Citat:
Ursprungligen postat av
SpaceBase
Det fungerar såhär väldigt förenklat i dom här kretsarna.
Om någon i din gruppering blir utsatt för våld, mord eller misshandel, så måste du hämnas.
Gör inte gruppen det så fortsätter fienden att ge sig på dig, igen igen och igen.
Även andra grupperingar kommer att ge sig på dig.
Det går inte skylla på att den va kurd och han var ihop med min syrra så vi sket i hela grejen och fortsatte vara gangsters istället.
Att slänga in en handgranat random i ett fönster som har ihjäl ett barn sprider visserligen skräck hos anhöriga men det är ingen hög status i gängmiljön att minsann ha mördat en unge.
Sen om dom hämnats i dom övriga 2 fallen i pizzerian som du nämnde eller soldaten till Jobe.
Eller om det är som någon annan skrev en felaktig skjutning från Jobe sidan och en händelse i annan konflikt det vet jag inte.
Men en sak är säker. Hämnas du inte attacker mot din gruppering så blir du överkörd i den världen. I mina ögon är det vad som händer familjen Kastrati just nu. Men jag vill upprepa att jag har dålig koll på konflikten i sig och vilka som skjutit på vilka.
Edit:
Att hämnas bidrar ju visserligen till nya hämndaktioner men a, jag tror du fattar poängen 😉✌️
Jo men den här familjen har skitit i spelets regler. För om dem hade följt spelets regler hade dem dessutom inte golat. Vilket enligt fup visar att dem golat. Du säger själv hämnas man inte så blir man attackerad gång på gång av fienden. Vilket dem blivit, jag tror dem här familjen tänkte bara på sitt bästa att inte riskera hamna i fängelset skit samma om några av våra gängmedlemmars liv gick bort. Bättre vi är ute och tjänar pengar.
Men nu så läste jag på aftonbladet att detta dåd kan leda till hämnd. Exakt du fattar vad jag menar man tänker bara på sig själv och sin familj.
Btw många av dem gatu kriminella som inte följer gatans regler. Dem golar och hämnas inte alltid.