2020-05-04, 07:50
Medlem
Bytte däck där häromdan. Mannen på däckskiftarna påstår att mina sommardäck är helt kassa och att jag MÅSTE köpa nya. Fast jag vet att de är fullt lagliga och kan köras många säsonger till.

När man går in och läser om recensioner på företaget verkar det vara en genomgående trend att lura sina kunder på nya däck och annat skit fast det inte behövs.

Vdn Alexander Yavuz blånekar när Aftonbladet tog upp fifflet och de usla arbetsvillkoren för några år sedan medans han samtidigt drar in miljoner.

Era erfarenheter?
Senast redigerad av Auxen32 2020-05-04 kl. 08:00.
Citera
2020-05-04, 08:30
Medlem
Precis samma erfarenhet! De gör allt för att lura folk att de behöver nya däck! Om inte det så ger rabattkupongen till pensionärer att de lockas med lågt pris, samma grupp som de sedan lättare lurar...
Citera
2020-05-04, 08:47
Medlem
Skrattar varje gång de säger så. Standardkommentar så fort de ser att däcken inte är splitternya. Alltid specialpris på däckförvaring också.
Citera
2020-05-04, 08:57
Medlem
Intruder96s avatar
Inte nog med att dom försöker lura folk att byta ut fullt godkända däck. De däck dom själva erbjuder är ju också hutlösa priser på. Har sett priser som är 40% dyrare än andra ställen. Och då var det inte ens årets tillverkning.
Citera
2020-05-04, 09:11
Medlem
Följde med en kompis som skulle byta däck till Däckskiftarna. En av fem som jobbade där kunde göra sig förstådd på svenska. Känns som Irländska asfaltsläggare eller något. Helt oseriöst.
Citera
2020-05-04, 09:22
Medlem
Räcker med att ses deras personal för att välja annan firma
Citera
2020-05-04, 09:27
Medlem
Till det positiva hör att man bara kan glida in och få däcken skiftade utan att boka tid. De slår upp sina anläggningar på parkeringsplatsen utanför välbesökta butiker. Det går snabbt och gubbarna vet hur man gör (vilket inte kan sägas om Kebabturken som vill göra samma jobb för 99 kr). Platsansvarige är svensk så det spelar väl ingen roll vad manskapet pratar för språk.
Citera
2020-05-04, 09:33
Medlem
”Dom är helt slut” verkar betyda ”hej” på ryska eller varifrån nu deras personal kommer ifrån. Exakt varje gång jag varit där så har däcken varit sopslut, när tjejen varit där nångång så har de tryckt mycket på hur livsfarligt det är och målat upp scenarion där vi kanar av vägen med barnen i baksätet (när de ser bilbarnstolarna). Riktigt jäkla fula försäljningsmetoder. I slutet av förra sommaren behövde jag byta ut sommardäcken och när de åkte på häromveckan så - ja, mycket riktigt. Dom var helt slut.
Citera
2020-05-04, 09:37
Moderator
Sun Rulers avatar
Intressant, har precis samma erfarenhet av dem!

Numera har vi våra däck förvarade hos Däckia. Däcken är i gott skick och vi har inte fått något svammel om att däcken börjar bli slitna och måste bytas. Det sade de dock på Däckskiftarna gällande en av bilarnas däck.
Citera
2020-05-04, 09:58
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Uppge gärna vilket företag detta gäller, det finns många som skiftar däck...
Citera
2020-05-04, 10:03
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
TS gör det i rubriken och i trådstarten?

https://www.dackskiftarna.se/
Citera
2020-05-04, 10:07
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren

Däckskiftarna är namnet på företaget.
https://www.dackskiftarna.se

Jag var för övrigt där och skiftade till ett par sommardäck som killarna på Bilia dömde ut redan våren 1919, inte ett ljud sa de på Däckskiftarna. Vilket förmodligen beror på att de är fullt lagliga och helt okej. Så det där med att trycka på att bra däck måste bytas är nog ett branschproblem som man kan möta lite här och var.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in