Citat:
Ursprungligen postat av
text-tv-202
Berätta mer om ”planet assubarnipal99” med dig som diktator av död och liv och hur viruset hade hanterats där? Kanske du förbjudit viruset som i Kazakstan? Eller skjutit ihjäl misstänkta smittade som i nordkorea. Du verkar helt klart ha en morbid sida vilket är ironiskt då du utger dig för att bry dig om människor.
Du skrev ju att du vill att ansvariga människor för ska förintas så berätta nu; vilka ska förintas och varför?
Att förintas är lite att ta i. Det förstår du väl.
Det jag menar är i princip så här:
I alla demokratiska länder är det så att om nån gör ett grovt fel, så ska den personen dömas.
Då i Sverige finns personer som har gjort grova fel som orsakat mångas död, så ska dessa straffas.
I Sverige finns vissa kända personer som har gjort grova fel och de bör straffas.
Med det men ar jag att: de förtjänar att straffas.
Då i svärje man avskaffat dödsstraffen kommer dessa personer inte att avrättas.
I min värld ska personer som orsakat många dödsfall avrättas. Men eftersom vi är i detta land och jag inte bestämmer räcker det med att de får fängelsestraff.
Hade jag fått bestämma hade dessa personer avrättats.
Jag tycker att människor som begår så grova brott ska straffas ordentligt.
Eftersom deras agerande har orsakat att många stackars människor fått lida ensamma i en säng pga en sjukdom som de vägrat stoppa, så tycker jag de borde få samma behandling.
Men det är förstås bara ett önskemål.
Det viktigaste hade varit att det straffas med fängelsestraff.
Huruvida det inträffar är det då en annan fråga.
PS:
Observera att jag inkluderat enbart de kända personer som begått brott.
I bakgrunden finns det fortfarande väldigt många medborgare som har stöttat detta är också skyldiga.