Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0ta
Du hade inga synpunkter på att ovannämnda företag delar ut vinster till passiva parasiter av din sort men ändå förväntar sig att få ta del av skattemedel för att business går ”så där”? Som sagt, jävla krypare. Jag ska knäcka en öl när dina aktier inte är värda mer än mitt toapapper. Det är ett löfte.

Det kan man hålla med att kalla dom numera då dom sällan är aktiva numera. Dessutom har dom ju andra parasiter som kallas företagsledare direkt från handelshögskolan vars enda gärning i de stora företagen numera är att föda dessa "ägare". Annat var det på min fars tid och de sunda kapitalisterna då. Folk tackar naturligtvis inte nej till utdelningarna, inte pensionsbolag heller, men det är trist att bolag inte sköter verksamheter mer och stirrar sig blind på aktiekurser och dessa "ägare". Men så säljs eller flyttar företag allt mer också, känslan av värde och kärlek till sitt företag och sitt land är borta.
Man kan ju hoppas att denna pandemi sparkar undan dessa usla ledare med. Visst kan aktieägare erbjudas viss utdelning nu men inte nästa år kan man tycka annars kan ju tex. SKF lika gärna bli statsägda om dom inte klarar sig på egen hand genom kriser, SAAB och många andra fick ju gå i graven en gång i tiden.