Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Tegnell är läkare, dessutom, eller har jag fel?
Han startade väl som läkare... Han vet mycket väl hur tungt det är på golvet.
Vården är dessutom kvinnodominerad.
Det finns en absolut gräns för personalens styrka och hälsa. Det är ju långvariga helskötningar vi pratar om.
Det krävs armstyrka.
Immobiliserade patienter ska tvättas, vändas, flyttas osv. Vissa ligger tre veckor i respirator och är ibland överviktiga.
På de tyngsta avdelningarna ligger 15 orörliga patienter, med respiratorer eller bara trackar.
När en medelålders kvinna flyttat, medicinerat och skött om överviktiga coronapatienter i två månader, då är hon sliten.
Ja, i alla fall enligt Wikipedia så är han ju läkare, dock ju arbetat på myndighet nu i en herrans massa år. Så kanske förlorar kontakten med människorna "på golvet", det händer kanske lätt när man inte praktiserar yrket i vardagen. Min anhörige som arbetar inom vården säger att hon blir arg när hon ser AT på tv för att han inte tycks ha inblick i hur det är i vården och hur vår "linje" drabbar personalen.
Jo jag kan bara tänka mig hur det sliter på personalens hälsa, dels med tyngden i arbetet men också de extra långa passen som många nu har.
Vet inte hur man uppifrån har tänkt att vården kan fungera över sommaren, om det fortfarande är många covid-patienter och personalen är slut och behöver semester...
Jag håller verkligen alla tummar och tår att vi ser en riktig och stabil nedgång nu i den här smittan, så att vården och dess personal "överlever".