Citat:
Var är tex San Marino, Andorra och Sint Maarten? Alla tre länder som har värre dödstal än Sverige.
Du borde vara noggrannare med dina källor som utelämnar viktig information.
Ska man jämföra Sverige med världens största länder, är det hederligt att även jämföra oss med mindre länder.
Du borde vara noggrannare med dina källor som utelämnar viktig information.
Ska man jämföra Sverige med världens största länder, är det hederligt att även jämföra oss med mindre länder.
De är som jag förstår det vad som klassas som ”mikrostater”? Just den listan hade inte med dessa, hela världen minus dessa 3 då! Jag har dock delat dessa med förr...
Men det är ju inte lätt att veta när man nyss registrerade sig här.
I vilket fall så reagerar du på EXAKT samma saker som de som brukar bagatalisera utvecklingen i Sverige gör. Ditt resonemang låter även allt mer lik den sidan i andra inlägg nu...
Denna är definitivt vanligare bland de som försvarar Sveriges strategi så fort man ens uppmärksammar dödstalen hittills:
Citat:
Ja av dessa och de skäl som jag tidigare lyfte, är det för tidigt att utvärdera resultatet av de olika strategierna. Vi vet helt enkelt för lite om konsekvenserna av dessa strategier.
Men ska jag ändå försöka mig på en gissning kommer Sverige varken vara sämst eller bäst i klassen.
Men ska jag ändå försöka mig på en gissning kommer Sverige varken vara sämst eller bäst i klassen.
Mitt totalt påhittade antagande kanske inte var helt ute och cyklade trots allt 🤔 (som dock då bara var att visa hur din egen tramsiga retorik ser ut)
”(...)Från och med nu har jag bestämt att tolka dina inlägg som att du egentligen hyllar Tegnell och Sveriges strategi, jag tror att du egentligen bara är en PK-idiot som vill skapa meningslösa strider och på så sätt rikta bort fokuset från sakliga diskussioner om våra misslyckanden...
Varför försvarar du Tegnell och Sveriges mördarstrategi!?”