2020-05-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordsmeden...
Det kommer komma b*rat vila i frid
Men snälla rara!
Blerim är 33
Berat 28
Citera
2020-05-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
Tack för rättningen fick allt lite bakom foten, det är alltid så snurrigt bland alla dessa falanger och splittringar..

Men Berat satt la en volta för han planerade att klippa en av dom som va inblandade i vår krog & bar?

Ja det är högst troligt att Jobe har beställt detta dådet, det är ju inte första gången det sker.
Jobbe sitter ju inne för förbredelse för mors och vapen.
Berat var nära huasein se va även jobe. Hur blev dem fiender.
Citera
2020-05-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Det handlar om att en viss eritrean tillsammans med yngre jobe bröder (inte eddi3) skickar småbarn på dessa uppdrag, då blir de amatörmässigt

Vem är eritreanen? Du kan väl maska hans namn?
Citera
2020-05-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Berqt har precis fyllt 28? S0, torde ej vara berat då det står 33år
Är du trög? Det är Blerim som blev mördad har fått det bekräftat av en gemensam vän.

Fan vad luffigt detta kriget är asså finns inga vinnare alls i detta bara förlorare, liksom att kriget startade bla för ett rån mot en pizzeria asså man hör ju bara hur luffig hela grejen är. Dom enda hjältarna i det här är poliserna som lyckats förhindra dom mord som gått att förhindra..
Citera
2020-05-04, 21:08
Medlem
hade vägarna förbi kortedala poliser överallt
fy fan alltså de kommer smälla sen när det lagt sig
Citera
2020-05-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Man hittar alltså bilen MED VAPEN i sig några kilometer bort?

Att man inte gjorde sig av med vapnena måste betyda att pengarna sinat på Eddie sidan? Man har precis avrättat en ledare och man bränner varken bil eller pengar efteråt.

Aftonbladet säger dessutom att det ska ha varit flera skyttar. Så fort någon här blir häktad borde det regna handgranater hos diverse familjer om man ska känna albanerna rätt.

Några har varit med innan i mordförsöken mot Adrian dessutom så då borde fatty vara en av dessa? Dentin är nog tillochmed en av skyttarna om jag får gissa lite
Fatty och Dentin friades för mordförsök mot adrian har dom även fått uppdrag att ta blerim av daga?
Citera
2020-05-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
Fatty och Dentin friades för mordförsök mot adrian har dom även fått uppdrag att ta blerim av daga?

Uppdrag skulle jag väl inte kalla det va? Blerim var väl vad man kan säga ett öppet uppdrag för ena sidan. Nu samlade man mod och planerade och utförde och lyckades iaf ta livet av honom. Nu verkar man dock torska om man har oturen mot sig
Citera
2020-05-04, 21:35
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Men snälla rara!
Blerim är 33
Berat 28

Kan nån bara skjuta den av dem som lever så kan vi gå vidare.
Citera
2020-05-04, 21:41
Medlem
TheFortresss avatar
Har inte följt tråden så noga, så ni kanske har skrivit om det redan. Men, finns det någon koppling till Gåsmossen?
Citera
2020-05-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Det fungerar såhär väldigt förenklat i dom här kretsarna.
Om någon i din gruppering blir utsatt för våld, mord eller misshandel, så måste du hämnas.
Gör inte gruppen det så fortsätter fienden att ge sig på dig, igen igen och igen.
Även andra grupperingar kommer att ge sig på dig.
Det går inte skylla på att den va kurd och han var ihop med min syrra så vi sket i hela grejen och fortsatte vara gangsters istället.
Att slänga in en handgranat random i ett fönster som har ihjäl ett barn sprider visserligen skräck hos anhöriga men det är ingen hög status i gängmiljön att minsann ha mördat en unge.
Sen om dom hämnats i dom övriga 2 fallen i pizzerian som du nämnde eller soldaten till Jobe.
Eller om det är som någon annan skrev en felaktig skjutning från Jobe sidan och en händelse i annan konflikt det vet jag inte.
Men en sak är säker. Hämnas du inte attacker mot din gruppering så blir du överkörd i den världen. I mina ögon är det vad som händer familjen Kastrati just nu. Men jag vill upprepa att jag har dålig koll på konflikten i sig och vilka som skjutit på vilka.

Edit:
Att hämnas bidrar ju visserligen till nya hämndaktioner men a, jag tror du fattar poängen 😉✌️

Jo men den här familjen har skitit i spelets regler. För om dem hade följt spelets regler hade dem dessutom inte golat. Vilket enligt fup visar att dem golat. Du säger själv hämnas man inte så blir man attackerad gång på gång av fienden. Vilket dem blivit, jag tror dem här familjen tänkte bara på sitt bästa att inte riskera hamna i fängelset skit samma om några av våra gängmedlemmars liv gick bort. Bättre vi är ute och tjänar pengar.

Men nu så läste jag på aftonbladet att detta dåd kan leda till hämnd. Exakt du fattar vad jag menar man tänker bara på sig själv och sin familj.

Btw många av dem gatu kriminella som inte följer gatans regler. Dem golar och hämnas inte alltid.
Citera
2020-05-04, 22:00
Medlem
glajarns avatar
Vem fan orkar bry sig om dessa gängskjurningar. Så länge det inte drabbar oskyldiga människor så kan dom gärna få rensa upp bland sig själva. Dom gör bara vårt land en tjänst.
Citera
2020-05-04, 22:18
Medlem
NamnlosBarns avatar
Finns inget att sörja.
Han har valt det livet.. pissig liv och detta var hans slut. Varför är hans vänner och familj förvånade? Så mycket skit han har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in