2020-05-04, 20:35
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
1. Du kan glömma att Rysslands smitta kom västerifrån. De har haft det i samma sekund som Kina hade det. Sen gick det inte att mörka hur länge som helst.

2. Mycket bra att svenska folket ställer sig bakom en bra strategi. En strategi som nu övriga europa tar efter.

3. Putin är en ond person. Inte jag. Han själv dödar långt fler än vad Covid-19 kommer vara i närheten av så det där blir ju bara tramsigt. Han förtjänar att få det själv, ja.

4. Så Anders Tegnell skulle alltså ha stoppat smittan i Kina där chansen fanns i December?? Hur skulle det ha gått till? Eller vad yrar du om??

För efter det är det såklart omöjligt att stoppa en pandemi som denna. Chansen fanns i Kina. Men jag förstår inte Vad Anders Tegnell har med det att göra?

5. Kina borde inte ha släppt ut viruset. Omvärlden kan ju inte göra nått åt detta såklart. Totalt omöjligt.

- Du tramsar.
Citera
2020-05-04, 20:36
Medlem
magpests avatar
Om det (mot förmodan) visar sig att man får Aids av COVID-19. Hur ställer ni er då till FHM:s flockimmunitet och strategi?
Citera
2020-05-04, 20:36
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det har sagts.

Det försvinner inte för att man tar bort det. Det blir inte mindre satt för det. Kanske för vänsterkräk som håller på med sådana ohederliga.

Sedan, skiter jag i vad du tycker och tänker om saken. Du har redan bevisat tidigare att du är en extrem vänsteranhängare.

Tack för svaret och beviset att du inte är att lita på.

Du har nu i många inlägg framhärdat att det står tomma IVA-platser pga brist på personal utan att kunna belägga det med en enda uppgift. Rent nys således och alla kan se att du står med brallorna nerdragna och ljuger.

Tack för mig! Jag ska inte störa dig mer i denna fråga.
Citera
2020-05-04, 20:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Intressant presskonferens om Finlands öppnande av lockdownen.

https://www.svtplay.se/video/26651662/nyheter-direkt/finlands-regering-haller-presstraff-om-att-oppna-upp-landet?start=auto

Helt otroligt att de, eventuellt, kommer att tillåta sammankomster på 500 personer den sista juli. Kommer inte att hända i Sverige innan hösten. Sedan får universitet bestämma själva om när-undervisning skall återkomma, även om regeringen i Finland rekommenderar att fjärr-undervisningen skall fortsätta. Munskydd för allmänheten skall utredas i Finland.

Annars så kommer Finlands restriktioner och rekommendationer att bli allt mera likt de svenska från den 15:de maj respektive 1:a juni.
Citera
2020-05-04, 20:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nu var det ju inte FHM som presenterar antal sjukvårdsplatser... men inte heller det vet du eller har koll på såklart.

Herregud vilken okunnig människa. 12 år gammal, omöjligt ett enda dygn äldre.

Sa jag inte heller.

Lär dig läsa, redovisa siffror och sluta dra ner tråden till tramsnivå med dina lögner.
Citera
2020-05-04, 20:38
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Vad syftar du på? Är det bilderna från Facebook vi såg här i tråden igår, eller något annat? Länka gärna till vad du menar, lite svårt att diskutera annars. Mvh

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/ljusaktion-i-protest-mot-folkhalsomyndigheten/

Står lite här och var om detta. Ljus och blommor och skylt med text. Har en facebooksida också.
Citera
2020-05-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Man brukar kunna lyfta på armen även med en matkasse i handen. Eller så kan man ställa ner kassen på golvet. Eller så kan man ta en stor ryggsäck när man går och handlar, så har man garanterat armarna fria. Armarna är inte totalt bundna av att man bär ett par matkassar. Man måste kunna öppna bildörren för att ställa in kassarna i baksätet. Klarar man det så klarar man nog att nysa i armvecket också.

Ja eller så har man bara munskydd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Face_masks_during_the_COVID-19_pandemic#Mask_use_and_policies_by_country_and_t erritory
Citera
2020-05-04, 20:39
Medlem
(Uppdaterad idag 20:22 Publicerad idag 20:21)
Efter tuffa förhandlingarna – Finland lättar på coronarestriktionerna

Under måndagens presskonferens kom beskedet: Från den första juni får restauranger och kaféer i Finland öppna igen.
– Restriktionerna kommer att lättas gradvis, säger statsminister Sanna Marin under presskonferensen.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/efter-tuffa-forhandlingarna-finland-lattar-pa-coronarestriktionerna
Citera
2020-05-04, 20:41
Medlem
Idag: Anders Tegnell är försiktigt positiv om smittläget i Sverige. Har han varit annat än försiktigt positiv?
Citera
2020-05-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är vi inne på att åter snacka om att COVID-19 är som en vanlig säsonginfluensa? Helt otroligt med tanke på all den information som har kommit fram under de senaste månaderna.
Kanske tycker du att alla i Sverige skall få en spruta med COVID-19, de som överlever gör detta och de som dör är dödvikt.

Nu var det ju inte alls det som jag skrev.

Är du panikslagen? Du kanske är i någon riskgrupp? Jag menar en dödlighet på kanske 0,6%. Max.

Fantastiskt barnslig kommentar du lyckades pränta ner.
Citera
2020-05-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ja eller så har man bara munskydd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Face_masks_during_the_COVID-19_pandemic#Mask_use_and_policies_by_country_and_t erritory

Eller så håller man avstånd och är hemma och om man går runt och nyser och hostar. Som våra rekommendationer.

Långt bättre än ett dyngblött ickefungerande munskydd med noll effekt utomhus.
Citera
2020-05-04, 20:43
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Kul att du tror du är smartare än alla dessa länder:

Han har ljugit om att inga länder i Europa använder masker... Utan att belägga med någon källa, Ulf -mytomanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in