Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Du måste vara helt dum i huvudet om du tror Fiskesjö har den expertis som krävs för att uttala sig. Han är arkeolog. Och det år inte min expertis som jag hänvisar till utan till riktiga virologer vid universitet i USA som lämnat in
peer-reviewed studier om detta. Om du nu känner till det begreppet. Och även om man inte vet exakt ursprunget för viruset går det genom att undersöka RNA:t bedöma sannolikheten för att det ska vara en labbprodukt:
/.../The genomic features described here may explain in part the infectiousness and transmissibility of SARS-CoV-2 in humans. Although the evidence shows that SARS-CoV-2 is not a purposefully manipulated virus, it is currently impossible to prove or disprove the other theories of its origin described here. However, since we observed all notable SARS-CoV-2 features, including the optimized RBD and polybasic cleavage site, in related coronaviruses in nature, we do not believe that any type of laboratory-based scenario is plausible.
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0820-9?sf231596998=1#Sec8
Samma gäller för SARS. För att man inte vet vilket djur som har varit mellanvärd för viruset kan man ändå säga att det inte var av människan fabricerat.
Och det var inte heller någon sådan kritik kineserna fick den gången. Man hade inte ens labb som hade kunnat göra något sådant. Det var att man då hade gjort allt för att mörklägga utbrottet vilket var helt berättigad kritik.
Det verkar dock som man har gjort läxan denna gång. Deras rapportering finns datumstämplad på WHO:s sida. Nu kommer du iofs säga att WHO är köpta av Kina men saken är den att många länder sitter med i deras panel för kvalitetssäkring
inklusive USA. Det sista det mest märkliga i denna historia då de om några fick informationen i tid.
Verkar dock som att man hade somnat vid ratten som någon uttryckte det.
Dum i huvudet kan du vara själv, det verkar ju inte ens som att du läser det jag skriver för du påstår helt märkliga saker som jag inte sagt. Varför skulle jag säga att WHO är köpta av Kina, var får du alla konstigheter ifrån?
Det finns inga bevis för någonting så att du tvärsäkert ändå påstår saker om Kinas laboratorier som du helt omöjligt kan veta något om bevisar ju i så fall att det är din intelligens som brister.
Att olika forskare har olika teorier kring virus som de inte ens säkert kan klarlägga ursprunget från är verkligen inget bevis för någonting. Jag har heller ALDRIG PÅSTÅTT ATT VIRUSET INTE KOMMER FRÅN DJUR OCH KAN HA MUTERAT NATURLIGT så nu har jag sagt detta ett antal gånger och hoppas att du kan läsa det jag skriver den här gången. Även om viruset inte är framställt i labb så kan det ändå ha hanterats i labb.
Det vi vet med säkerhet är att Kina har dolt information tidigare och att de inte låter WHO undersöka någonting alls nu. Kinas rapportering är just KINAS rapportering.
Jag diskuterar inte med folk som förolämpar andra utan anledning för att deras åsikter eller teorier skiljer sig åt så du kan hoppa på någon annan nu.