2020-05-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Okei, du får nå gå rundt å håpe og tro at TH er ute etter 4 uker, men du har nok ikke så mange med deg. Finn heller noe annet å sammenlikne TH-saken med enn narkotika, dette blir for dumt.

Sammenligningen var mellom vareteksfengsling og ikke dop. Det sier sitt om deg da

Politiet foretar pågripelse så fort de tror de har noe relatert til noe de vil ha. Fks TH kan ha sagt i sitt eget hjem at han er drittlei å vil bare få vekk ting dvs politiet tror det er relatert til AEH de venter å venter at han skal gjøre noe, men han gjør ikke noe. Så de pågriper han uansett.

Skal trøste deg orderud med at vis TH ikke er løslat fra Oslo innen 4 ukers fristend vil du ikke se meg her mer på forumet, da innser jeg mitt nederlag
Senast redigerad av Serpient1 2020-05-05 kl. 17:48.
Citera
2020-05-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, jeg synes det var det beste forslaget hittil.

Så er det kanskje viktig at politiet viser offentligheten, at de har etterforsket ektefellen tilstrekkelig, slik at alle står likt i forhold til loven.
En grundig etterforskning kan også motbevise at TH er involvert, og det er viktig, for det finnes plenty med rykter og forhåndsdømming.

Jeg håper at saken blir løst.

Boom, spoton!
Politiet ønsker å vise at de gjør alt i demmes makt for en oppklaring om det er samboer drap eller økonomisk kriminalitet i form av løsepenger. Så vi Nordmenn skal føle oss trygge på at de vet hva de driver med.
Senast redigerad av Serpient1 2020-05-05 kl. 17:53.
Citera
2020-05-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Ja selvfølgelig det er jo en stor sannsynlighet, da de ønsker å etterforske mer for og avdekke medhjelperene også..

TH har ikke blitt avhørt siden onsdag, så virker som de ikke har mye å gå på.
Altså de har no case.

Men igjen de har fått tilgang på romavlyttning så noe må det være der. Jeg er ganske sikker på at ingen av de grunnlaga for romavlyttning er relatert til AEH forsvinning, annet en MISTANKE ila annen kriminalitet eller at han har jugd litt i avhør..

Vi alle vet politiet liker å lage litt ekstra show.

Det er så mye spørsmålstegn her, så må begynne å lure på hva faen politiet holder på med..

Jeg tror TH nekter å la seg avhøre. Jeg tror ikke han er spesielt samarbeidsvillig. Politiadvokaten ordla seg merkelig angående dette.
Og en annen ting, tror du riksadvokaten ville uttalt at han var imponert over det som ble fremlagt, hvis dette ikke stemte?

"En person med overordnet ansvar i saken ga da overfor VG uttrykk for at Lørenskog-saken vil bli løst med 90 prosent sikkerhet. Riksadvokaten lot seg også imponere da han i fjor høst fikk en statusrapport av etterforskningsledelsen i Øst politidistrikt."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQPbL5/politiet-har-faatt-nye-dna-svar
Citera
2020-05-05, 18:06
Bannlyst
Citat:
Sammenligningen var mellom vareteksfengsling og ikke dop. Det sier sitt om deg da

Politiet foretar pågripelse så fort de tror de har noe relatert til noe de vil ha. Fks TH kan ha sagt i sitt eget hjem at han er drittlei å vil bare få vekk ting dvs politiet tror det er relatert til AEH de venter å venter at han skal gjøre noe, men han gjør ikke noe. Så de pågriper han uansett.

Skal trøste deg orderud med at vis TH ikke er løslat fra Oslo innen 4 ukers fristend vil du ikke se meg her mer på forumet, da innser jeg mitt nederlag

"drittlei, og vil få vekk ting"? Du tror at TH skulle være varetektsfengslet på et slikt grunnlag? Jeg syntes du vinkler og tar ting ut av sammenheng.
Den narkosaken du snakker om, der fant de det de fant, og måtte gjøre det de gjorde i hu og hast. Man fant en pakke veldig godt gjemt bak en plate inni polstringen i dashbordet, og den var pakket akkurat slik som narkotika pakkes og smugles. I TH-saken, så har de etterforsket saken i lange tider i forveien, og så tatt den avgjørelsen de tok. Det blir for dumt å sammenlikne på den måten, og det skjønner du også hvis du tenker deg om. TH har ikke blitt tatt med noen pakke med noe som ser ut som narkotika. Finn heller forsvunnet-saker, der noen har blitt dømt, f.eks. Vålnes-saken eller Dung-saken, så har du noe å sammenlikne med. I de sakene, så kan du se litt av de bevisene som skulle til for å få de varetektsfengslet.
Det sier jo litt om deg hvis du ikke forstår at det blir feil å sammenlikne to så ulike saker.
Senast redigerad av Orderud. 2020-05-05 kl. 18:09.
Citera
2020-05-05, 18:12
Medlem
Citat:
"drittlei, og vil få vekk ting"? Du tror at TH skulle være varetektsfengslet på et slikt grunnlag? Jeg syntes du vinkler og tar ting ut av sammenheng.
Den narkosaken du snakker om, der fant de det de fant, og måtte gjøre det de gjorde i hu og hast. Man fant en pakke veldig godt gjemt bak en plate inni polstringen i dashbordet, og den var pakket akkurat slik som narkotika pakkes og smugles. I TH-saken, så har de etterforsket saken i lange tider i forveien, og så tatt den avgjørelsen de tok. Det blir for dumt å sammenlikne på den måten, og det skjønner du også hvis du tenker deg om. TH har ikke blitt tatt med noen pakke med noe som ser ut som narkotika. Finn heller forsvunnet-saker, der noen har blitt dømt, f.eks. Vålnes-saken eller Dung-saken, så har du noe å sammenlikne med. I de sakene, så kan du se litt av de bevisene som skulle til for å få de varetektsfengslet.
Det sier jo litt om deg hvis du ikke forstår at det blir feil å sammenlikne to så ulike saker.

Jeg tror sjeldent en dommer har sett et bedre grunnlag enn det som ble presentert i Hagen-saken.
Han vil forbli varetektsfengslet. De har trådt forsiktig frem i denne saken, og fremstår svært profesjonelle. Valg av politiadvokat er også betryggende. En beinhard men sympatisk type.

Edit: Kan også nevnes at dommeren ikke akkurat er en nybegynner.
Citera
2020-05-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror TH nekter å la seg avhøre. Jeg tror ikke han er spesielt samarbeidsvillig. Politiadvokaten ordla seg merkelig angående dette.
Og en annen ting, tror du riksadvokaten ville uttalt at han var imponert over det som ble fremlagt, hvis dette ikke stemte?

"En person med overordnet ansvar i saken ga da overfor VG uttrykk for at Lørenskog-saken vil bli løst med 90 prosent sikkerhet. Riksadvokaten lot seg også imponere da han i fjor høst fikk en statusrapport av etterforskningsledelsen i Øst politidistrikt."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQPbL5/politiet-har-faatt-nye-dna-svar

https://www.tv2.no/a/11425571/
"Politiet oppfatter ham som samarbeidsvillig og villig til å forklare seg, sier Hrenovica."

Riksadvokaten kan være mektig imponert av politiets etterforskning med at evt de kan frembevise at han har jugd i avhør da det ikke sammenstemmer med evt tidspunkt eller at de har klart å utelukke at dette er gjort alene i forhold til kriminalteknikerene sine bevis bla med dna. Eller at de vet med sikkert hvordan dette er utført uten og vite av hvem som har utført det men bare bevise på at de tok hu på badet for å så kjøre hu via her til der for å gjøre følgende. Den uttalelsen kan handle om så mye innenfor etterforskningen alt fra hvordan de har håndtert bevis til ja at de evt har noe på TH da.

Eller bare for å skremme medhjelperne slik som BT ble bisatt for å pågripe TH i ett rolig nabolag som andre politi folk ikke skjønner seg på også..

Saken kan bli løst med 90% sikkerhet i form at han frikjennes, eller at de kan løse at det var en kidnapping eller ja en villedning. Men at TH skal dømmes må de ha konkrete bevis på at han var delaktig i form at han drepte hu selv eller bestillt dette oppdraget. Saken vil få en ending ja helt klart, men hva utfallet blir det skal jeg si meg enig i er at det kan være hva som helst med disse uttalelsene...

Han ser iskald ut da! Igjen det ser de fleste MRD ut også da de er vandt til harde forhandlinger å press i hverdagene.
Citera
2020-05-05, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror sjeldent en dommer har sett et bedre grunnlag enn det som ble presentert i Hagen-saken.
Han vil forbli varetektsfengslet. De har trådt forsiktig frem i denne saken, og fremstår svært profesjonelle. Valg av politiadvokat er også betryggende. En beinhard men sympatisk type.

Edit: Kan også nevnes at dommeren ikke akkurat er en nybegynner.

Ja, kan ikke tenke meg at TH slipper ut av varetekt før at saken kommer opp i tingretten om kanskje et år eller halvannet. Også når evt. anke fra tingrett til lagmannsrett kommer, så blir han sittende.
Jeg syntes også de har vært professjonelle, og har gjordt så godt de kunne. Ikke skrudd for hardt til, og ikke vært for forsiktig. Her i denne saken har det vært viktig å finne en perfekt balanse når man ikke har funnet noe lik.
Citera
2020-05-05, 18:29
Medlem
Tror dere ikke politiet hadde utalt seg ang Holden sin forklaring at siktelsen og bevisene gjelder noe helt annet en det vi og media tror vis det ikke hadde vært sånn?

"En advokat skal i sitt virke opptre saklig og korrekt 2). Advokaten må unngå en opptreden som er egnet til å skade standens og yrkets anseelse"

"Tillitsforhold
I sin virksomhet er advokaten avhengig av tillit 2) som bare kan oppnås når advokatens hederlighet og integritet er hevet over tvil"

"Advokatens plikt til å behandle opplysningene fortrolig, er en nødvendig forutsetning for tillit og er således en grunnleggende og overordnet rett og plikt for advokaten"

"En advokats skal i form og innhold være saklig og korrekt 2) og følgelig ikke inneholde noe som er uriktig, misvisende eller villedende"

Altså Holden hadde direkte rævkjørt sin klient TH i en videre rettsak hadde han kommet med en så vill påstand som han gjorde hadde det ikke stemt.
Senast redigerad av Serpient1 2020-05-05 kl. 18:32.
Citera
2020-05-05, 18:33
Bannlyst
Citat:
"Politiet oppfatter ham som samarbeidsvillig og villig til å forklare seg, sier Hrenovica."

Riksadvokaten kan være mektig imponert av politiets etterforskning med at evt de kan frembevise at han har jugd i avhør da det ikke sammenstemmer med evt tidspunkt eller at de har klart å utelukke at dette er gjort alene i forhold til kriminalteknikerene sine bevis bla med dna. Eller at de vet med sikkert hvordan dette er utført uten og vite av hvem som har utført det men bare bevise på at de tok hu på badet for å så kjøre hu via her til der for å gjøre følgende. Den uttalelsen kan handle om så mye innenfor etterforskningen alt fra hvordan de har håndtert bevis til ja at de evt har noe på TH da.

Eller bare for å skremme medhjelperne slik som BT ble bisatt for å pågripe TH i ett rolig nabolag som andre politi folk ikke skjønner seg på også..

Saken kan bli løst med 90% sikkerhet i form at han frikjennes, eller at de kan løse at det var en kidnapping eller ja en villedning. Men at TH skal dømmes må de ha konkrete bevis på at han var delaktig i form at han drepte hu selv eller bestillt dette oppdraget. Saken vil få en ending ja helt klart, men hva utfallet blir det skal jeg si meg enig i er at det kan være hva som helst med disse uttalelsene...

Han ser iskald ut da! Igjen det ser de fleste MRD ut også da de er vandt til harde forhandlinger å press i hverdagene.

Det står av han VAR samarbeidsvillig på onsdag. Du tror ikke at det er en grunn til at det har gått så mange dager siden at det har vært avhør? Det kan ikke tenkes at han nekter å samarbeide nå, siden det har gått så mange dager?
Senast redigerad av Orderud. 2020-05-05 kl. 18:36.
Citera
2020-05-05, 18:38
Medlem
Citat:
Tror dere ikke politiet hadde utalt seg ang Holden sin forklaring at siktelsen og bevisene gjelder noe helt annet en det vi og media tror vis det ikke hadde vært sånn?

"En advokat skal i sitt virke opptre saklig og korrekt 2). Advokaten må unngå en opptreden som er egnet til å skade standens og yrkets anseelse"

"Tillitsforhold
I sin virksomhet er advokaten avhengig av tillit 2) som bare kan oppnås når advokatens hederlighet og integritet er hevet over tvil"

"Advokatens plikt til å behandle opplysningene fortrolig, er en nødvendig forutsetning for tillit og er således en grunnleggende og overordnet rett og plikt for advokaten"

"En advokats skal i form og innhold være saklig og korrekt 2) og følgelig ikke inneholde noe som er uriktig, misvisende eller villedende"

Altså Holden hadde direkte
rævkjørt sin klient TH i en videre rettsak hadde han kommet med en så vill påstand som han gjorde hadde det ikke stemt.

Jeg tror han uttaler seg på et tynt grunnlag. Og han burde nok avventet litt. Men jeg tenker klienten har et ønske om hvordan han skal opptre også.
Citera
2020-05-05, 18:40
Medlem
Citat:
Det står av han VAR samarbeidsvillig på onsdag. Du tror ikke at det er en grunn til at det har gått så mange dager siden at det har vært avhør? Det kan ikke tenkes at han nekter å samarbeide nå, siden det har gått så mange dager?

"Politiet oppfatter ham som samarbeidsvillig og villig til å forklare seg, sier Hrenovica.

Hrenovica ønsker ikke å kommentere hvorfor det ikke har blitt gjennomført nye avhør av Hagen enda.

– Vi har hatt et avhør tidligere og planlegger å gjennomføre nye avhør, sier Hrenovica."

Grunnen til at det ikke har vært nye avhør vil jeg anta er i form at de ikke har noe mer å spørre om pr.dags dato eller at de ikke vet hvordan de skal fremlegge det enda da de venter på mer av alt de har gjort rundt boligen/jobben siste uken.

Ja grunnen til at de kanskje ikke har gjort mer avhør er i form at Holden nekter klienten la seg avhøre før det er noe mer konkret å spørre om isteden for å røre rundt grøten og vente på en tilståelse
Citera
2020-05-05, 18:44
Medlem
Citat:

Så du intervjuet med Hrenovica? Der han uttalte seg angående avhør og samarbeid. Veldig merkelig.
Så du tror anken glir igjennom, og at TH er helt uskyldig? At dette er en kidnapping, hvor kidnapperne rengjør etter seg, og ikke vil ha penger. Og de legger igjen et brev på 9 sider!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in