2020-05-04, 01:26
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Oj... Får se om de plockar upp det. Vilken nagelbitare! Bra tipsat. Är ju rätt bra sprängstoff kan man tycka....

Tja, värt ett försök.

Nu skall jag glo på TV men jag rekommenderar er andra att tipsa andra utländska medier.
CNN, CNBC, osv. Dom flesta har en liten tjallaknapp på hemsidan.

Kanske någon nappar.
Citera
2020-05-04, 01:27
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Giesecke uppfattas av utrikes media som arrogant har jag läst.
Är han verkligen det?

Jag har sett två utländska intervjuer med honom och där gav han enligt mig ett riktigt drygt översittarintryck, så det förvånar mig inte ifall vissa uppfattar honom som så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Där går våra meningar isär. Hade FHM följt utvecklingen globalt med större allvar och tidigt gått ut med att Coronaviruset & C-19 kan utgöra att allvarligt hot mot Sverige så hade gensvaret från politiker, myndigheter och hela vårdapparaten blivit helt annorlunda. Sannolikt så hade många liv kunnat räddas också.

Jo men ALLA pratar sådär. Det finns 200 länder nu som anser att de borde gjort saker tidigare...
Inget nytt där inte.

Såklart helt omöjligt att förutspå vilket inget annat land på jorden heller gjorde. Varken vi eller nån annan.

Och nej, det hade inte hjälpt särskilt mycket på äldreboendena ändå. Smittan hade letat sig in här ändå av de anledningar jag nämnde till dig tidigare.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
De där ljusen hinner slockna långt dessförinnan. Bra tänkt, Einstein.

Absolut, allting hänger på om ljusen brinner.

Det är just där hela symbolen hänger på.

Ljusen!!!
Citera
2020-05-04, 01:28
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Det finns antagligen tiotusentals marknader för levande djur i Kina men bara 1 är 300 meter bort från det enda kinesiska laboratorium där det är bevisat att man forskat kring hur coronavirus kan överföras till människor. Case closed redan där.

Som om det inte var nog pekar flera studier mot att viruset har inte mindre än fyra komponenter (aminosyror) som är 100% identiska i komposition med HIV, något som har en extremt låg sannolikhet att uppstå naturligt. Detta råkar vara komponenter direkt associerade med penetrationen av mänskliga celler vilket var exakt vad ovan nämnda forskning gick up på. Ytterligare stärkande indikationer med andra ord.

Jag ser fram emot att höra av dig när amerikanerna släpper bevisen. De höll på bevisen kring planet som sköts ner av iranska myndigheterna också ett tag innan de släppte dem och det visade sig också vara sant. Det är fullt normalt att man analyserar, säkrar och utreder bevis och dess konsekvenser innan man publicerar dem, speciellt med tanke på den enorma politiska sprängkraft som följer av att världens största supermakt anklagar sin främsta rival för att ha utsatt 7.5 miljarder människor i potentiell livsfara.

Det ser ju onekligen ut som att USA håller på att förbereda sig för att rapportera om sina undersökningar om virusets utbrott i Wuhan.
Naturligtvis kommer en anklagande rapport mot Kina att väcka ett jäkla liv och eventuellt ett krig i slutändan.
Citera
2020-05-04, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jag tror dessvärre (utan facit) att det här blir ännu en evighetsstrid 😎

Det kommer vara möjligt just för att det sannolikt aldrig kommer komma exakta facit på allting. Ta till exempel att de officiella uppskattningarna av dödsfallen efter pandemin 2009 fortfarande varierar med flera hundratusen globalt sett.

Men den gången verkade folk nöja sig med att vi kanske inte kan få exakta facit på precis allting, inte på så stora och omfattande problem, men man har mer eller mindre accepterat att vi bara har uppskattningarna att gå efter gällande vissa saker där.

Jag tycker det mesta tyder på att ingen sida kommer nöja sig med något annat än exakta siffror från sina ”motståndare” den här gången... (hur nu en pandemi ens blev som en typisk politiskt laddad strid mellan diverse motståndare).

Så länge som man kan hitta något att strida om så kommer man nog också att hitta det! Bara att göra sig redo för det med 😉

Jag tackar och bockar för den utläggningen.
Det vore ju konstigt om någon av meningsmotståndarna plötsligt skulle lägga sig
och säga "allright, du vinner, jag ger mig". Eller om en partiledare i en partiledardebatt
skulle säga "kan vi avsluta den här debatten nu, jag erkänner att jag haft fel, ni vinner.
Då skulle jag sätta ostbågarna i halsen!
Citera
2020-05-04, 01:29
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jag tror dessvärre (utan facit) att det här blir ännu en evighetsstrid 😎

Det kommer vara möjligt just för att det sannolikt aldrig kommer komma exakta facit på allting. Ta till exempel att de officiella uppskattningarna av dödsfallen efter pandemin 2009 fortfarande varierar med flera hundratusen globalt sett.

Men den gången verkade folk nöja sig med att vi kanske inte kan få exakta facit på precis allting, inte på så stora och omfattande problem, men man har mer eller mindre accepterat att vi bara har uppskattningarna att gå efter gällande vissa saker där.

Jag tycker det mesta tyder på att ingen sida kommer nöja sig med något annat än exakta siffror från sina ”motståndare” den här gången... (hur nu en pandemi ens blev som en typisk politiskt laddad strid mellan diverse motståndare).

Så länge som man kan hitta något att strida om så kommer man nog också att hitta det! Bara att göra sig redo för det med 😉

Det är samma vanliga debatt mellan kryptokommunister och Sverigevänliga.
Denna gång handlar det dock inte om att argumentera för att ösa in halva Afrika och Mellanöstern för andras (den svenska skattebetalarens) pengar så då går det utmärkt att leka nationalist, vilket egentligen handlar om att försvara kryptokommunistiska myndigheter. Nu blir det dock lite besynnerligt eftersom man nödgas försvara dessas massmord av våra äldre men å andra sidan har ju människoliv aldrig stått högt i kurs hos dessa.

Det är helt enkelt bättre att man klubbar ner dom
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Just nu utanför FHM.

Folk har skickat ett tydligt meddelande.

Bild 1

Bild 2

Pöbelfasoner!
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Knappast! Sluta att leka mod och börja skriva in coronakrisen istället!

Jag har sett betydligt mycket mer variation från Ulf än dig och många andra som maler samma nonsens hela tiden.

"Skriva in coronakrisen istället"?!?

Vad sjusingen pratar du om? Du ger ett förvirrat intryck just nu.
Citera
Medlem
Nu lägger även Sydafrika ner Lockdown tramset och öppnar upp. detta TROTS en stort ökande smittan. Har inte haft särskilt stor effekt här heller.

Nu öppnar man för att rädda ekonomin och därmed mer människoliv.

Källa: DN
Citera
2020-05-04, 01:30
Medlem
Securitasvakter patrullerar de flesta myndighetskontor ett par gånger per natt. Det kommer vara bortstädat ganska snart.
Om ni tror att den där fake-manifestationen kommer vara "in your face" på FHM så är ni imbecilla bortom alla gränser.
Citera
2020-05-04, 01:31
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Danmark har en överrepresentation av feta som har krävt lång och dyrbar behandling.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-05-03-mange-overvaegtige-danskere-indlagt-med-coronavirus
Och väldigt många rökare.

Sverige har 2223 fler döda än Danmark, 2478 fler än Finland och 2487 fler än Norge!

Nej men de beror på våra äldreboenden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in