2020-05-04, 11:56
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack! Har inte en terapeut tystnadsplikt? Hur vet man vad terapeuten tycker? Kommer det från HDs mun så är ju detta väldigt subjektivt och dessutom har HD ett väldigt dåligt minne, för att inte tala om att hon varit medicinerad i många år. Och hon hatade LW.

Så HD:s dåliga minne beror på hennes medicinering, vilka mediciner syftar du på som skapar dåligt minne, jag förmodar att du är insatt i HD:s mediciner?!
Citera
2020-05-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Så HD:s dåliga minne beror på hennes medicinering, vilka mediciner syftar du på som skapar dåligt minne, jag förmodar att du är insatt i HD:s mediciner?!
Jag kan bara hänvisa dig till fupen som du tydligen har läst slarvigt eller inte alls, märker jag på många av dina frågor. Alla hennes förhör är i kronologisk ordning - det är lätt att hitta. Varsågod.
Citera
2020-05-04, 12:03
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Om något händer en person som är nära SD, då lär ingen domare Lindén kunna rädda honom. Frågan är hur länge JG orkar hålla ut. Han måste ha misstankar som han går och grunnar på. Att alltid vara osäker på om SD är mördaren eller ej kan inte vara nyttigt för vänskapsförhållandet.
Hehe nja där någonstans skulle kanske t.o.m. även Björn Lindén börja fundera på om några Mållgor faktiskt finns!

Det är fan lite spännande detta. Vem bräcker först och vad får det för konsekvenser? Önskar man kunde få en snabbspolning! Men så är ju detta sjukt nog inte film utan verkligheten..
Citera
2020-05-04, 12:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Han garderar dock med att han kan ha träffat henne senare, till exempel på lördagen.
Redan det är i sig ofattbart, att han inte kommer ihåg sista tillfället han träffade henne.
Vilken (normal) människa som helst tänker väl igenom varje minut av de senaste dagarna då man kan ha träffat en person som försvinner.
Och inte minst när hon sedan påträffas mördad.
Detta och den totala bristen på samarbete för att ta reda på vem som är mördaren, samt att varken SD eller HD verkar ett dugg bekymrade om att det går en mördare lös i kvarteret är så totalt obegripligt så det finns inte.

Edit: jag ligger efter i läsningen, detta om garderingen kanske redan påpekats.

Tack! Bra att du gör tillägget!
Minns inte längre att han sa så, men han slirar hela tiden så fort han blir konfronterad så att det ska passa både hans tidigare utsagor och nuvarande. Det har ju hela tiden varit hans version att han träffade L*ena på kontoret den 11 maj.

Jag ligger ofta och lyssnar på "Rättegången" i min säng. Inte sällan reagerar jag på flera saker, men när jag vaknar på morgonen minns inte vilket och var.

Därför tänkte jag denna gång att jag printar ner direkt när jag har det aktuellt och kan backa lite på stället för att säkert få ner det rätt.

Som du säger är det inte trovärdigt att han inte minns när han träffade henne den sista gången. Alla som håller av någon minns när man träffade den person som plötsligt avlidit om det varit i närtid. Man går igenom i tankar att då levde hon, och då var allt som vanligt. Och nu finns hon inte mer. Man tänker på att man aldrig mer kan ses. Och man vill bevara minnet av sista träffen.

Om man älskar och bryr sig.
Och om man är oskyldig.
Citera
2020-05-04, 12:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Jag kan bara hänvisa dig till fupen som du tydligen har läst slarvigt eller inte alls, märker jag på många av dina frågor. Alla hennes förhör är i kronologisk ordning - det är lätt att hitta. Varsågod.

Nu var jag mest intresserad av vilka mediciner som gav/givit Hd dåligt minne, hur jag har läst FUP kan vara omöjligt för dig att veta.

Din attityd är verkligen inte trevlig.
Citera
2020-05-04, 12:12
Medlem
Citat:
Nu var jag mest intresserad av vilka mediciner som gav/givit Hd dåligt minne, hur jag har läst FUP kan vara omöjligt för dig att veta.

Din attityd är verkligen inte trevlig.
Några namn på preparat nämns inte. Men hon hänvisar till medicinering när hon säger till polisen att hon inte minns och att hon är trött och lite snurrig. Tolka det som du vill, jag tolkar på mitt sätt.
Det är inte jag som har otrevlig attityd. Istället för att ifrågasätta och attackera så får du gärna fundera lite själv.
Citera
2020-05-04, 12:24
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Några namn på preparat nämns inte. Men hon hänvisar till medicinering när hon säger till polisen att hon inte minns och att hon är trött och lite snurrig. Tolka det som du vill, jag tolkar på mitt sätt.
Det är inte jag som har otrevlig attityd. Istället för att ifrågasätta och attackera så får du gärna fundera lite själv.

Jag tolkar svaren från HD på mitt sätt, det kan bero på många orsaker, i just detta skede som HD blir förhörd på, nä precis inga preparat nämns.

Jag har inte attackerat dig, jag tolkar dina svar som nedvärderande, väldigt obehagligt.
Citera
2020-05-04, 12:29
Medlem
Citat:
Jag tolkar svaren från HD på mitt sätt, det kan bero på många orsaker, i just detta skede som HD blir förhörd på, nä precis inga preparat nämns.

Jag har inte attackerat dig, jag tolkar dina svar som nedvärderande, väldigt obehagligt.
Som man frågar får man svar.

Vi är ett helt gäng härinne som tolkar saker på olika sätt. Ibland fullständigt tvärtom jämfört med nån annan. Det bästa är då att läsa fupen och se om man kanske tolkar annorlunda än skribenten vars inlägg man undrar över. Eller stå ställer man frågorna på ett artigt sätt. Din historik säger väldigt mycket nämligen.

Nå, jag kommer nu läsa om en del förhör och se om jag kan hitta något som vi inte har sett innan, vilket nog kan vara väldigt svårt i detta läge. Om två dygn knappt kommer domen.
Citera
2020-05-04, 12:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

149/375
Quetepin
Citera
2020-05-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vi är nog många som fått ändra uppfattning om både ett och annat.
Vad gäller kakan har vi sett en bild där 2/3 av kakan är kvar i formen. A*ron och L*ena åt av den och det var det var det sista L*ena åt.

Så det borde vara klart om det saknas ytterligare och det hade vi fått vetskap om i FUP. Det skulle ju också tyda på att det verkligen var någon som kände henne och eftersom SD fått inbjudan strax före mordet, hade det ju varit ett indicium.

Däremot är jag inte längre främmande för att gm gick in i lägenheten efter mordet. Men efter dusch. Tyvärr har inga skoavtryck kunnat bindas till någon.

Men kan man ändå säkert utesluta att SD åt en liten bit av kakan?
Eller var inne på en snabb fika, kanske avstod kakan.
Ang kakan har Hiding i ett av sina direktiv från 180530 skrivit: ”Finns det på kakan hemma hos Lena skäl att tro att han faktiskt gick dit och åt trots att han förnekar det. Disk att söka DNA på?”

Att en GM efter mordet varit hemma o vänt/duschat för att sedan ta sig hem till LW kan ju vara möjligt men personligen tror jag ej på den varianten.
Nog lite väl iskallt?
Tror ej en GM skulle planera en sån tågordning. Men kanske om GM hemma efter mordet kommit på att det hos LW finns någon form av bevis som bara måste undanröjas.
Panik kan ju härda nerver till stål.
Senast redigerad av Rubar 2020-05-04 kl. 12:50.
Citera
2020-05-04, 12:56
Medlem
landbandys avatar
Att LW idkade sex med den man som hon som präst vigt med en grannfru ,är väl det som gör mig lite besviken ....i det hela.

Att hon inte kunde stå emot det är så sorgligt ...
Citera
2020-05-04, 12:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Fråga HD.
Det är hon som någonstans har skyllt sitt dåliga minne på medicinerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in