2020-05-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, det er jo naturlig at de kan ha hengt der og at medhjelperne er informert om at de hang der.
Det eneste jeg stusser over er at dersom en bil kjørte opp innkjørselen eller baksiden, og tok seg inn med nøkkel at hun ikke hørte dette? Hun kan jo ha vært i dusjen, men alt virker så merkelig.
Kanskje hun kjente medhjelperen og slapp han inn.
Hun kan jo ha hørt at noen låste seg inn og at hun derfor eventuelt flyktet til bad/toalettrommet i første etasje? (Det samme rommet som det ble funnet spor etter et ev angrep på AE).

Eller hun kan ha kjent den som kom og hun kan ev ha låst opp døren og sluppet vedkommende inn.
Citera
2020-05-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"(Publisert i kveld) Forsvarer: Flere ting som taler mot at Tom Hagen er gjerningsmann
Bevisene mot Tom Hagen er tynne, og det er mange ting som taler mot at han er gjerningsmann, sier forsvareren. NRKs krimkommentator advarer mot forhåndsdømming."

https://www.nrk.no/norge/forsvarer_-flere-ting-som-taler-mot-at-tom-hagen-er-gjerningsmann-1.15003395

"Flere kilder NRK har vært i kontakt med, beskriver Hagen som analytisk og ekstremt opptatt av detaljer.

En sta forretningsmann som er helt umulig å få med seg på noe der han ikke forstår alle detaljene, og kan kontrollere det som skal skje.

– Så er det spørsmålet om å overlate og å planlegge dette til noen andre. Da snakker man om et opplegg som er såpass teknologisk krevende, at oppdragsgiveren – i scenarioet politiet beskriver – ikke har sjanse til å følge med, sier Holden."

Ja, jeg har sagt hele tiden at det ikke er sikkert at det er han.

Eneste som gjør det sannsynlig er vel at de må ha mer enn 50% for å få lov til å sikte noen/drive hemmelig etterforskning, som vil si at de må faktisk ha noe bra som indikerer at det kan være han?

På en annen side kan det være at de har noe, men såpass lite, som faktisk kan forklares vekk, men som er det eneste politiet har og gjør derfor en siste forsøk på å få han til å snakke?

Dersom det eneste de har er en mystisk sms, så kan det jo være TH kan forklare den vekk?

TH er jo uskyldig til motsatte er bevist, og per dags dato mener jeg vel at offentligheten ikke har nok informasjon til å avgjøre 100% sikkert at det er han. Dersom bevisene fremlegges kan det jo være at vi blir helt overbevist, eller at vi faktisk sier oss enig "er det alt", det er ikke han ?
Citera
2020-05-03, 22:48
Medlem
Citat:
Hun kan jo ha hørt at noen låste seg inn og at hun derfor eventuelt flyktet til bad/toalettrommet i første etasje? (Det samme rommet som det ble funnet spor etter et ev angrep på AE).

Eller hun kan ha kjent den som kom og hun kan ev ha låst opp døren og sluppet vedkommende inn.
Ja, jeg stusser bare litt over at hunden ble innelåst på samme rom som hun ble slept ut fra?

Hvis GM har slept henne ut, hvorfor lar de ikke bare hunden gå løst når de har dratt? Skulle jo tro de hadde låst inn hunden, også tatt AEH.
Citera
2020-05-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ja, jeg stusser bare litt over at hunden ble innelåst på samme rom som hun ble slept ut fra?

Hvis GM har slept henne ut, hvorfor lar de ikke bare hunden gå løst når de har dratt? Skulle jo tro de hadde låst inn hunden, også tatt AEH.
Jeg er enig i at det er merkelig. Trusselbrevet ble funnet inne på det samme rommet også.
Citera
2020-05-03, 22:55
Medlem
Citat:

Eneste som gjør det sannsynlig er vel at de må ha mer enn 50% for å få lov til å sikte noen/drive hemmelig etterforskning, som vil si at de må faktisk ha noe bra som indikerer at det kan være han?

På en annen side kan det være at de har noe, men såpass lite, som faktisk kan forklares vekk, men som er det eneste politiet har og gjør derfor en siste forsøk på å få han til å snakke?

Dersom det eneste de har er en mystisk sms, så kan det jo være TH kan forklare den vekk?

TH er jo uskyldig til motsatte er bevist, og per dags dato mener jeg vel at offentligheten ikke har nok informasjon til å avgjøre 100% sikkert at det er han. Dersom bevisene fremlegges kan det jo være at vi blir helt overbevist, eller at vi faktisk sier oss enig "er det alt", det er ikke han ?

Alt avhenger selvsagt om hva politiet finner ut av - kan være det er så godt gjennomført at han ikke blir tatt for denne forferdelige forbrytelsen han står bak.
Citera
2020-05-03, 22:57
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg er enig i at det er merkelig. Trusselbrevet ble funnet inne på det samme rommet også.

Det irriterer meg at jeg ikke finner igjen hvor jeg leste eller hørte at TH hadde med seg trusselbrevet når han møtte de første politifolkene på bensinstasjonen, og at han overleverte brevet til de da.

Jeg lurer på om det også kan ha vært på en av podcastene...
Citera
2020-05-03, 22:57
Medlem
Slik denne saken har sklidd frem skal det ikke forundre meg om vi aldri får vite noe særlig mer enn vi vet idag, uansett domfellelse eller ei.
Citera
2020-05-03, 22:59
Medlem
Citat:

Jeg er mye enig med deg. Det har også kommet frem at det var avvik i avhør (hvis jeg husker rett). Jeg finner ikke en artikkel om dette nå.

Her er noe annet:

"I det hele tatt viser retten til en uvanlig stor mengde dokumenter når de skal begrunne hvorfor Hagen blir varetekstfengslet. Totalt peker de til 40 ulike dokumenter fra politiets etterforskning. Et dokument kan for eksempel være et avhør eller en rapport om funn politiet har gjort i saken"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LA7lyP/tingretten-tom-hagen-fengslet-sannsynlig-at-det-har-vaert-flere-involverte
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 23:09.
Citera
2020-05-03, 23:00
Medlem
Citat:
"(Publisert i kveld) Forsvarer: Flere ting som taler mot at Tom Hagen er gjerningsmann
Bevisene mot Tom Hagen er tynne, og det er mange ting som taler mot at han er gjerningsmann, sier forsvareren. NRKs krimkommentator advarer mot forhåndsdømming."

https://www.nrk.no/norge/forsvarer_-flere-ting-som-taler-mot-at-tom-hagen-er-gjerningsmann-1.15003395

"Flere kilder NRK har vært i kontakt med, beskriver Hagen som analytisk og ekstremt opptatt av detaljer.

En sta forretningsmann som er helt umulig å få med seg på noe der han ikke forstår alle detaljene, og kan kontrollere det som skal skje.

– Så er det spørsmålet om å overlate og å planlegge dette til noen andre. Da snakker man om et opplegg som er såpass teknologisk krevende, at oppdragsgiveren – i scenarioet politiet beskriver – ikke har sjanse til å følge med, sier Holden."

Det er selvmotsigende.

Systematisk og analytisk, ekstremt opptatt av detaljer ... og samtidig digital analfabet. Jeg greier ikke å tro på det.
Citera
2020-05-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er selvmotsigende.

Systematisk og analytisk, ekstremt opptatt av detaljer ... og samtidig digital analfabet. Jeg greier ikke å tro på det.
Veldig mange liker best (av kontrollbehov og/eller av andre grunner) å ha alle dokumenter o.l. på papir (og ikke kun digitalt), men mange av de personene mestrer nok samtidig digitale apparater av forskjellige typer
Citera
2020-05-03, 23:08
Medlem
Citat:
Veldig mange liker best (av kontrollbehov og/eller av andre grunner) å ha alle dokumenter o.l. på papir (og ikke kun digitalt), men mange av de personene mestrer nok samtidig digitale apparater av forskjellige typer

Men i herrens navn, en mann som er kontrollfrik skulle liksom være avhengige av andres hjelp for å åpne vedlegg til e-poster?

Det er så ulogisk at det ligner ingenting.
Citera
2020-05-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Men i herrens navn, en mann som er kontrollfrik skulle liksom være avhengige av andres hjelp for å åpne vedlegg til e-poster?

Det er så ulogisk at det ligner ingenting.
Det høres veldig merkelig ut hvis dette skulle stemme, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in