2020-05-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Barna flyttet vel hjemmefra for 20 år siden. Det høres usannsynlig ut, alt sammen.
Men politiet må ha noe, etter 18 mnd etterforskning, hvor ca 9 mnd har vært med TH som siktet. Riksadvokaten har uttalt at han er imponert over det han har sett. Da kan det ikke være småtteri politiet har. Holden bløffer, eller han har sett bare en brøkdel av hva de sitter på.

Varför begränsar du tiden som TH varit misstänkt till 9 månader av den 18 månader långa utredningstiden? Jag har uppfattat det som att norska polisen hela tiden, från det försvinnandet rapporterades till anhållandet och häktningen, haft TH i fokus. Man har självklart inte spikat honom som misstänkt formellt utan haft en öppen och bred inställning.

Jag läste någonstans att man då man initialt hörde grannarna och sökte tips som kunde bevisa vad som skett under dagen, utan att tala om att AEFH var berörd. Man motiverade sina besök och frågor med att ett barn var försvunnet eller liknande. TH har omfattats av polisens intresse från första dagen, men TH har övertygats om att varit anhörigt drabbat brottsoffer. Inte misstänkt.
Citera
2020-05-04, 11:14
Medlem
Citat:
Barna flyttet vel hjemmefra for 20 år siden. Det høres usannsynlig ut, alt sammen.
Men politiet må ha noe, etter 18 mnd etterforskning, hvor ca 9 mnd har vært med TH som siktet. Riksadvokaten har uttalt at han er imponert over det han har sett. Da kan det ikke være småtteri politiet har. Holden bløffer, eller han har sett bare en brøkdel av hva de sitter på.

Jeg synes ikke Svein Holden gir et troverdig og tillitvekkende inntrykk i sine møter med mediene i Hagen-saken.

Politiet har fremholdt at siktelsen bygger på "en samlet vurdering" av etterforskningresultatene. Politiet har så frigitt noe informasjon om noen av de viktigste momentene retten la vekt på i kjennelsen om varetektsfengsling.

Holden har da grepet fatt i ett moment, Hagens påståtte manglende digitale kompetanse, et fragment av politiets "helhetlige vurdering av saken". Som om han har et blindt håp om at liten tue skal velte stort lass.

Om dette skyldes at Holden har taushetsplikt om innholdet i klausulerte beviser, eller det skyldes at Holden selv har valgt en dårlig medie-strategi i forsvaret av Tom Hagen, eller om det skyldes at Tom Hagen selv har bestemt hvordan forsvaret i mediene skal legges opp og Holden bare må lyde ordre, det vet jeg ikke.

Jeg synes Holden burde ha kommet opp med et vektig tilsvar til politiets "helhetlige vurdering". Av type helhetlig vurdering av Tom Hagen, en samling positive og gode egenskaper Hagen har, eksempler på gode erfaringer og gode historier om Hagen, bekreftet av mennesker som kjenner Hagen godt, som står Hagen nært og som har god troverdighet.

Heller ikke barnas bistandsadvokat gjør noen god eller tillitvekkende figur. Synes jeg.

At advokaten fremfører at barna står samlet bak faren, og hevder at faren er uskyldig, det blir for blekt. Et eller flere av barna må stå frem, uten nødvendigvis å vise ansikt, men fortelle med egne ord noe om hvorfor de støtter faren og hvorfor de er overbeviste om at faren er uskyldig.

De eneste som har gitt støtte av noe tyngde til Hagen i offentligheten, er advokater som "gjør jobben sin i bytte mot avtalte honorarer", og Veronica Orderud.

Det sier jo noe.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-04 kl. 11:20. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-05-04, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes ikke Svein Holden gir et troverdig og tillitvekkende inntrykk i sine møter med mediene i Hagen-saken.

Politiet har fremholdt at siktelsen bygger på "en samlet vurdering" av etterforskningresultatene. Politiet har så frigitt noe informasjon om noen av de viktigste momentene retten la vekt på i kjennelsen om varetektsfengsling.

Holden har da grepet fatt i ett moment, Hagens påståtte manglende digitale kompetanse, et fragment av politiets "helhetlige vurdering av saken". Som om han har et blindt håp om at liten tue skal velte stort lass.

Om dette skyldes at Holden har taushetsplikt om innholdet i klausulerte beviser, eller det skyldes at Holden selv har valgt en dårlig medie-strategi i forsvaret av Tom Hagen, eller om det skyldes at Tom Hagen selv har bestemt hvordan forsvaret i mediene skal legges opp og Holden bare må lyde ordre, det vet jeg ikke.

Jeg synes Holden burde ha kommet opp med et vektig tilsvar til politiets "helhetlige vurdering". Av type helhetlig vurdering av Tom Hagen, en samling positive og gode egenskaper Hagen har, eksempler på gode erfaringer og gode historier om Hagen, bekreftet av mennesker som kjenner Hagen godt, som står Hagen nært og som har god troverdighet.

Heller ikke barnas bistandsadvokat gjør noen god eller tillitvekkende figur. Synes jeg.

At advokaten fremfører at barna står samlet bak faren, og hevder at faren er uskyldig, det blir for blekt. Et eller flere av barna må stå frem, uten nødvendigvis å vise ansikt, men fortelle med egne ord noe om hvorfor de støtter faren og hvorfor de er overbeviste om at faren er uskyldig.

De eneste som har gitt støtte av noe tyngde til Hagen i offentligheten, er advokater som "gjør jobben sin i bytte mot avtalte honorarer", og Veronica Orderud.

Det sier jo noe.

Det jeg har fetet fikk meg til å tenke at TH og Per Orderud er litt like å se på, ansiktstrekk osv. Kanskje Veronica reder grunnen for et luksuriøst liv med TH dersom han blir frikjent
Citera
2020-05-04, 12:04
Medlem
Citat:

Det sier jo noe.

Enig i det meste her. Barna må vente på hva som fremlegges før de går ut, det er forståelig synes jeg.
De vil vel også avhøres på nytt og konfronteres med hva andre har sagt i avhør vil jeg tro.
Også enig med deg angående media; jeg synes ikke de forhåndsdømmer, og jeg synes de trår varsomt fram. De har hele veien ventet på uttalelser fra politiet, og ikke skrevet om ting de helt sikkert har visst om. At dette blir sensasjonsnyheter må man ha full forståelse for. Hvis dette stemmer så er det en sak som vil bli verdenskjent, ikke bare som en studie for krimteknikere og åstedsgranskere, her snakker vi nok film og dokumentarer og det som verre er.
Når det gjelder TH sin påståtte mangel på digital kompetanse, så faller den på sin egen urimelighet. De overdriver. Nesten så man aner en slags paranoia, hvis det er slik Holden beskriver. En redsel for å bli hacket eller "overvåket". Det kan ikke stemme.
Over til Futurum-mennene. Politiet la tidlig bort det sporet. Kan de ha vært en viktig brikke i "stagingen"? Kanskje politiet la dem bort for å framprovosere noe? At de egentlig er høyaktuelle, og at de nå overvåkes?
Citera
2020-05-04, 12:20
Medlem
Citat:
Enig i det meste her. Barna må vente på hva som fremlegges før de går ut, det er forståelig synes jeg.
De vil vel også avhøres på nytt og konfronteres med hva andre har sagt i avhør vil jeg tro.
Også enig med deg angående media; jeg synes ikke de forhåndsdømmer, og jeg synes de trår varsomt fram. De har hele veien ventet på uttalelser fra politiet, og ikke skrevet om ting de helt sikkert har visst om. At dette blir sensasjonsnyheter må man ha full forståelse for. Hvis dette stemmer så er det en sak som vil bli verdenskjent, ikke bare som en studie for krimteknikere og åstedsgranskere, her snakker vi nok film og dokumentarer og det som verre er.
Når det gjelder TH sin påståtte mangel på digital kompetanse, så faller den på sin egen urimelighet. De overdriver. Nesten så man aner en slags paranoia, hvis det er slik Holden beskriver. En redsel for å bli hacket eller "overvåket". Det kan ikke stemme.
Over til Futurum-mennene. Politiet la tidlig bort det sporet. Kan de ha vært en viktig brikke i "stagingen"? Kanskje politiet la dem bort for å framprovosere noe? At de egentlig er høyaktuelle, og at de nå overvåkes?

Jeg reagerer på manglende støtte i mediene etter pågripelsen. Mennesker som kjenner Tom Hagen godt, og som burde støtte Hagen offentlig, burde nå gjøre det uten å gå inn på enkeltheter i etterforskningen. Mer av type karaktervitner.

Når ingen positive karaktervitner står frem nå, skaper det en mistanke om de ikke finnes. At det ikke finnes et eneste menneske som er villig til å si noe generelt positivt om Hagen i mediene etter pågripelsen, vil forsterke et allerede negativt inntrykk.

At Tom Hagen selv har vært veldig opptatt av Futurum-mennene tyder på at de har vært en del av stagingen. Jeg har ingen formening om hva politiet tenker om disse to mennene nå.
Citera
2020-05-04, 12:21
Medlem
Citat:

Kan aldri tenke meg han har involvert så mange mennesker i dette. Og da burde de vært der på et annet tidspunkt.
Citera
2020-05-04, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja, etter det jeg har lest, så ble både hund og brev funnet inne på det toalettet/badet i 1. etasje.
Samme rom som det var spor som kan tyde på at AE ble angrepet inne på.

Jeg kan ikke huske å ha fått dette med meg, men det er jo så mye i media i disse dagene, men har du link på at hunden ble funnet på badet sammen med brevet?
Citera
2020-05-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg kan ikke huske å ha fått dette med meg, men det er jo så mye i media i disse dagene, men har du link på at hunden ble funnet på badet sammen med brevet?

Dette er en påstand som ikke kommer fra noen norske medier. Media skriver egentlig ikke så mye nytt, men det skrives mye her på FB som enkelte prøver å skape til en trådsannhet, selvom det ikke foreligger fakta.
Citera
2020-05-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.

Det var noe tull hen fant i utenlandsk media, akkurat som de er bedre informert enn de norske som faktisk er ute i felten.
Citera
2020-05-04, 12:44
Medlem
Det kan jo hende at det er dekkhistorien som forfølger Tom Hagen igjen.

Og at det som finnes av mulige positive karaktervitner, ikke tør å stå frem av frykt for å bli mistenkt som mulige medhjelper(e).
Citera
2020-05-04, 12:55
Medlem
Citat:
Det kan jo hende at det er dekkhistorien som forfølger Tom Hagen igjen.

Og at det som finnes av mulige positive karaktervitner, ikke tør å stå frem av frykt for å bli mistenkt som mulige medhjelper(e).

Lørenskog kommune opprettet krisestab i saken men først etter at TH var arrestert, TH var tydeligvis mer verdt enn AE.
Citera
2020-05-04, 12:58
Medlem
Jofs avatar
Vad i denna historia är det som gör att så många norrmän er så intresserad av den?

Han är ju ingen kändis, direkt. Han nekar som alla andra som misstänks för brott. Han har ingen framstående ställning i politik eller näringsliv, som jag förstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in