Imorgon ryker Julia, veckan därpå Jasmine, sen Frida. Mergim, Lennie och Sami i final. Jag har hela tiden tippat på Sami, Lennie och Jasmine i final. Men eftersom det är rösta ut som gäller så ryker hon nästa vecka.
På Instagram verkar det stå mellan Julia och Frida som ska ut. Vet inte hur det ser ut på Facebook. Jag la min röst på Frida iallafall, Samis fankonto och Glasman röstar också ut Frida.
Då lägger jag min röst på Frida! Har ingen lust att sitta och titta på frälsningsarmén sista veckorna. Julia måste vara kvar!
Kollat igenom ett antal grupper och är nu 100 på att Jullan åker imorgon. Enda räddningen är om produktionen vill rädda sina tvsiffror och jag som inte uppskattar rigg
Efter tv sändningen ida så kommer det definitivt vara klart att Julia åker tyvärr. Dom kommer vinkla henne helt fel som vanligt. Tyvärr kolla dom flesta vara på avsnitten så dom vet inte Julias bra och dåliga sidor. Dom visar alltid dom dåliga sidorna.
Sen har vi Lennie då och vi ska inte glömma att Lennie är en riktig vinnarskalle och det har vi sett under alla tävlingar. Att han påstår och förnekar att det inte är så viktigt vad gäller att ta hem segern är bara löjligt och att han agerar helylleman är ju såklart för att det ska påverka oss tittare. Vi kan ta ett exempel som Miss universum där skönhet och intellekt plus ett gott hjärta spelar in i val av segrare. Tjejerna levererar det tal som de tror att vi vill höra, sen behöver det inte betyda att hon lever upp till det. Eller så kan vi ta kongressen inför ett val där kandidaterna gör och agerar på saker de egentligen inte alls vill eller känner för men det handlar om att vinna titeln som President och då är man villig att säga vad som helst,lova guld och gröna skogar, bussturné på guppande vägar under kampanjens gång och man visar ALDRIG upp sina sämsta sidor. Man vill vara den person som folket älskar och ger sitt förtroende till och om det stämmer eller inte i verkligheten spelar ingen roll för om reklamen man sänder ut är tillräckligt bra så är man där och får ta emot folkets jubel. Tyvärr tror jag inte på Lennie som 100% genuin, suverän och komplett för det går inte men i detta härdar han ut då det är en tävling. Visst jag tror han är en hyvens kille men inte till den nivå som han visar upp för oss.
Förstår ni inte att underhållningsvärdet på BB är bortom räddning? Att rösta kvar Julia gör absolut ingen skillnad i hur underhållande programmet är, för hon skapar "underhållning" typ tio minuter en gång i veckan och resten av tiden sprider hon negativ energi och drar ned stämningen i huset så det går jämt ut i alla fall.
Annat hade det varit om det fanns fler karaktärer i huset som också hade en Olga i sig, DÅ hade det kanske varit värt att ha kvar Julia. Men som det är nu så tillför hon ingenting av värde, som alla andra, och därför spelar det ingen roll om hon åker ut. Hennes positiva sidor väger inte över de negativa längre, som det gjorde de första veckorna.
En grej jag själv inte hade fixat är Fridas användande av ordet hjärtat. Som när hon och Jullan diskuterade igårkväll och hon "men hjärtat.." till Jullan. Så fel på så många sätt att säga så i det samtalet.
Imorgon ryker Julia, veckan därpå Jasmine, sen Frida. Mergim, Lennie och Sami i final. Jag har hela tiden tippat på Sami, Lennie och Jasmine i final. Men eftersom det är rösta ut som gäller så ryker hon nästa vecka.
Nästa vecka får man nog rösta på den man vill ha kvar. Verkar ju som att dom kör varannan vecka.