer.
En väg som hittills bevisat sej vara sämst i världen.
Vad spelar det för roll hur bra/dålig utbildning/bakgrund/kunskap han har?

Det finns folk med utbildning, bakgrund och kunskap.
Än sen då? Räcker det för att göra rätt?

Det finns människor som är kompetenta i ett område men som ändå gör fel.
Han har gjort fel.
Punkt.

Vi vet inte än om det är rätt eller fel väg. Vi kan inte säga nu att det är "sämst i världen".

Han är inte ensam ansvarig över FHM - det här personhatet är fan obehagligt. Jag anser inte att allt FHM säger och står för är korrekt; det finns delar som jag tycker är märkligt - men jag har inte den blekaste aning egentligen. Vi sitter ju alla och i princip gissar kring allt, och det blir så väldigt känsloladdat. Fattar det.

Jag värdesätter den erfarenhet han har. Men han är inte ensam ansvarig på hela jordklotet som ska besitta nån slags kunskap i exakt hur ett helt nytt virus ska agera.
Citera
2020-05-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Tror nog att vi är rätt så generösa med att föra in döda i covid-statistiken. Kanske till och med i överkant.
Testar du positiv för covid idag men dör om en månad av vad fan som helst så blir det en pinne till i statistiken.

Vi får se hur överdödligheten ser ut när det är över.
Citera
Medlem
Citat:
Vi får se hur överdödligheten ser ut när det är över.

Ska du vara tyst tills dess?
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Poängen var att Sverige inte hanterat detta speciellt bra i jämförelse. Ska man upprätthålla vår nationella självgodhet krävs långt mer.

Som Indiens och Mexikos fantastiska sjukvård och sociala välfärd som får dem att leva nästan 20% kortare liv än i Sverige? Eller deras fantastiska byråkrati som inte kan hålla koll på hur många invånare de har, än mindre vad folk dör av?

Tack för ditt spännande perspektiv! Det finns en av varje sort i vår herres hage.
Senast redigerad av FrankIsBack 2020-05-06 kl. 00:19.
Citera
2020-05-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Låt oss leka med tanken då att det blir mask ska bäras nudå!!

Och vart ifrån tänker du att vi ska trolla fram munskydd eller ansiktsmasker eftersom det är enorm brist och räcker inte ens inom sjukvården ?

Helt öppen för idéer och förslag ! Bomba mig gärna !

Dem får Tegnell sy ihop på småtimmarna!

360miljoner per månad. Troligtvis får frun och döttrarna hjälpa till..

Problemet är väl också materialet. Det kommer huvudsakligen från .. just det: Kina! Och där har man dessutom höjt priserna .. just det.. tio gånger mer än vanligt vill de jävlarna ha nu.

Själv undrar jag om man ändå inte kunde spendera dessa pengar lite förnuftigare. Exempelvis inom äldreomsorgen och sjukvården.

Men jag är ju psykopat.. (enl vissa)
Citera
2020-05-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så vad hände?
Fanns det välutbildad personal? Fanns det skyddsutrustning? Stannade sjuk personal hemma?
Svaren verkar vara nej, nej och nej.
Resultat ser vi i dödstalen.
Men han passar ibvanlig ordning även där på att skicka över ansvaret om det går dåligt till andra.

Men samtidigt så ska ju varje normal chef för varje äldreboende (hen har faktiskt högskoleutbildning) och masen inom varje kommun snabbt agera och fatta beslut.

Problemet är att skyddsutrustning saknats sedan dag ett. En kompis jobbar som chef på ett boende och där gick beställningen av skyddsutrustning fram men levererades inte med svar tillslut att regionsjukhusen prioriteras i första hand och svar när leverans är möjlig kan inte lämnas så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in