Citat:
Ursprungligen postat av
TJABAXXX
De tänker inte inte om.
De trodde helt enkelt att fler skulle vara smittade än vad det är och därför ligger flockimmunitet långt fram i tiden och därför pratar dom inte om det längre. Deras taktik kan man genomskåda lätt, fel efter fel.
Jo så är det, de har konstant haft fel förutom att de faktiskt lyckades bromsa smittspridningen till ett r-värde under 1 vilket iochförsig nog var mer tur än skicklighet med tanke att regeringen var tvugna att få ett carte blanche för att kunna stänga ner områden och verksamheter snabbt utan att behöva gå via riksdagen. Ang flockimunitet har de helt ogrundat antagit att dödligheten är lägre och då måste mörkertalet över antal smittade varit högre. Giesecke var mycket stressad i en intervjuv för någon vecka sedan då han frågades om vilka belägg han hade ang att en halv miljon stockholmare skulle vara smittade som han tidigare påstått.
De skall ju komma med en rapport om några veckor ang hur många som verkligen är smittade i sthlm och landet, misstänker att antalet smittade i sthlm är max 10% (baserat på andra studier som gjorts och de ifrågasattes inte av FHM på presskonferansen i veckan) så om jag får spekulera så tror jag att tiden de behöver innan detta presenteras är nog att komma upp med en mer hållbar strategi, men det är kanske önsketänkande från min sida.