2020-05-05, 08:41
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg har ikke greie på dette. Men artikkelen i linken er bra.
"Derfor bruker ikke kriminelle Bitcoin.
Langt vanskeligere å spore pengene i andre systemer."

Om Monero:
"For utenforstående vil det altså ikke være mulig å se at det har blitt overført penger mellom to ulike personer eller selskaper engang, slik det i utgangspunktet er med Bitcoin. Og skulle du klare å identifisere enkelttransaksjoner vil neste tilnærmede umulighet være å peke rett på mottaker eller avsender."
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/MRmxQ0/derfor-bruker-ikke-kriminelle-bitcoin

Her også:

"Kidnapperne tar ekstra risiko med kryptovaluta.
NYHETSANALYSE: Kidnapperne i Lørenskog-saken skal ha krevd betaling i kryptovalutaen monero, trolig fordi den angivelig er sporingsfri.

Men svakheter i den «anonyme» valutaen kan gjøre kidnapperne mye lettere å spore enn om de hadde mottatt kontanter."
https://www.aftenposten.no/norge/i/m6o5jO/kidnapperne-tar-ekstra-risiko-med-kryptovaluta

Litt mer konkret: Ja skjønner de tingene der, men hva slags folk/miljøer i utvidet krets til TH kan sånne ting? Jfr nyhetssaken i går.
Citera
2020-05-05, 09:23
Medlem
Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal være så 'WOW' dette med kryptovaluta, og man trenger ikke være noen IT strateg for og kunne håndtere dette. Snakker da om å komme inn på markedet for å kjøpe / selge valuta.

Det er heller ikke påfallende, heller tvert imot spør du meg at en av Norges aller rikeste menn har satt seg inn i dette. Det er tross alt business han kan, og alle som har lyktes på samme måte som TH, har fulgt med i timen, vært kontinuerlig endringsvillige og til enhver vært oppdatert i finansverdenen.

Han har garantert mange i kretsen rundt seg som har vist han dette.

For meg er det vesentlig mer overraskende om han hadde kunnet null og niks om det, da hadde han 'sovnet på post' og det er han ikke typen til.

Samme med krypterte e-poster. Han har sikkert truet anonymt mang en gang før på samme viset.

Tull og tøys at han er fullstendig idiot på de områdene der, det er han rett og slett ikke typen til.

Jeg heller mer og mer mot at han har gjort alt på egenhånd.
Citera
2020-05-05, 09:25
Medlem
«Politet sperrer av et større område rundt boligen til Hagen» står det på Dagbladet nå. Hva tenker dere er årsaken?
Citera
2020-05-05, 09:28
Medlem
Jag undrar fortfarande varför det blev så tyst om Verisure, som det skrevs om i starten. Inte ett pip om det på länge. Om jag hade bott i ett hus där det varit kidnappare, då hade jag fullföljt och fått nytt larm installerat omgående. Hade liksom aldrig kunnat känna mig trygg i det svarta huset. Tippar att ingen kommer att vilja ta över, det kommer att förfalla och senare bli rivet.
Jag vill alltid tro på det goda och blunda för ondskan, men den finns mitt bland oss ändå. Tror att polisen har tagit rätt man och jag funderar på om han klarar isoleringen, eller knäcker och kommer med sanningen snart.
Citera
2020-05-05, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille-persille
«Politet sperrer av et større område rundt boligen til Hagen» står det på Dagbladet nå. Hva tenker dere er årsaken?

De skal nok grave opp alt, rørsystem og platting og hage. Tipper TH er stum som en østers, og nå går de hardt til verks.
Citera
2020-05-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
De skal nok grave opp alt, rørsystem og platting og hage. Tipper TH er stum som en østers, og nå går de hardt til verks.

Ja du tror ikke de finner henne der da?
Citera
2020-05-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ja du tror ikke de finner henne der da?

Nei. Men jeg tror de har funnet noe spor etter biologisk materiale i rørene. Kidnappere vasker ikke etter seg. Og jeg tror de vil kunne bevise at dette er et drapsåsted. Da blir det ikke så viktig å finne levningene. Hvis de kan bevise at hun er drept, og hvor det skjedde.
Citera
2020-05-05, 09:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
” Tirsdag har politiet sperret av et større område rundt boligen til Tom Hagen på Lørenskog, melder NRK. Ifølge VG er det satt et telt over en kum ved innkjørselen til gårdsplassen, og politiet skal på sporjakt der.”

Vad betyder ”kum”?
Senast redigerad av allegrageller 2020-05-05 kl. 09:47.
Citera
2020-05-05, 09:46
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Nei. Men jeg tror de har funnet noe spor etter biologisk materiale i rørene. Kidnappere vasker ikke etter seg. Og jeg tror de vil kunne bevise at dette er et drapsåsted. Da blir det ikke så viktig å finne levningene. Hvis de kan bevise at hun er drept, og hvor det skjedde.
Det får mig att tänka på ett brittiskt fall där sambon till en författare gömde hennes kropp (och hennes hund..) i en ”septic tank” som var dold under garagegolvet.

” but on 15 July police reported that human remains, and those of Bailey's dog, had been found in a hidden second septic tank at her house”

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Helen_Bailey
Citera
2020-05-05, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
” Tirsdag har politiet sperret av et større område rundt boligen til Tom Hagen på Lørenskog, melder NRK. Ifølge VG er det satt et telt over en kum ved innkjørselen til gårdsplassen, og politiet skal på sporjakt der.”

Vad betyder ”kum”?

Brunnslock i følge Google translate
Citera
2020-05-05, 09:54
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Vad betyder ”kum”?

Avloppsbrunn
Citera
2020-05-05, 09:56
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WbMoXj/loerenskog-saken-politiet-skal-paa-sporjakt-i-kum

"Lørenskog-saken: Politiet skal på sporjakt i kum*"
*avloppsbrunn

-virker som om Kornblomst/Blåklint kan ha rett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in