2020-05-05, 03:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alchemist8
Okej, fast Einar är ju dock ingen "ortengrabb" - Einar kommer ifrån fina förhållanden med bla en mor med goda kontakter inom teatervärlden i Stockholm. Det är så roligt med er småpojkar som verkar tro att kriminalitet, våld osv inte funnits i Sverige tidigare. Vissa här inne slog knivar i folk innan ni ens var påtänkta - menar inte att det är något tufft med detta men det är så. Vi våldtog inte och sånt, det är den "nya skolan" som pysslar med det där. Hade varit så trevligt att se småpojkar jiddra lite med nävarna eller för all del med halv-tejpade knivar med några som du kallar "gubbar på 50 år". Det finns gubbar på 50 år som hade käkat upp små snorungar rakt av med glädje. Men de flesta växer upp förstår du. Jag kan säga som så att på kåken hade Einar fått duktigt med stryk från många håll om han hade kommit in där och spelat gangster, sagt att han becknar osv men egentligen inte gör det, pratar med grov brytning trots att han är svensk osv. Då hade det inte varit lika coolt längre att spela gangster. De flesta som kommer in där med den attityden blir väldigt lugna väldigt snabbt kan jag säga dig. Finns inget "coolt" med att vara kriminell.

Dåliga kriminella torskar och får sitta inne (bla jag), duktiga kriminella klarar sig - men bara de riktigt jävla korkade skyltar om verksamheten och man måste nog vara efterbliven för att ljuga och hitta på att man gör saker så som Einar gör, att man är del av en värld, när man inte är det.

Kan låta hemskt att säga men det är inte det minsta konstigt att folk tröttnade på den här typen, det märkliga är väl snarare att det inte hänt tidigare enligt mig. Förhoppningsvis lär sig någon av detta och hoppar av "wannabegangsta"-tåget innan samma händer med dom.
Citat:
Ursprungligen postat av OstersundTrash91
Jag menar inte att han är en orten grabb, där av mina citation tecken i texten, jag syftar på att en kille som vill spela gangster orten rappare, så är detta inte speciellt bra PR. Jag vet hans bakgrund och vart han kommer ifrån, men han spelar något annat och hans image är något annat.
Jodå, jag vill påstå att han är en kriminell typ med kriminella typer i sitt umgänge. Klart kriminellt track-record för att vara 17 år. Han har växt upp i förorten Dalen och föräldrarna har inte haft styr på honom. Inget nätverk på någon teater heller. Han har någon bokstavskombination som försämrar hans konsekvenstänkande och har använt droger - för självmedicinering eller för att vara tyff - vilket gjort honom ännu mer empatiskt avtrubbad.

Läs huvudtråden om Grönberg --> (FB) Artist (Einár) dömd för knivattack

Detta är inte sista dramat runt denna strulputte skulle jag tro.
2020-05-05, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Ni som alla tror de är nån hit o dit.

Det är @2m.drill på instagram som gjort detta med några andra grabbar.
Bevis: https://forumfiles.com/b2dcbdw7oe/haha_PNG
Han har uttalat sig på Instagram-story nu (för tjugo minuter sedan med svart bild och vit text):
"Folk är så hjärndöda län"
2020-05-05, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaydar
https://www.expressen.se/nyheter/kand-artist-utsatt-for-misstankt-manniskorov/

Vad är en s.k "känd artist" här? Kriterier.. etc.. Vad tycker ni?

Räcker det med att en bloggsnärta visar pattarna/ dito "rappare petar sig i ändan/på kuken för att dessa storheter ska bli s.k Artister och omskrivna i media - för vad då??

I detta fall så verkar det ju vara en banal fittpipperkille som bor hemma hos morsan och farsan..
Big deal.. Gäsp!

Räcker några miljoner views på YouTube? Det är okej att inte ha hört talas om killen men att han är en av Sveriges kändaste just nu går väl knappast att förneka.

Fyfan vad tråkig grej att bli utsatt samt ihågkommen för. Såg ut som nån skev svensexa som spårat ur på bilderna. Att denna sort av förnedringsbrott skulle vara nån ny grej som bara invandrare ägnar sig åt är ju en sanning med modifikation, det var lite glest med smartphones förr i tiden.
2020-05-05, 03:52
Medlem
Ganska konstigt att misshandlaren har ett skottsäkerväst på sig
2020-05-05, 03:55
Medlem
Sen har man hört att gibbo som styr dalen o rissne (kanske några andra områden oxo) narkotikabizznizz tvättar pengar genom dom här artister, men vem vet kan handla om massa saker inom dessa kretser, men det brukar handla om pengar eller makt, och einar har ingen makt så det måste vara pengar
2020-05-05, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jodå, jag vill påstå att han är en kriminell typ med kriminella typer i sitt umgänge. Klart kriminellt track-record för att vara 17 år. Han har växt upp i förorten Dalen och föräldrarna har inte haft styr på honom. Inget nätverk på någon teater heller. Han har någon bokstavskombination som försämrar hans konsekvenstänkande och har använt droger - för självmedicinering eller för att vara tyff - vilket gjort honom ännu mer empatiskt avtrubbad.

Läs huvudtråden om Grönberg --> (FB) Artist (Einár) dömd för knivattack

Detta är inte sista dramat runt denna strulputte skulle jag tro.

Vadå inget nätverk på någon teater..!? Du svamlar ju! Hans morsa heter Lena Nilsson. Läs gärna om henne och fortsätt googla lite till.. Hans far Erik Grönberg är författare. Einar är knappast "från gatan".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lena_Nilsson
Och vadå "empatiskt avtrubbad" - ja det är väl alla mer eller mindre när de är drogade. Säger det igen sätt honom på en riktig anstalt gärna Fosie eller varför inte Hällby så får vi se hur pass "avtrubbad" han är. Sluta kasta bensin på denna wannabe-gangsterns eld snälla. För hans eget och barn som tycker han är "tuff" bästa..
2020-05-05, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Ganska konstigt att misshandlaren har ett skottsäkerväst på sig

Antingen poserar han bara och försöker se tuff ut, eller, om nu kidnappinghistorian är sann och inte ett PR-stunt, så kanske de misstänkte att Einar skulle vara beväpnad och därmed använde väst för att vara på den säkra sidan när de gick till attack.
2020-05-05, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstersundTrash91
All PR är bra PR, gäller nog inte i alla fall.. Tycker du att det är bra PR för en ”Gangster” orten rappare att se ut som en förnedrad bitch? Ingen i orten kommer titta på han som förr igen, skulle han göra det för PR? Alla kommer skratta åt han och han kommer vara ortens bitch förevigt. En pojke med miljontals lyssnare och topp ettor behöver väl inte göra något sånt drastiskt som att förstöra sin Image för slapp PR?

Hade man velat ha PR som en gangster rappare som ska leka cool för yngre kanske skippar biten med våldtäkten, eller? Då kanske man hade hållt sig till kidnappning och vapen för att visa att man är cool.. Hela sammanhanget spricker!

Hur många gangster rappare lägger gangster PR om att ha blivit våldtagen? Ser du Dre Low, adel, grekazo och alla hans vänner göra sånt? Att vara en bitch och gangster rappare samtidigt går inte ihop.

Tror du att de är "orten-folk" som lyssnar på Einar? Einars fans består av 12-17 åringar och en del 18-20 åringar. Främst brudar i äldre ålder. Ingen kriminell lyssnar på Einar, det fattar vemsom.
2020-05-05, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Han har uttalat sig på Instagram-story nu (för tjugo minuter sedan med svart bild och vit text):
"Folk är så hjärndöda län"
Var hitta du den bilden och hur är det ett bevis?
2020-05-05, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Antingen poserar han bara och försöker se tuff ut, eller, om nu kidnappinghistorian är sann och inte ett PR-stunt, så kanske de misstänkte att Einar skulle vara beväpnad och därmed använde väst för att vara på den säkra sidan när de gick till attack.

Finns folk med fixering kring solgasögon, jackor och fan vet vad och tar aldrig av sig dessa, denna kille har väl gissningsvis fler än ett hot mot sig och är knappast sugen på att få en kniv i buken av vare sig Einar eller snubbarna han ska beckna till efter bilderna tagits.
2020-05-05, 04:29
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Jag tror som flera andra redan varit inne på att det är ett PR-trick.

Bilderna visar egentligen ingenting. Kan vara ketchup under hans näsa. Jag ser inte att han är slagen/svullen eller har blåmärken för övrigt. Han är utklädd i string och peruk, men det är väl
inte jätteförnedrande i dagens samhälle då de flesta springer runt i drag ändå. En massa konton
som ljuger om att en video kommer komma, som givetvis inte existerar. Sedan detta med att
Einar sitter i en bil och snackar som en blatte och säger "alla kan bli kidnappade alla kan bli
misshandlade" kommer ju göra att andra svenska unga killar tänker "OK Einar går inte till
polisen. Jag gör som Einar". Sen släpps hans album. Uppenbart PR-trick enligt mig. Han har
trendat överallt hela kvällen. All PR är bra PR.

Hade han inte haft peruk, stringtrosor och ett koppel på sig så hade jag kunnat köpa ditt resonemang. Det här lär snarare skada hans image.
2020-05-05, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svalovleggen
Var hitta du den bilden och hur är det ett bevis?
Det är användaren Xspeakit som menar på att det @2m.drill är GM, jag svarade bara på kommentaren med vad den utpekade har skrivit på sin Instagram.
https://www.instagram.com/stories/2m.drill/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in