Citat:
Ursprungligen postat av
Alchemist8
Okej, fast Einar är ju dock ingen "ortengrabb" - Einar kommer ifrån fina förhållanden med bla en mor med goda kontakter inom teatervärlden i Stockholm. Det är så roligt med er småpojkar som verkar tro att kriminalitet, våld osv inte funnits i Sverige tidigare. Vissa här inne slog knivar i folk innan ni ens var påtänkta - menar inte att det är något tufft med detta men det är så. Vi våldtog inte och sånt, det är den "nya skolan" som pysslar med det där. Hade varit så trevligt att se småpojkar jiddra lite med nävarna eller för all del med halv-tejpade knivar med några som du kallar "gubbar på 50 år". Det finns gubbar på 50 år som hade käkat upp små snorungar rakt av med glädje. Men de flesta växer upp förstår du. Jag kan säga som så att på kåken hade Einar fått duktigt med stryk från många håll om han hade kommit in där och spelat gangster, sagt att han becknar osv men egentligen inte gör det, pratar med grov brytning trots att han är svensk osv. Då hade det inte varit lika coolt längre att spela gangster. De flesta som kommer in där med den attityden blir väldigt lugna väldigt snabbt kan jag säga dig. Finns inget "coolt" med att vara kriminell.
Dåliga kriminella torskar och får sitta inne (bla jag), duktiga kriminella klarar sig - men bara de riktigt jävla korkade skyltar om verksamheten och man måste nog vara efterbliven för att ljuga och hitta på att man gör saker så som Einar gör, att man är del av en värld, när man inte är det.
Kan låta hemskt att säga men det är inte det minsta konstigt att folk tröttnade på den här typen, det märkliga är väl snarare att det inte hänt tidigare enligt mig. Förhoppningsvis lär sig någon av detta och hoppar av "wannabegangsta"-tåget innan samma händer med dom.
Fast våldtäkt på män och pojkar har funnits förr men inte kommit fram på samma vis eftersom våldtäktsmän idag dokumenterar.
Jag är kluven. Menar givetvis inte att jag inte ser allvarligt på sådana här saker utan att det bara är sådant som alltid hänt kvinnor och flickor. Kanske pojkar istället börjar respektera offer men samtidigt är kvinnor lika respektlösa och stigmatiserande. Ändå är det kriminella gör mot pojkar och män, nästan grövre än mot kvinnor. Jag tänker på våra "vanliga" våldtäkter och situationer. Det jag blir kluven till är självklart inte det hemska utan om jag verkligen anser att det är värre än när det sker flickor och kvinnor? Sex är ett vapen så länge män fortsätter att använda det, främst mot kvinnor. Ska vi avväpna, måste vi separera samliv och social status ifrån övergrepp och då kanske det går snabbare när pojkarna och männen börjar bli rädda.
Det hemskaste är när det sker mot barn och mycket unga människor som kanske bara litat på fel människa. Självklart ska inte missbrukare alls behöva råka ut för sådana här saker men det sker i verkligheten och ju mer det sprids, ju fler blir offer. Bara stigmatiseringen försvinner.
Det med våldtäkt kan vara andras fantasier eftersom människor vill göra andras berättelser grövre än vad de kanske varit eftersom de går igång på det. Men om han våldtagits finns inte någon anmälningsskam normalt eftersom vissa saker alltid ansetts jävligt fel. Hur som helst förlorar han.
Om han inte anmäler våldtäkt om det skett (vilket få offer gör) och även om han anmäler efter att ha trakasserat en annan pojke som golare eller vad det nu var (är lite för gammal för att kolla varje video o sätta mig helt in i vad ungar gör).
Vi lever i ett annat samhälle. Idag kan vem som helst bli offer för sådant riktiga rovdjur lurade på särskilt utvalda offer.
Vet att män upplever våldtäkt etc mycket svårare, antagligen för att de lever i en värld de ska ha sexuell makt över andra. Kom över det. De flesta tjejer och kvinnor gör det. Men ingen har sagt att det sker över en natt.