2020-05-03, 19:25
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ingen skulle bli lyckligare än jag och jag tror det också gäller de flesta på denna tråd, om COVID-19 lämnade Sverige och man kunde leva som vanligt igen.
Att inte bli smittad av COVID-19 skulle jag tycka var det bästa som kunde hända mig och mina kamrater.
Oj, jag kan tänka på massor av saker som jag håller högre än att inte bli smittad av corona.
- Fred på jorden
- Att mina barn få långa och lyckliga liv
- Att klimatforskarna har fel
- Utrotning av svält
- Att våldet i samhället upphörde
- Att min hustru fortsätter att stå ut med mig (nog den osannolikaste)
Citera
2020-05-03, 19:26
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så är det. Men det är svårt att vara säker på vad som är största anledningen till minskningen där? Är det karantänen i sig eller har dom kommit såpass långt i smittan att flockimmunitet börjat göra sig gällande
i Lombardiet?

Hur länge har vi haft smittan i Sverige? Jag tippar på åtminstone hela februari eller kanske ännu tidigare typ december/januari. Är det skvatt omöjligt att ta reda på hur länge det egentligen cirkulerat i Sverige?
Citera
2020-05-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nyckeln är att om alla bär munskydd och informeras i TV om hur man bär dom så kommer ingen "andra våg" - Se på Hong Kong och Taiwan. Se på hur världens främsta experter helt utrotat viruset i Hong Kong och på Taiwan detta i tropiskt klimat. - Med MUNSKYDD. Viruset "reser" på bakterier. En smittat som inte har symptom kontaminerar oavbrutet sina egna händer och kläder så fort denne pratar. En person tar sig själv omedvetet i ansiktet 2 ggr per minut. Munskydd hjälpte i Hong Kong och på Taiwan. Varför skulle de inte fungera i Sverige?

Om det fungerar kan vi också utrota alla förkylningsvirus. Tror du det kommer hända?
Citera
2020-05-03, 19:27
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Det är synd eftersom det finns väldigt bra skyddsdräkter till våra mest värdefulla individer.
https://www.gsa.se/files/cache/6f6e2fa7e79aa701188253436c055a51_f4014.jpg

Haha, den var jätteskoj. Detta betyder att kossorna i alla fall kommer att klara sig.
Citera
2020-05-03, 19:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
De har haft mer rätt än FHM iaf. (Nu säger det i och för sig inte så mycket)
FHM trodde 700 döda.

Hur kan de ha haft mer rätt än FHM när de bokstavligen har fel med flera tusen i både sina Sverige och USA siffror?

IHME trodde bokstavligen att vi skulle se över 7000 döda i Sverige idag för mindre än 1 månad sedan och de tror fortfarande att USA kommer att ha högst 70 000 döda inom en månad.

Du verkar erotiskt fixerad vid FHM felaktiga analys i ett tidigt skede och klamrar dig fast vid en analys som bokstavligen vägrar att ändra sina siffror för USA vilket har lett till att inte ens CDC använder sig av deras analys längre just för att den har haft en felaktighet på 100%
Citera
2020-05-03, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Hur länge har vi haft smittan i Sverige? Jag tippar på åtminstone hela februari eller kanske ännu tidigare typ december/januari. Är det skvatt omöjligt att ta reda på hur länge det egentligen cirkulerat i Sverige?

Smittan är väl spårad ända bak till december i USA iallafall? Har väl pratats om bak till november i Kina? Sverige hade säkert sitt första fall innan hon den där kinesiska studenten iallafall.
Citera
2020-05-03, 19:29
Medlem
HGs avatar
Undrar vad som har hänt med Fladdermus kvinnan? Antagligen har kineserna hunnit ta henne och satt henne i förvar. Vad tror ni alla?

2:15 pm May 2

"Chinese virologist Shi Zhengli, known as China's 'Bat Woman' denied rumors of “defecting to the West.” On WeChat Saturday she said, “Everything is all right for my family and me, dear friends!” She also posted nine photos of her recent life."

Källa Global Times.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om det fungerar kan vi också utrota alla förkylningsvirus. Tror du det kommer hända?

Har vi tid att dividera i dagsläget? - Vad gjorde HK och Taiwan för fel anser du? Vill du inte förstå att viruset är utrotat i Hong Kong (8 miljoner på en yta som Stockholm) som ligger 5 timmar med tåg från Wuhan i tropiskt klimat? De vill inte föprstår helt enkelt tror jag. Menar du att Hong Kongs "Tegnell" gjorde fel?
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
We har ju redan konstaterat att det är de som lider av fetma, de som har underliggande sjukdomar (och/eller fetma) plus idrottsfantaster som stryker med eller råkar illa ut trots att de är relativt unga.

A 38-year-old Ironman athlete in Minnesota nearly died from COVID-19 and as of mid-April still needed oxygen to help him breathe.

David Lat, a 44-year-old marathon runner was hospitalized in Manhattan for 17 days, six of which he spent on ventilator support to help him breathe.

The virus almost killed a 47-year-old New Jersey doctor, who was running 16-20 miles a week before getting sick.

Nu dog ju inte dessa ovan, men det är klart: om man anstränger sin kropp till det yttersta, då har man ju sämre immunförsvar.

Ja precis vi har ju redan konstaterat att vi svenskar har vikingagener i oss och coronaviruset är bara en influensa
Citera
2020-05-03, 19:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
USA:s utrikesminister Mike Pompeo säger det nya coronaviruset spreds från ett laboratorium i Wuhan.

– Det finns enormt med bevis för att det är där det började, säger han.

Amerikanska myndigheter riktar samtidigt hårda anklagelser mot Kina – som påstås ha vilselett omvärlden om viruset för att hamstra sjukvårdsutrustning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Opd6VE/usa-kina-bunkrade-utrustning-och-dolde-allvaret-av-viruset

Väntar på att dom ska redogöra för vad de fyra injektionerna i Coronaviruset innehåller!

Har den amerikanska säkerhetstjänsten hittat något nytt eller är det bara order från Trump?

För så sent som igår eller förgår så hade inte deras säkerhetstjänst hittat något som stödjer Trumps konspirationsteori om att det är ett handgjort virus.
Citera
Medlem
Citat:
Så är det ju förstås. Jag funderade bara över hur effektivt det var med lockdown där egentligen även om just Italien är ett av länderna där jag förstår att dom behövde dra i alla bromsar dom såg.

Jag tror inte det blev supereffektivt då det var så sent. Men ja, man kan nog hamna i panik när man ser att sjukhusen verkligen håller på att rasa ihop. Skönt att de är på rätt väg nu iaf och hoppas det får hålla i sig. Blev mkt lättad häromdagen att den nya stora siffran var gamla missade dödsfall och ingen ny våg uppåt.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Fast om Luigi bara är hemma 8 timmar om dygnet istället för 23 timmar så är det 15 timmar mindre varje dag som gamla Costanza riskerar att smittas.

Exakt, och jobbar Lugi utomhus så minskar risken ytterligare.

I länder som satte in lockdownen relativt sent i pandemikurvan så tror jag snarare att den ökat smittspridningen. Se bara på UK, Frankrike och delstaten New York. I Italien har den däremot varit för effektiv i de södra delarna av landet. För när Italien nu öppnar upp med bara ca 8 procent redan immuniserade, så kommer det att pluppa ganska rejält där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in