2020-05-05, 21:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Lena Mellin i Aftonbladet går emot Tegnell och skriver man kanske borde använda munskydd i alla fall.

Hon går ju efter dessa experter i DN skrivit. Hon vet skit som brukligt. Men dessa experter borde man kanske lyssna på. Det finns en poäng med munskydd.
Citera
2020-05-05, 21:46
Medlem
The NYC Health Department contacted PICUs in NYC during April 29-May 3, 2020 and identified 15 patients aged 2-15 years who had been hospitalized from April 17- May 1, 2020 with illnesses compatible with this syndrome (i.e., typical Kawasaki disease, incomplete Kawasaki disease, and/or shock). All patients had subjective or measured fever and more than half reported rash, abdominal pain, vomiting, or diarrhea. Respiratory symptoms were reported in less than half of these patients.

Ditt barn, mitt barn, grannens barn? Varför skulle Sverige bli förskonade från denna utveckling?
Frågan är om det skulle mörkas eller rapporteras av sjukvård, myndigheter och media?
Citera
2020-05-05, 21:47
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Eller som Tegnell säger "kanske aldrig". Däremot så minskar smittspridningen ju fler som är immuna.

Man vet fortfarande inte om man blir immun, kameleonten Tegnell uttalar sig ändå !

Anders Tegnell påminde dock om att flockimmunitet inte är en av- och på-knapp. Den följer en S-kurva.

Följer en S-kurva, vad f-n sluddrar han om ?

Han kunde sagt tillväxt per tidsenhet, men föredrar att vara otydlig för svenska folket.
Det heter folkhälsomyndigheten, och inte folkbildningsmyndigheten av en anledning. Det en inte förstår tar en reda på, om en inte vill förbli okunnig.
Citera
2020-05-05, 21:48
Medlem
soosanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Skulle du gå i karantän om en asteroid slog ner i Europa? Kanske jobba hemifrån tills det värsta dammet lagt sig sig?

Haha nej det skulle inte hjälpa.
Citera
Medlem
blajkontos avatar
Några körde en stearinljus-aktion mot FHM, som vaktmästaren slet bort.

Kanske man skulle prova att väcka Tegnell/Wallensten m.fl ur sin FHM-dvala lite kraftigare...
Känner en som kör avlidna till div begravningsbyråer, finns några i kylrummen som legat länge som inte har anhöriga här,, man kunde ju be honom att dumpa några kroppar utanför entren eller hemma hos Wallensten i Täby, det borde ge bättre rättning i ledet och närmare verkligheten.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Otroligt bra inlägg, klarsynt. Håller med fullständigt. Grilla, Systembolaget och Let's Dance, så kör den halvsovande svensken på. Tror något skaver i bakhuvudet på en del om att det dör några i covid nånstans i Sverige.

Men det där har säkert myndigheterna koll på... Och det har ju inte hänt i vår närhet, i alla fall, ingen vi känner. Nu kollar vi vidare på Let's Dance och häller upp en grogg till....
... och sen så drar vi ut på krogen.
För det får vi ju göra. Men vi måssste tä-tä-tänka på att hålla avschtånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Berätta mer om ”planet assubarnipal99” med dig som diktator av död och liv och hur viruset hade hanterats där? Kanske du förbjudit viruset som i Kazakstan? Eller skjutit ihjäl misstänkta smittade som i nordkorea. Du verkar helt klart ha en morbid sida vilket är ironiskt då du utger dig för att bry dig om människor.

Du skrev ju att du vill att ansvariga människor för ska förintas så berätta nu; vilka ska förintas och varför?

Att förintas är lite att ta i. Det förstår du väl.

Det jag menar är i princip så här:

I alla demokratiska länder är det så att om nån gör ett grovt fel, så ska den personen dömas.

Då i Sverige finns personer som har gjort grova fel som orsakat mångas död, så ska dessa straffas.
I Sverige finns vissa kända personer som har gjort grova fel och de bör straffas.
Med det men ar jag att: de förtjänar att straffas.

Då i svärje man avskaffat dödsstraffen kommer dessa personer inte att avrättas.
I min värld ska personer som orsakat många dödsfall avrättas. Men eftersom vi är i detta land och jag inte bestämmer räcker det med att de får fängelsestraff.

Hade jag fått bestämma hade dessa personer avrättats.
Jag tycker att människor som begår så grova brott ska straffas ordentligt.
Eftersom deras agerande har orsakat att många stackars människor fått lida ensamma i en säng pga en sjukdom som de vägrat stoppa, så tycker jag de borde få samma behandling.

Men det är förstås bara ett önskemål.
Det viktigaste hade varit att det straffas med fängelsestraff.
Huruvida det inträffar är det då en annan fråga.

PS:
Observera att jag inkluderat enbart de kända personer som begått brott.
I bakgrunden finns det fortfarande väldigt många medborgare som har stöttat detta är också skyldiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Hur länge då?

Ett samhälle kan aldrig vara helt nedstängt.
Måste vara en rätt stor del människor som rör sig ute.
Citera
2020-05-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
En professor Fredrik Elg drar ner byxorna på FHM angående munskydd nu ikväll i Aktuellthttps://www.svtplay.se/video/24741058/aktuellt/aktuellt-5-maj-21-00-3

Och i DN idag DN Debatt. ”Använd munskydd i publika miljöer och i äldrevården”Sex virologiforskare: virus kan överföras utan att den smittade känner sig sjuk och forskning visar att smittan kan spridas via utandningen.

Dessa två egenskaper hos covid-19 ligger bakom att länder infört krav på munskydd. Vi uppmanar nu därför Folkhälsomyndigheten att rekommendera att munskydd används i publika miljöer och i äldrevården.https://www.dn.se/debatt/anvand-munskydd-i-publika-miljoer-och-i-aldrevarden/

Finns en undersökning där 90-98 % av smittan kan hindras
Frågan kring munskydd säger jag inget om tills vidare. Fredrik Elgh är dock inte någon som man ska ta på så stort allvar. Han skrev i mars att med halva befolkningen smittad och en procents dödlighet, vilket han tillade skulle vara lågt räknat, så kommer 50 000 svenskar dö. Han har mestadels hetsat och drivit destruktiva politiska agendor.
https://www.svd.se/professor-vi-bor-forbereda-oss-for-ett-varstascenario
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Samtliga tre saker har varit känt i veckor. Verkar som nyheterna (eller du) börjat återvinna artiklar.

Tack för ditt bidrag till en intressant diskussion.

Samtliga länkar var publicerade 5/5 utom forskningrapporten som var publicerad 29/4.

Det verkar som du tjafsar för tjafsandets skull.
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-05-05 kl. 21:54.
Citera
Medlem
Biorxiv: ​​​​​​​Spike mutation pipeline reveals the emergence of a more transmissible form of SARS-CoV-2We have developed an analysis pipeline to facilitate real-time mutation tracking in SARS-CoV-2, focusing initially on the Spike (S) protein because it mediates infection of human cells and is the target of most vaccine strategies and antibody-based therapeutics. To date we have identified fourteen mutations in Spike that are accumulating. Mutations are considered in a broader phylogenetic context, geographically, and over time, to provide an early warning system to reveal mutations that may confer selective advantages in transmission or resistance to interventions. Each one is evaluated for evidence of positive selection, and the implications of the mutation are explored through structural modeling. The mutation Spike D614G is of urgent concern; it began spreading in Europe in early February, and when introduced to new regions it rapidly becomes the dominant form. Also, we present evidence of recombination between locally circulating strains, indicative of multiple strain infections. These finding have important implications for SARS-CoV-2 transmission, pathogenesis and immune interventions.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Nej då, det kommer inte att gå åt skogen. I bästa fall när krisen är över kan svenska undergångsprofeter oavsett etnicitet, gå hand i hand och finna stöd hos varandra. Jag tycker att det skulle vara en vacker syn!
Jag knäpper mina händer och hoppas och önskar att du har rätt 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in