2020-05-03, 19:31
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Hur länge har vi haft smittan i Sverige? Jag tippar på åtminstone hela februari eller kanske ännu tidigare typ december/januari. Är det skvatt omöjligt att ta reda på hur länge det egentligen cirkulerat i Sverige?

I alla fall sedan början av februari har vi haft COVID-19 i det svenska samhället.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Hur länge har vi haft smittan i Sverige? Jag tippar på åtminstone hela februari eller kanske ännu tidigare typ december/januari. Är det skvatt omöjligt att ta reda på hur länge det egentligen cirkulerat i Sverige?

Första fallet officiellt 31 Januari.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Har vi tid att dividera i dagsläget? - Vad gjorde HK och Taiwan för fel anser du? Vill du inte förstå att viruset är utrotat i Hong Kong (8 miljoner på en yta som Stockholm) som ligger 5 timmar med tåg från Wuhan i tropiskt klimat? De vill inte föprstår helt enkelt tror jag. Menar du att Hong Kongs "Tegnell" gjorde fel?

Vad jag menar är att viruset finns överallt i världen och kommer att bli vårt femte coronavirus.
Citera
2020-05-03, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag tror inte det blev supereffektivt då det var så sent. Men ja, man kan nog hamna i panik när man ser att sjukhusen verkligen håller på att rasa ihop. Skönt att de är på rätt väg nu iaf och hoppas det får hålla i sig. Blev mkt lättad häromdagen att den nya stora siffran var gamla missade dödsfall och ingen ny våg uppåt.

Och den paniken spred sig nog ganska rejält bland framförallt europas ledare.

Ja det var riktigt skönt att se att det bara var en efterrapportering!
Citera
2020-05-03, 19:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi ville inte stänga ner för att skydda ekonomin och de rika i landet.
Smittan finns nu på många ställen och till sommaren kommer den att sprida sig över övriga landet när turister kommer samt svenska släktingar åker och hälsar på ute i landsbygden.

Jo. Det var nog ekonomin som betydde allt. Skulle kosta för mycket. Sedan får vi se till totalt antal döda om det ändå var rätt väg. Utöver det bara hoppas att det är en säsongsbetonad smitta. Dvs lägre under sommaren och kanske Gud vill att den har likt SARS försvunnet helt innan midsommar.
Citera
2020-05-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ja precis vi har ju redan konstaterat att vi svenskar har vikingagener i oss och coronaviruset är bara en influensa

Jag skulle nog inte lita på generna - förutom kanske när det gäller blodgruppen..

Men likaväl är det så att vi i Sverige har inte än samma sorts fetmapandemi som i England och USA.
Citera
2020-05-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jo men min poäng är att ju yngre personerna är desto färre andel av dom behöver söka vård. Att dra slutsatsen att färre är smittade för att färre har testats på sjukhus är faktiskt efterblivet.

Hade vi skyddat dom äldre hade vi inte haft alls många döda i Sverige
Citera
2020-05-03, 19:34
Medlem
Därför fungerar munskydd. En smittad människa tar på en kontaminerad yta och sedan i sitt ansikte. Vad är det FHM inte förstår?

"You can be infected by breathing in the virus if you are within close proximity of someone who has COVID-19, or by touching a contaminated surface and then your eyes, nose or mouth."
Citera
2020-05-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har den amerikanska säkerhetstjänsten hittat något nytt eller är det bara order från Trump?

För så sent som igår eller förgår så hade inte deras säkerhetstjänst hittat något som stödjer Trumps konspirationsteori om att det är ett handgjort virus.
Jag är inget fan av Trump, men det är väl inget som säger att det är handgjort?

Institutet i Wuhan forskade på coronavirus från fladdermöss. Det är naturliga virus.
Citera
2020-05-03, 19:35
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Kan ju bero på att de flesta västländer redan har haft skolor stängda och begränsad rörlighet i samhället? Det är alltså dags att öppna, inte stänga.

Jag trodde de hade bestämt att det var bäst med lockdown.
OK, vad bra att viruset är mindre farligt där nu då. Kanske till och med borta?
Senast redigerad av Richard-III 2020-05-03 kl. 19:38. Anledning: Edit
Citera
2020-05-03, 19:36
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Första fallet officiellt 31 Januari.

Just det. Hur hade Jönköpingskvinnan dragit på sig viruset? Hade hon rest från Kina? Hon var sannolikt inte det första fallet i Sverige.
Citera
2020-05-03, 19:36
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag skulle nog inte lita på generna - förutom kanske när det gäller blodgruppen..

Men likaväl är det så att vi i Sverige har inte än samma sorts fetmapandemi som i England och USA.

Det får stå för dig. Jag litar på förnekarna i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in