Citat:
Ursprungligen postat av
sjelvefan
Jag tror dessvärre (utan facit) att det här blir ännu en evighetsstrid 😎
Det kommer vara möjligt just för att det sannolikt aldrig kommer komma exakta facit på allting. Ta till exempel att de officiella uppskattningarna av dödsfallen efter pandemin 2009 fortfarande varierar med flera hundratusen globalt sett.
Men den gången verkade folk nöja sig med att vi kanske inte kan få exakta facit på precis allting, inte på så stora och omfattande problem, men man har mer eller mindre accepterat att vi bara har uppskattningarna att gå efter gällande vissa saker där.
Jag tycker det mesta tyder på att ingen sida kommer nöja sig med något annat än exakta siffror från sina ”motståndare” den här gången... (hur nu en pandemi ens blev som en typisk politiskt laddad strid mellan diverse motståndare).
Så länge som man kan hitta något att strida om så kommer man nog också att hitta det! Bara att göra sig redo för det med 😉
Jag tackar och bockar för den utläggningen.
Det vore ju konstigt om någon av meningsmotståndarna plötsligt skulle lägga sig
och säga "allright, du vinner, jag ger mig". Eller om en partiledare i en partiledardebatt
skulle säga "kan vi avsluta den här debatten nu, jag erkänner att jag haft fel, ni vinner.
Då skulle jag sätta ostbågarna i halsen!