2020-05-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvilken påstand?

Om at det var en høylytt krangel kvelden før forsvinningen, altså etter teaterbesøket.
Citera
2020-05-03, 11:28
Medlem
Citat:
Tror ikke det er alt som kommer fram i media fra den ektepakten. Naboeiendommen Sloraveien 4b, der det bare er grantrær, ble overført til Anne alene, samme dag som at Sloraveien 4a ble overført til bare TH. Videre ble en hytteeiendom i Gjøvik, som tidligere sto på Anne og TH, overført til bare Anne alene. Også dette samme dag. Kan godt være at det er noe i boligen, som TH vil holde hemmelig. Vet ikke hva det skulle være.

Både Tom Hagen og BB må nok forklare seg for politiet om hvorfor endringene i 1993 ble gjort.

Det kan være mange mulige årsaker. Disse detaljene vil komme frem etter hvert. Ihvertfall om de har noen avgjørende betydning for motivet i saken.

Hvis det var slik at AEH nektet å flytte ut av boligen ved en skilsmisse, og Tom Hagen hadde skjulte motiver for at han skulle beholde boligen i Sloraveien alene, kunne han lett ha omgått denne motvilligheten ved å kjøpe en leilighet til henne, etter hennes eget ønske.

Men, om hun oppfattet at han hadde en ekstraordinær motvillighet til å gi henne boligen, kan hun ha provosert ham på dette punktet, og nektet å flytte ut.

Rene spekulasjoner, selvsagt.
Citera
2020-05-03, 11:31
Medlem
Citat:
Tror ikke det er alt som kommer fram i media fra den ektepakten. Naboeiendommen Sloraveien 4b, der det bare er grantrær, ble overført til Anne alene, samme dag som at Sloraveien 4a ble overført til bare TH. Videre ble en hytteeiendom i Gjøvik, som tidligere sto på Anne og TH, overført til bare Anne alene. Også dette samme dag. Kan godt være at det er noe i boligen, som TH vil holde hemmelig. Vet ikke hva det skulle være.

Ennå flere lik støpt ned i kjellergulvet? Herregud, skjerp deg! Pasient!
Citera
2020-05-03, 11:34
Medlem
Det var i starten av denne tråden en tulling som hevdet hen var i slekt med Tom Hagen og hadde så mye info, er hen her ennå? Kanskje han kan dele litt mer info med oss.
Citera
2020-05-03, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Om at det var en høylytt krangel kvelden før forsvinningen, altså etter teaterbesøket.

Det er ikke en påstand. Jeg påstår ikke at det har vært høylytt krangel, men at det påstås fra andre, derfor måten jeg ordlegger meg på. (skal ha vært), Og nei, det finnes ingen link på dette, dette er opplysninger som kommer fram fra folk jeg anser som troverdige og som kjenner naboer der. En annen bruker postet også her at han hadde lest om dette i en nettavis, men at det etter kort tid hadde blitt slettet.
Citera
2020-05-03, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ennå flere lik støpt ned i kjellergulvet? Herregud, skjerp deg! Pasient!

Hehe, hvem som er en pasient, kan vel diskuteres
Citera
2020-05-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg har hørt kun bra omtaler av sønnen. Godt likt blant venner, flink musiker, ikke opptatt av status eller penger, knyttet til sin mor, lever et stille og rolig liv. Jobben på Kvitfjell har han hatt siden 2014, og uansett helt vanlig at barn jobber i bedriften til sine foreldre. At han er aktiv på sosiale medier med bildebytte har kanskje noe med at det forrige bilde skapte mye spekulasjoner? Eller at han finner støtte i å konsentrere seg om musikken. Ikke mye barna kan gjøre nå, de må vente til politiet kommer på banen med det de har av bevis.
Videre tror jeg at lydtesten med hans type bil gikk ut på å se om TH snakket sant. At han har forklart at han ringte sønnen før han ringte politiet. Sønnen bodde et stenkast unna, og kom umiddelbart. Han dro da TH ringte politiet, og man hører det på 112-samtalen, bilen som drar. Men jeg tror han er helt utelukket som medhjelper, og at han ikke vet noe som helst. Hvis TH står bak dette, så tror jeg det var viktig for ham at familien er overbevist om hans uskyld. Han ville aldri involvert dem i dette.

Interessante opplysninger. Dessverre er det ikke slik du tror. Hvorfor skulle han ringe sønnen? Hvorfor kjørte sønnen når TH ringte politiet? Hadde det ikke vært mer naturlig å være der for å støtte sin far i den situasjonen?
.
Citera
2020-05-03, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Både Tom Hagen og BB må nok forklare seg for politiet om hvorfor endringene i 1993 ble gjort.

Det kan være mange mulige årsaker. Disse detaljene vil komme frem etter hvert. Ihvertfall om de har noen avgjørende betydning for motivet i saken.

Hvis det var slik at AEH nektet å flytte ut av boligen ved en skilsmisse, og Tom Hagen hadde skjulte motiver for at han skulle beholde boligen i Sloraveien alene, kunne han lett ha omgått denne motvilligheten ved å kjøpe en leilighet til henne, etter hennes eget ønske.

Men, om hun oppfattet at han hadde en ekstraordinær motvillighet til å gi henne boligen, kan hun ha provosert ham på dette punktet, og nektet å flytte ut.

Rene spekulasjoner, selvsagt.

Ja, det kan virke som at det var storm i ekteskapet rundt 1993, og at det kanskje var svært nært en skilsmisse allerede den gang, og ikke bare at han ville sikre seg for evt. konkurs slik som media har vinklet det til.
Citera
2020-05-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ja, det kan virke som at det var storm i ekteskapet rundt 1993, og at det kanskje var svært nært en skilsmisse allerede den gang, og ikke bare at han ville sikre seg for evt. konkurs slik som media har vinklet det til.

Jasså, så den stormen har i løpet av 27 år nå bygget seg opp til en krangel ingen kan bekrefte å ha hørt etter et hyggelig teaterbesøk, til en skilsmisse senere på kvelden. Jaggu bra at ikke flere ekteskap blir analysert av slike som deg, hadde vært mange skilsmisser på gang i dette landet da tror jeg.
Citera
2020-05-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Interessante opplysninger. Dessverre er det ikke slik du tror. Hvorfor skulle han ringe sønnen? Hvorfor kjørte sønnen når TH ringte politiet? Hadde det ikke vært mer naturlig å være der for å støtte sin far i den situasjonen?
.

Kanskje fordi det sto i brevet at om man kontaktet politiet så blir moren drept? Hvor teit er du? Kanskje TH møter politiet, sønnen drar og informerer søsken? Er det så vanskelig å tenke seg? Burde heller hele familien møte politiet på Shell-stasjonen kanskje?

Hvis dere ikke har noe saklig å si, tenk før dere skriver ting med hentydning til skyld. Dere skriver så mye piss, er så lite inne i ting at dere må da ha innsikt og fantasi som femåringer. Fantasien deres er det vel kanskje ikke noe i veien med, men den er som sagt på intellektuelt nivå som en femåring.
Citera
2020-05-03, 11:53
Bannlyst
Citat:
Jasså, så den stormen har i løpet av 27 år nå bygget seg opp til en krangel ingen kan bekrefte å ha hørt etter et hyggelig teaterbesøk, til en skilsmisse senere på kvelden. Jaggu bra at ikke flere ekteskap blir analysert av slike som deg, hadde vært mange skilsmisser på gang i dette landet da tror jeg.

Ja, huff.
Citera
2020-05-03, 11:56
Medlem
Citat:

Ja.

Synes dette åpner for at det kan være andre men skjulte årsaker til denne uvanlige endringen i ektepakten, der hun skriftlig måtte gi fra seg sin egen andel av felles bolig.

Det er tydelig at politiet også er interessert i disse gamle ektepaktene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in