Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Det är ju synd att du inte gör. Fiskesjö har ingen som helst expertis i saken så hans uttalande är noll värda. Du måste förstå att det för en gångs skull finns ett ganska så enat forskarsamhälle som anser att COVID19 inte är en labbprodukt.
Du har dessutom fel även när det gäller SARS:
SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome)
Cause
SARS coronavirus (SARS-CoV) – virus identified in 2003. SARS-CoV is thought to be an animal virus from an as-yet-uncertain animal reservoir, perhaps bats, that spread to other animals (civet cats) and first infected humans in the Guangdong province of southern China in 2002.
https://www.who.int/ith/diseases/sars/en/
Det är dock valår i USA.
Ursäkta, men DU har ingen expertis i saken, annars skulle väl det varit du som var med på TV4-nyheterna som Kinaexpert? Fiskesjö är tydligen expert på Kina på nåt universitet i New York och jag tror han vet mer än du gör.
Det är ju däremot INGEN som vet exakt hur Covid 19 uppstått så att forskarna skulle vara överens om att det inte är en labb-produkt vore ju konstigt - så länge vi inte har bevis för eller emot så kan vi inte vara övertygade om något alls. Kina kommer ju knappast erkänna att de ännu en gång brustit i säkerhetsrutinerna kring laboratorier.
Och ja, Sars kommer också från djur, det är ingen som har sagt något annat än att båda dessa likartade pandemier kommer från djurriket så jag vet inte varför du påstår att jag har sagt något annat? Bara det att "yet-uncertain animal reservoir" kan innebära både att det är en mutation som uppstått naturligt i miljön och djurriket runt Guangdong provinsen eller att det är en mutation som uppstått genom experiment med djur i laboratorier. Det sitter ju folk i fängelse i Kina för att ha sålt labbdjur på just en sådan köttmarknad som i Wuhan där pandemin startade så hur man kan påstå att detta omöjligt skulle ha kunnat ske igen verkar naivt.
Att Trump eller hans närmaste säger saker för att han ska framstå i bättre dager är jag fullständigt övertygad om men det betyder inte att Kina inte döljer något.