2020-05-04, 01:56
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDaylight
Nikotin hjälpte inte Adam Alsing som var en känd snusare.
Han var ju väldigt överviktig tidigare. Kan ju vara något organ som fick stryk då. Högt blodtryck?
Citera
2020-05-04, 01:58
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Säg det till alla som har dött som kunde förhindras.

Men jag antar att du är totalt ignorant till det?

Namn nämns i sitt rätta jag här, sedan att du inte gillar det och blir kräkt av denna aktion säger ju mer av att du kanske är ett vänsterkräk. Var dock inte menat till dig, men ta gärna åt dig.
Nej, jag har en djup relation till både liv och död. Livet är till låns, som Lagerqvist diktade. Ibland ett alltför kort lån. Tala till döda går inte, av förklarliga skäl. Och, jag tror mer på att tala till de levande, de som sörjer de döda skulle göra mer nytta. Sörja är i grunden något oerhört egoistiskt i all tragik, och kan ge uttryck i ilska. Då är det lätt att söka efter en syndabock att rikta den mot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nej,

Överdödligheten är nästan det dubbla jämfört med förra året.

Så fel igen.

Uppdatera dig.

Men återigen fattar du inte vad jag säger. Även om du är en mycket mycket ung människa med noll livserfarenhet så borde du kunna läsa??

Jag pratar alltså om MISSADE döda i Covid-19.

Och av allt att döma har vi inte missat särskilt många alls om du jämför med överdödligheten som SCB presenterar. Där överdödligheten stämmer väl överens med antal döda i Covid-19.

Det kan alltså inte ha dött väldigt många fler.

Förstår du nu?
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nu ljuger du. Med tanke på överdödligheten som presenterats av SCB så finns det inte alls något stort mörkertal.

Så där ljuger du rakt av. Ingenting tyder på det.

Jag tycker ingenting.
Jag konstaterar att vi lyckats långt bättre än stora delar av Västeuropa och sämre än våra grannar.
Länder som Spanien, Italien, Belgien, Nederländerna, England, Frankrike, Irland, har misslyckats totalt med i mångt och mycket kollapsad sjukvård där upp emot 10% av den egna personalen ingår i de döda!!

Även Schweiz har inte lyckats särskilt bra.

Våra grannar har lyckats bättre plus Tyskland.

Så visst har vi gjort en del rätt som undvikit kaoset i stora delar av Västeuropa samtidigt som vi kunnat ha ett någorlunda öppet samhälle. Något som nu övriga världen tar efter en efter en.

Nu senast Sydafrika som lägger ner Lockdown tramset som inte haft effekt och där smittan sprider sig som aldrig förr ändå. De öppnar för att rädda ekonomin och därmed mer människoliv.

Vad vi inte lyckats med är äldreboendena där nästan hälften av de döda kommer ifrån samt antal tester.

Men det är MYCKET BRA! att vi ser ut att lämna platån nu med färre inlagda och färre och färre döda. Långsamt åt rätt håll.

Mr... Jag har redan skrivit allt som behöver sägas dig på din ljugarnäsa.
Now bugger off!
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Låtsas inte att du lever i annan värld. Alla vet att massvis med folk nekas vård. Källor finns överallt. Både här och på msm.
Stämmer inte alls att det är folk som det inte var medicinskt försvarbart att lägga i respirator. Finns bevittnad av sjukhusfolk, läkare alltså, inga undersköterskor.
Kom inte hit och sprid lögner.
Mycket som skrivs på FB som man ibland undrar hur sant det är. Vissa saker får man ta med en nypa salt. Lär väl i så fall finnas en dröse med anmälningar mot den ansvarige läkaren som har nekat vård.
Citera
2020-05-04, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Hur fan ska jag veta det?
Förhoppningen är ju att han ska avrättas dock.
Han tillsammans med Uffe den Tuffe och Dumme.

Det är just min poäng. Du vet inte, men jag vet. Den där ”aktionen” gör varken till eller ifrån.
Tänk efter innan du skriver.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Nej, jag har en djup relation till både liv och död. Livet är till låns, som Lagerqvist diktade. Ibland ett alltför kort lån. Tala till döda går inte, av förklarliga skäl. Och, jag tror mer på att tala till de levande, de som sörjer de döda skulle göra mer nytta. Sörja är i grunden något oerhört egoistiskt i all tragik, och kan ge uttryck i ilska. Då är det lätt att söka efter en syndabock att rikta den mot.

Ok, tack för att du delgav dig din syn på det hela.

Men det är många som inte håller med, och agerar därefter som du kanske har märkt.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Som det ser ut nu så verkar mer och mer tala för att COVID-19 av slarv/misstag kom att släppas ut från ett forskningslabb i Wuhan. Nu har vi ju också denna historia om fladdermuskvinnan som eventuellt skulle hoppa av till USA.
Antagligen var det därför Kina först försökte tysta ner utbrottet av det mystiska fladdermusviruset. De visste var det kom från.
Och så hann och kunde de samla på sig en massa utrustning också.
Citera
2020-05-04, 02:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
I Sverige får inte personer med BMI över 40 vård. Rekommendationen är palliativ vård. Morfin och ångestdämpande.
Har sjuka feta överlevt i Danmark eller har alla dött?
Stod inte i artikeln huruvida de hade överlevt eller inte. Bara att de var väldigt överrepresenterade bland IVA patienter.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Fakta: Det finns både mindre länder och större länder som har fler döda per capita än Sverige.

Endast 6st länder går före oss på detta I VÄRLDEN!

låter det bra tycker du?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vi har klarat oss långt bättre än stora delar av övriga Västeuropa som total kollapsat på sjukvårdsmässigt och ekonomiskt. Något vi inte varit i närheten av.

Vi har klarat oss sämre än våra grannar så långt. Men våra nordiska grannar har precis samma inställning som oss, att munskydd inte ger någon speciellt effekt för gemene man. Det är i vården de behövs. Inte random på stan.

Helt otroligt att munskydds-förnekarna kämpar på med sin propaganda. Att bära munskydd kan leda till att du smittar mindre själv och inte blir smittade av andra.
Citera
2020-05-04, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Det är just min poäng. Du vet inte, men jag vet. Den där ”aktionen” gör varken till eller ifrån.
Tänk efter innan du skriver.

Berätta nu hur du "vet". Folk är intresserade av att få höra en guru uttala sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in