Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Det finns i stadgarna i svenska bostadsrättsföreningar att man inte får hyra ut hur som. Det är annat utomlands där man faktiskt äger sin lägenhet o får hyra ut den till vem man vill.
Men de med pengar kommer kunna köpa billigt på attraktiva lägen. O troligen göra en god affär (om de vill stanna i ett Sverige i förfall).
Jag är rädd att vi kommer få se en storskalig utflyttning från Sverige om landet går in i en depression. O även det kommer påverka priset negativt o skapa osäkerhet långsiktigt.
Svensken har accepterat höga skatter för: Trygghet. A-kassa, Pension, Socialförsäkring, sjukvård, omsorg o kvalitativ fri utbildning. När inte det levereras så går flytt lassen dit skatterna är lägre o det är varmare eller trygghetslistan kan uppfyllas.
Det som kan rädda Sverige är om det blir värre i andra länder.
Själv funderar jag på om inte Kina kan ha framtiden för sig.
Ja jag tror du har helt rätt i att vi kmr få se en större utflyttning från Sverige. Min känsla är att de människor som har viljan och staken kmr försöka starta om någon annanstans. De svaga Svennarna som lever i sin bubbla om att Sverige är världens bästa land kmr stanna, trots att bubblan kmr spricka stenhårt till slut.
Angående Asien så har jag sagt det redan innan Corona; Inga imperium varar för evigt och kurvan för väst har pekat nedåt länge och kmr fortsätta nedåt. Asiens (nej inte hela Asiens) kurva kmr fortsätta uppåt och länder som SydKorea, Japan, Taiwan, Singapore oxh framförallt Kina kmr ta över mer och mer marknadsandelar från Väst.
Men stanna ni i Svenneland och klaga på hur mkt skatt ni betalar och sup er fulla varje helg!