Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Stackars Finland som hade 10st, Danmark 9 st och Norge 3st. Stora siffror enligt deras egna länder. Att Sverige hade 90st men den konstanta informationen är att kurvorna går ner.
Idag var det bara 7 länder som hade mer döda rapporterade än Sverige.
Frågan är efter den pandemi om vi får ett nytt räknesätt? Det svenska räknesättet att oavsett om du är med i lyxfällan eller bankrutt eller världsekonomin är på väg åt helvete så pekar kurvan uppåt.
I morgon kommer det överstiga 100 i antal döda i Sverige. Men det kommer se bra ut enligt Tegnel. Vikten att minska IVA platser och även om folk dör och de minskar på så vis så blundar vi för dödsantalet. Vi letar efter kurvor som går ner och inte hur många som dör och vad kan göra.
Välkommen till Sverige 2020!
Kan bara hålla med!
Förstår verkligen inte hur myndigheter räknar men en sak vet jag och det är att de av okänd anledning ALLTID avrundar nedåt ! Så tex räknar vi till summan 1249 så avrundas det till jämna 1000. (Nej jag skojar verkligen inte tyvärr)
Har man en summa på 50, 100,200 osv så bör detta vara 100% ökning från dag till dag... myndigheter räknar annorlunda : de släpar med statistiken och tar ej med alla flera avskrivs som ”naturligt döda” även fast 7 st i samma korridor dött inom loppet av 1 månad. :/ så de säger 50-60-70 men de säger att snittet är 59,5... ja exakt en halv...
de döljer och missvisar statistik
Fråga ang uträkning:
Om 750 st 50 åringar dör
Och om 1250 80 åringar dör
Vem dör det flest utav?
Normal person: såklart 80 åringarna har flest som dött!
Myndigheter: dör flest 50 åringar! ( det dör 63% fler 50 åringar för vi räknar komplicerat med klassificerad statistik från SCB så 1,3 miljoner 50 åringar i Sverige är procentuellt lägre än 440.000 st 80 åringar.)
Vet ni! Jag skall också använda myndigheternas statistik när jag skall ta lån i framtiden, när jag skall in på ICA och betala för jag vill inte betala det som anges i kassan utan jag kommer hänvisa till regeringens räknesätt så långt det bara går!
Här från igår -> idag missvisande statistik: 10% smitta i regeringens räknesätt i Sthlm ... mot Björn Ohlsson som maximalast hamnar på 75,% smitta MEN förvarnar att det kan vara färre då detta ej är rättvis testning på allmänheten utan enbart på de sjuka och de sjukas sjuka dvs smittspårning och ta de siffrorna som statistik för allmänheten :s
10%
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/svar-pa-hundratals-coronatest-i-hemmet1/
7,5%
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/bjorn-olsens-varning-klustersmitta-i-stockholm/