2020-05-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen har ju sett transaktionen. Enligt media tror man att pengarna är betalning till medhjälpare. Men pengarna har inte gått att spåra.

Synes det er så rart at det faktisk går an og overføre penger til en annen konto uten å knekke koden ved å finne ut hvor de ble av. Jeg skjønner jo at det er mulig overfor amatører, men også i politiet må det jo finnes folk som kan hacke og finne ut av saker og ting. Og om ikke bør de jo hyre en, selv om det skulle være fra kriminelle miljøer.
Citera
2020-05-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Synes det er så rart at det faktisk går an og overføre penger til en annen konto uten å knekke koden ved å finne ut hvor de ble av. Jeg skjønner jo at det er mulig overfor amatører, men også i politiet må det jo finnes folk som kan hacke og finne ut av saker og ting. Og om ikke bør de jo hyre en, selv om det skulle være fra kriminelle miljøer.
Det är väl där kryptovalutan kommer in? Att det blir icke spårbart. Nå, jag överlämnar gärna detta till dom som kan mer om sånt. Men några vanliga konton har definitivt inte använts i detta.
Citera
2020-05-03, 10:22
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg har hørt kun bra omtaler av sønnen. Godt likt blant venner, flink musiker, ikke opptatt av status eller penger, knyttet til sin mor, lever et stille og rolig liv. Jobben på Kvitfjell har han hatt siden 2014, og uansett helt vanlig at barn jobber i bedriften til sine foreldre. At han er aktiv på sosiale medier med bildebytte har kanskje noe med at det forrige bilde skapte mye spekulasjoner? Eller at han finner støtte i å konsentrere seg om musikken. Ikke mye barna kan gjøre nå, de må vente til politiet kommer på banen med det de har av bevis.
Videre tror jeg at lydtesten med hans type bil gikk ut på å se om TH snakket sant. At han har forklart at han ringte sønnen før han ringte politiet. Sønnen bodde et stenkast unna, og kom umiddelbart. Han dro da TH ringte politiet, og man hører det på 112-samtalen, bilen som drar. Men jeg tror han er helt utelukket som medhjelper, og at han ikke vet noe som helst. Hvis TH står bak dette, så tror jeg det var viktig for ham at familien er overbevist om hans uskyld. Han ville aldri involvert dem i dette.

Tror du har helt rett i det fetade.

Sønnen er en god gutt, det har jeg og hørt. Og at han har vært sterkt knyttet til sin mamma.
Citera
2020-05-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Forsvarergruppen i Advokatforeningen misliker måten drapssiktede Tom Hagen blir omtalt på i norske medier, og advarer mot forhåndsdømming."

"– Man vet ikke hvem som har tatt livet av vedkommende, man vet ikke hvor eller når det har skjedd. Man vet ikke engang om det har vært en eller flere gjerningspersoner. Alt står åpent, sier Forsvarergruppen-leder Marius Dietrichson til TV 2.

Han mener mediene trekker fram alminnelige trekk hos et menneske og bruker særpregene til å forklare en påstått straffbar handling, som for eksempel at Hagen kjører en rimelig bil.

– Og da spekuleres det i om han er gjerrig og om han har drept kona fordi hun kan ha vært grådig etter penger, sier advokaten."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/03/195675054/forsvarergruppen-advarer-mot-forhandsdomming-av-hagen

"Hun reagerer kraftig på de mange nyhetssakene som har blitt publisert etter pågripelsen.
– Nå har det vært fryktelig mange medieoppslag som går på å analysere hans personlighet. Flere uttaler seg om hva som kan være et mulig motiv. Jeg synes det er veldig skummelt, fortsetter Orderud."

"Billigbil og spekulasjoner
Veronica Orderud får støtte fra lederen av Forsvarergruppen, Marius Dietrichson. Han misliker måten Hagen blir omtalt på og ønsker å minne om at Anne Elisabeth Hagen fremdeles ikke er funnet."
https://www.tv2.no/nyheter/11419441/

Nå er det vel liten tvil om at TH er gjerrig, det har jeg fra pålitelig hold fra en som bor i område. Ting skrevet her og i media bekrefter jo det. Men så klart det er ikke noe bevis for at han er en drapsmann.
Så hva som skulle være poenget med å la vær og skrive det skjønner ikke jeg.
Det som mangler i denne saken er alternativer som skulle ha motiv til å drepe. Hvis man hadde lest at AEH hadde en elsker, var dårlig likt etc, hadde det såklart vært enklere å ikke ha tunellsyn. Men av det som har sivet ut i media tyder ingenting på det. Sammen med statistikk for partner drap er det ikke rart dette blir vurderingen.

Det er så klart enda en mulighet for at kidnapping teorien kan være riktig, men da mener jeg at hun må ha fått et infarkt eller lignende rett etterpå.

Kun politiet sitter på helseopplysninger som kan være relevant for den teorien. Jeg tviler egentlig på at kidnappere som har lagt ned masse arbeid i planlegging med den risken det medfører avliver offeret så snart de mistenker at det ikke går deres vei. Kanskje det dansken (Green) mener virker uprofesjonelt.
Citera
2020-05-03, 10:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nå er det vel liten tvil om at TH er gjerrig, det har jeg fra pålitelig hold fra en som bor i område. Ting skrevet her og i media bekrefter jo det. Men så klart det er ikke noe bevis for at han er en drapsmann.
Så hva som skulle være poenget med å la vær og skrive det skjønner ikke jeg.
Det som mangler i denne saken er alternativer som skulle ha motiv til å drepe. Hvis man hadde lest at AEH hadde en elsker, var dårlig likt etc, hadde det såklart vært enklere å ikke ha tunellsyn. Men av det som har sivet ut i media tyder ingenting på det. Sammen med statistikk for partner drap er det ikke rart dette blir vurderingen.

Det er så klart enda en mulighet for at kidnapping teorien kan være riktig, men da mener jeg at hun må ha fått et infarkt eller lignende rett etterpå.

Kun politiet sitter på helseopplysninger som kan være relevant for den teorien. Jeg tviler egentlig på at kidnappere som har lagt ned masse arbeid i planlegging med den risken det medfører avliver offeret så snart de mistenker at det ikke går deres vei. Kanskje det dansken (Green) mener virker uprofesjonelt.

Många kvinnor blir dödade av sin partner i samband med skilsmässa eller separation. Det enda motivet är då att gärningsmannen inte klarar av att kvinnan går ifrån honom.

Enligt uppgifter från vänner ville hon skiljas och hade sagt att hon levde i ett turbulent förhållande. Så situationen innanför husets väggar var inte den bästa.
Citera
2020-05-03, 11:01
Medlem
Hva burde de gjort? Bare sluppet henne fri full av DNA og kanskje opplysninger om hvor hun ble holdt? Slik at hun kunne dele disse informasjonene med politiet man vet var involvert? Si hei til 12 års fengsel heter det. Finnes noen noen som synes det er lettere å avlive den gamle enn å utsette seg for den risikoen. Blir man tatt for det eventuelle drapet, som det er mindre sjans for, så får man omtrent samme straff.

Hva tror du personer med dysfunksjonell personlighet og helt uten empati velger?
Citera
2020-05-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Många kvinnor blir dödade av sin partner i samband med skilsmässa eller separation. Det enda motivet är då att gärningsmannen inte klarar av att kvinnan går ifrån honom.

Enligt uppgifter från vänner ville hon skiljas och hade sagt att hon levde i ett turbulent förhållande. Så situationen innanför husets väggar var inte den bästa.

1. De drapene skjer oftest i affekt, noe som er noe helt annet.
2. De opplysningene du henviser til har du inget grunnlag for å komme med, det er bare kjerringsladder fra troll på forum. Det var da harmoni i ekteskapet dagene før, og kvelden før når de var på teater.
Citera
2020-05-03, 11:09
Medlem
Mens jeg venter på at dagens oppslag i VG skal bli publisert i nettavisen.

Fant denne artikkelen i finske iltalethi.fi, publisert i dag. Oversatt til svenska med google translate.

Äktenskapliga villkor för den norska miljonären som misstänks för mord talar i Norge - hustrus önskan om skilsmässa misstänks vara motivet för mordet

Teksten til illustrasjonsbildet lyder
Citat:
Ägandet av Hagenhemmet är kärnan i äktenskapskontrakten

Det kan selvfølgelig være en misforståelse, en oversettelsesfeil eller lignende.

Men, dette sitatet fikk meg til å tenke på om det kan være andre årsaker til at Tom Hagen tok særeie på fellesboligen i Sloraveien i 1993 ... enn at han ville ha full kontroll på AEH, at hun skulle føle at hun nærmest bodde der på hans nåde. Kan det være at det er ett eller annet svært avslørende som er skjult ett eller annet sted i boligen eller på tomten? Noe som vil ødelegge resten av Tom Hagens liv dersom det kommer frem?

Noen få sitater til fra artikkelen.

Citat:
Juridiska experter i Norge tror att detta senare äktenskap var orimligt Mrs. Hagen . Hon kunde ha utmanat det och skaffat sig en betydande del av sin mans rikedom .

Her er det snakk om at AEH kunne ha blitt tilkjent en betydelig andel av Tom Hagens formue. Det høres rasjonelt ut.

Samtidig er det også helt klart at verdien av boligen i Sloraveien er skillemynt i forhold til Tom Hagens samlede formue.

Citat:
NRK : Enligt två-bröllops avtal har skrivit en advokat Bjørn Brodwall . Han fungerar också som VD för Tom Hagens företag . Detta har väckt frågan om en intressekonflikt när en av makarna har en så stark koppling till författaren till äktenskapskontraktet .

Jeg vet ikke akkurat når tid BB stilte som styremedlem eller styreformann i Tom Hagens selskaper for første gang. Det hadde egentlig vært interessant å vite.

Ektepaktene ble skrevet i 1987 og 1993. Kan BB ha hatt styreverv i THs selskaper så tidlig?
Citera
2020-05-03, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Sånn er det nok. Teaterbesøket kvelden før, var muligens et siste desperate forsøk på å få henne til å stanna. Men hun hadde bestemt seg, hun ville bort, noe hun antakelig berettade til han etter at de var kommet hjem fra teaterbesøket. Det skal ha vært høylytt krangel på kvelden etter at de kom hjem. Det har også vært diskutert her om det med teateret var for å pynte på forholdet utad, for at folk skal tro at de var lykkelig sammen, men jeg syntes det er konstigt at det skulle hende presis kvelden før.
Citera
2020-05-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Sånn er det nok. Teaterbesøket kvelden før, var muligens et siste desperate forsøk på å få henne til å stanna. Men hun hadde bestemt seg, hun ville bort, noe hun antakelig berettade til han etter at de var kommet hjem fra teaterbesøket. Det skal ha vært høylytt krangel på kvelden etter at de kom hjem. Det har også vært diskutert her om det med teateret var for å pynte på forholdet utad, for at folk skal tro at de var lykkelig sammen, men jeg syntes det er konstigt at det skulle hende presis kvelden før.

Har du noen link til den påstanden?
Citera
2020-05-03, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mens jeg venter på at dagens oppslag i VG skal bli publisert i nettavisen.

Fant denne artikkelen i finske iltalethi.fi, publisert i dag. Oversatt til svenska med google translate.

Äktenskapliga villkor för den norska miljonären som misstänks för mord talar i Norge - hustrus önskan om skilsmässa misstänks vara motivet för mordet

Teksten til illustrasjonsbildet lyder

Det kan selvfølgelig være en misforståelse, en oversettelsesfeil eller lignende.

Men, dette sitatet fikk meg til å tenke på om det kan være andre årsaker til at Tom Hagen tok særeie på fellesboligen i Sloraveien i 1993 ... enn at han ville ha full kontroll på AEH, at hun skulle føle at hun nærmest bodde der på hans nåde. Kan det være at det er ett eller annet svært avslørende som er skjult ett eller annet sted i boligen eller på tomten? Noe som vil ødelegge resten av Tom Hagens liv dersom det kommer frem?

Noen få sitater til fra artikkelen.

Her er det snakk om at AEH kunne ha blitt tilkjent en betydelig andel av Tom Hagens formue. Det høres rasjonelt ut.

Samtidig er det også helt klart at verdien av boligen i Sloraveien er skillemynt i forhold til Tom Hagens samlede formue.

Jeg vet ikke akkurat når tid BB stilte som styremedlem eller styreformann i Tom Hagens selskaper for første gang. Det hadde egentlig vært interessant å vite.

Ektepaktene ble skrevet i 1987 og 1993. Kan BB ha hatt styreverv i THs selskaper så tidlig?

Tror ikke det er alt som kommer fram i media fra den ektepakten. Naboeiendommen Sloraveien 4b, der det bare er grantrær, ble overført til Anne alene, samme dag som at Sloraveien 4a ble overført til bare TH. Videre ble en hytteeiendom i Gjøvik, som tidligere sto på Anne og TH, overført til bare Anne alene. Også dette samme dag. Kan godt være at det er noe i boligen, som TH vil holde hemmelig. Vet ikke hva det skulle være.
Citera
2020-05-03, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Har du noen link til den påstanden?

Hvilken påstand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto