Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Han garderar dock med att han kan ha träffat henne senare, till exempel på lördagen.
Redan det är i sig ofattbart, att han inte kommer ihåg sista tillfället han träffade henne.
Vilken (normal) människa som helst tänker väl igenom varje minut av de senaste dagarna då man kan ha träffat en person som försvinner.
Och inte minst när hon sedan påträffas mördad.
Detta och den totala bristen på samarbete för att ta reda på vem som är mördaren, samt att varken SD eller HD verkar ett dugg bekymrade om att det går en mördare lös i kvarteret är så totalt obegripligt så det finns inte.
Edit: jag ligger efter i läsningen, detta om garderingen kanske redan påpekats.
Tack! Bra att du gör tillägget!
Minns inte längre att han sa så, men han slirar hela tiden så fort han blir konfronterad så att det ska passa både hans tidigare utsagor och nuvarande. Det har ju hela tiden varit hans version att han träffade L*ena på kontoret den 11 maj.
Jag ligger ofta och lyssnar på "Rättegången" i min säng. Inte sällan reagerar jag på flera saker, men när jag vaknar på morgonen minns inte vilket och var.
Därför tänkte jag denna gång att jag printar ner direkt när jag har det aktuellt och kan backa lite på stället för att säkert få ner det rätt.
Som du säger är det inte trovärdigt att han inte minns när han träffade henne den sista gången. Alla som håller av någon minns när man träffade den person som plötsligt avlidit om det varit i närtid. Man går igenom i tankar att då levde hon, och då var allt som vanligt. Och nu finns hon inte mer. Man tänker på att man aldrig mer kan ses. Och man vill bevara minnet av sista träffen.
Om man älskar och bryr sig.
Och om man är oskyldig.