2020-05-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
[/b]

Kan aldri tenke meg han har involvert så mange mennesker i dette. Og da burde de vært der på et annet tidspunkt.

Problemet er at politiet virker sikre på at det er medhjelpere, minst 2, etter hva jeg skjønner. Jeg mener selvsagt at det da er de samme to, og at de mot alle odds har gått med på denne sinnsyke ideen om å skjule drapet som en kidnapping.Og at de ble bedt om å være synlige på kamera før handlingen, for å ha noe konkret å peke på, i tillegg til det lange trusselbrevet og strips.
Det kan virke som TH er svært opptatt av å fortelle politiet hva han han tror har skjedd, og at han peker på noen spesielle. Ved å tone ned disse mennene kan politiet ha irritert ham. De skapte en bevegelse i juli. Ved å legge bort Futurum- mennene ble det behov for noe mer å peke på, og det kom plutselig ny kontakt fra "kidnapperne".Mon tro om det er her sms`en de mener å ha stammer fra...
Jeg vet virkelig ikke, hele saken er så sinnssyk. Vanskelig å gripe tak i hva som kan ha skjedd. Alle muligheter er like ufattelige.
Citera
2020-05-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
VG papiravis 04. mai 2020.

Det som er nytt først.

Politiet håper pågripelsen kan ha en utløsende effekt. Nye avhør av Tom Hagen kan gi resultater. Ransakingene som pågår kan gi svar. Kanskje flere vitner vil snakke. Enkeltpersoner skal ha vegret seg mot å snakke med politiet før Tom Hagen er blitt pågrepet.

Politiet mener at AEH kan ha blitt fraktet vekk uten klær. Kan ha blitt kjørt vekk i en bil.

Sporene på åstedet peker mot at hun er blitt drept. Alle andre teorier er nå blitt utelukket.

Tom Hagens arbeidsdag har flere avvik fra hans normale rutiner. Blant annet, han ringer AEH flere ganger i løpet av formiddagen, han drar hjem tidligere enn normalt, dro til jobb senere enn vanlig.

Retten la spesiell vekt på Tom Hagens forklaringer, vitneforklaringer og andre tekniske funn. Ved vurdering av varetektsfengsling. Sentral for politiet har vært ett DNA-funn fra Tom Hagen pluss biologisk materiale fra AEH på en gjenstand.

Politiet har en oppfatning av et mulig drapsmotiv, og fortsetter kartleggingen av dette.

Politiet mener AEH kan ha blitt fraktet vekk uten klær.sitat.

Det tyder på at hun lå i badekaret, dvs badet i 2 etg. Tror vi her har svaret på drsniffers spørsmål om hvorfor media ikke får innsyn i plantegningene til Sloravn. 4.

Det kan også forklare funn av personlige eiendeler ved inngangsdøren, dvs klærne.
Citera
2020-05-04, 13:02
Bannlyst
Citat:
De eneste som har gitt støtte av noe tyngde til Hagen i offentligheten, er advokater som "gjør jobben sin i bytte mot avtalte honorarer", og Veronica Orderud.

Det sier jo noe.

Tror Veronica bare bruker saken fordi hun har en agenda, og ikke at hun nødvedigvis har noen mening om TH er skyldig eller ikke. Hun ønsker å få sin sak gjenopptatt, og bruker media for å prøve å få folk og dommere til å tro at hun er uskyldig, ved å fremstå som et offer.
Senast redigerad av Orderud. 2020-05-04 kl. 13:14.
Citera
2020-05-04, 13:09
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det irriterer meg at jeg ikke finner igjen hvor jeg leste eller hørte at TH hadde med seg trusselbrevet når han møtte de første politifolkene på bensinstasjonen, og at han overleverte brevet til de da.

Jeg lurer på om det også kan ha vært på en av podcastene...
I såfall ser jag det som helt galet, man TAR inte med sig trusselbrevet utan låter ALLT vara sån det var då han kom hjem.
Citera
2020-05-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Lørenskog kommune opprettet krisestab i saken men først etter at TH var arrestert, TH var tydeligvis mer verdt enn AE.

Ja.

Tom Hagen har nok hatt tett kontakt med noen ansatte i kommunen også. Plan- og bygningsetaten. Får håpe at slike kontakter ikke har blitt for tett, og utviklet seg til såkalt vennskapskorrupsjon. Eller ren korrupsjon, kjøp av tjenester for penger.

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Politiet mener AEH kan ha blitt fraktet vekk uten klær.sitat.

Det tyder på at hun lå i badekaret, dvs badet i 2 etg. Tror vi her har svaret på drsniffers spørsmål om hvorfor media ikke får innsyn i plantegningene til Sloravn. 4.

Det kan også forklare funn av personlige eiendeler ved inngangsdøren, dvs klærne.

Jeg ser ikke sammenhengen med at hun kan ha ligget i badekaret, og at klærne hennes lå ved inngangsdøren.

Kan hende det ble laget en plan B, arrangert som selvmord i badekaret. Og at kidnappingsplottet angivelig ble satt i scene for å skåne familien, barn og barnebarn.

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror Veronica bare bruker saken fordi hun har en agenda, og ikke at hun nødvedigvis har noen mening om TH er skyldig eller ikke. Hun ønsker å få sin sak gjenopptatt, og bruker media for å prøve å få folk og dommere til å tro at hun er uskyldig, ved å fremstå som et offer.

Godt mulig. Vil Tom Hagen sette pris på støtten fra trippeldrapsdømte VO tro, den dagen medieforbudet blir opphevet.
Citera
2020-05-04, 13:29
Bannlyst
Citat:

Godt mulig. Vil Tom Hagen sette pris på støtten fra trippeldrapsdømte VO tro, den dagen medieforbudet blir opphevet.

Kanskje tvilsomt at han vil at hans navn skal bli koblet sammen med henne.
Citera
2020-05-04, 15:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Kanskje tvilsomt at han vil at hans navn skal bli koblet sammen med henne.

Johanna møller skriver säkert snart... Vem TH ska kopplas samman med bestämmer kanske pressen...
Citera
2020-05-04, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Johanna møller skriver säkert snart... Vem TH ska kopplas samman med bestämmer kanske pressen...

Har ikke hørt navnet før, og når jeg googlet kom det bilde av en veldig grym kvinne. Da kom navnet Arboga-saken opp, den har jeg hørt om, men aldri satt meg inn i.
Citera
2020-05-04, 15:21
Medlem
Citat:
Har ikke hørt navnet før, og når jeg googlet kom det bilde av en veldig grym kvinne. Da kom navnet Arboga-saken opp, den har jeg hørt om, men aldri satt meg inn i.

Episode #38 på Truecrime poden - verdt å høre på en biltur e.l.
Citera
2020-05-04, 15:23
Medlem
quggels avatar
Kan det vara så att hon kände till brott i hans företag/sällskap och samtidigt ville skiljas? Att hon enbart vill skiljas är nog inte tillräckligt för att han ska ta livet av henne med tanke på att det fanns äktenskapsförord.

/Q
Citera
2020-05-04, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Episode #38 på Truecrime poden - verdt å høre på en biltur e.l.

Takk. Spennende. Denne Johanna ser jo ut som en mardøm/mareritt. Forferdelige detaljer som kommer fram i den podden.
Citera
2020-05-04, 16:07
Medlem
Citat:
Takk. Spennende. Denne Johanna ser jo ut som en mardøm/mareritt. Forferdelige detaljer som kommer fram i den podden.

Ja, hun er noe for seg selv. Hender jeg muter noe på den poden, spesielt når det er barn i bilde. Men bra det kan kringkastes truecrime på en annen måte enn dagsnytt 18. Kommer vel garantert mye om Hagen og etterhvert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in